• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

سر تیتر اخبار

در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده

3
طولانی شدن پروژه های شهری؛

از پیاده رو سازی چهار باغ تا سنگفرش کوالالامپور

  • کد خبر : 18306
  • 31 اردیبهشت 1401 - 18:10
از پیاده رو سازی چهار باغ تا سنگفرش کوالالامپور
از نیمه دوم سال 1400 پروژه سنگفرش کردن خیابان های منتهی به چهارباغ کلید خورد. پروژه ای که در فصل زمستان با نصب بنرهای متعدد درسطح شهر، به عنوان یکی از کارهای تاثیرگذار مدیریت شهری معرفی شد.

به گزارش عصرتحلیل، قبل از آغاز قرن جدید، در سرتاسر شهر بنرهایی با مضمون پیاده‌روسازی و هم‌سطح سازی ۵۷ پیاده‌رو به چشم می‌خورد و بدون شک جزو معدود کارهایی بود که در سیستم مدیریت شهری جدید در حال انجام بود؛ چراکه هیچ خبری از ابر پروژه‌های شهر مانند مترو، سالن اجلاس و رینگ چهارم و حلقه حفاظتی نیست.

حال همین کار نه‌چندان پیچیده به‌سرعت کندی در حال انجام است؛ به‌طوری‌که تا همین‌الان شاهد پیاده‌روهای تخریب‌شده، اما بازسازی نشده هستیم. مانند پیاده راه نزدیک پارک قلمستان، که از چند ماه قبل از نوروز تخریب‌شده و هنوز هم بازسازی نشده است.

از این بدتر سنگ‌فرش کردن خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به پیاده راه چهارباغ و به‌طور ویژه خیابان کوالالامپور است. پروژه‌ای که از دی‌ماه ۱۴۰۰ شروع‌شده و باوجود عریض و طویل نبودن خیابان، هنوز هم به‌طور کامل سامان نیافته است.

یکی از کسبه حاضر در این خیابان می‌گوید: بیش از پنج ماه است که ما در گردوغبار و نابسامانی به سر می‌بریم.

وی ادامه می‌دهد: بعد از صرف زمان زیاد برای کندن آسفالت خیابان، درحالی‌که در صورت بکار بردن ماشین‌آلات مخصوص زمان کمتری وقت می‌برد، روزهای زیادی صرف شد تا خیابان را سنگ‌فرش کنند؛ بعدازآن سراغ پیاده‌روهای دو طرف خیابان رفتند که به‌اندازه سنگ‌فرش کردن خود خیابان وقت برد تا آن را تخریب و مجدد بازسازی کنند.

این مغازه‌دار جوان اضافه کرد: چند روزی سنگ‌فرش پیاده‌روها را با دونیروی انسانی تخریب می کردند. یکی با دستگاه پیکور سنگ ها را می شکست و دیگری با بیل داخل فرغون می ریخت، بعد فرغون پر از سنگ را روی سنگ فرش جدید کف خیابان تخلیه می کرد.

گفته های این شهروند آدم را نا خودآگاه یاد برنامه کودک پت و مت می  انداخت. بعد از تخلیه سنگ ماشین دیگری می آمد و دوباره با بیل و به صورت دستی خرده سنگ ها به ماشین حمل نخاله منتقل می شد.

به گفته شاهادان بعد از چند روز بیل مکانیکی آوردند و کاری که باید از اول انجام می دادند را در یک بازه زمانی طولانی انجام داده اند. مدیر یکی از دفترهای کاری در خیابان کوآلالامپور که به واسطه تردد مشتریان مطرح به دفترش پیگیر وضعیت خیابان بوده می گوید: هرچه با شماره ۱۳۷ تماس گرفتم جواب قانع کننده ای برای چرایی طولانی شدن پروژه سنگفرش کردن خیابان کوآلالامپور دریافت نکردم. فقط پیمانکار پروژه اعلام کرد که به دلیل داشتن طلب از شهرداری کار را آهسته آهسته پیش می برد تا طلب های قبلی اش را از این طریق وصول کند.

یکی دیگر از اهالی خیابان کوآلالامپور با تایید این مطلب می افزاید: هنوز جداول خیابان و برخی از قسمت های پیاده رو درست نشده که قصد دارند پروژه بازسازی خیابان کناری را نیز  در دستور قرار دادند. خوب در حالی شاهد این اتفاق هستیم که فکری برای بار ترافیکی آن ها نشده است.

این مخاطب که نخواست نامش فاش شود به شوخی می گوید: اینقدر که بازسازی خیابان کوالالامپور طول کشید، پروژه پیاده راه سازی چهارباغ طولانی نبود.

زنی با کالاسکه فرزندش از بین نرده های نصب شده از آن جا رد می شود و بلند می گوید: معلوم نیست این بساط چه زمانی قرار است برچیده شود. تا همین چند روز پیش برای تردد ساده هم مشکل داشتیم و خرابی و ناهمواری خیابان به قدری زیاد بود که آمد و شد اهالی محل را دچار مشکل کرده بود.

زن جوان خودش را مادر عرشیا معرفی می کند و می افزاید: منزل ما همین جا است و مدت ها است من برای تردد با کالاسکه فرزندم مشکل داشتم و هر باز که از اینجا عبور میکنم می پرسم اصلا چرا اجرای این طرح اینقدر طولانی شد؟

سوالی که با دیدن سنگ فرش های تخریب و رها شده به ذهن هر مخاطبی بعضا خطور می کند. نکته حائز اهمیت این است که آماده نبودن خیابان کوآلالامپور در تعطیلات نوروز و عید فطر که گردشگران زیادی در شهر حضور داشتند، صورت خوشایندی نداشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18306

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.