• امروز : دوشنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 19 May - 2025

سر تیتر اخبار

بهتر است در تابستان کدام عینک آفتابی را بزنیم ؟ آیا بیرانوند به استقلال می‌رود؟ ممنوعیت حمل این وسیله در چمدان زائران حج واتس اپ در این ۳ مدل آیفون دیگر کار نمی کند ارزان‌ترین فصل مسافرت به استانبول فیلم اصغر فرهادی با حضور ستارگانی از سینمای فرانسه جزئیات واردات و توزیع بنزین سوپر / استفاده از کارت سوخت تا کی ادامه دارد؟ ماجرای دستگیری سلطان عینک خاورمیانه چه بود؟! ۵ گزینه برای سرمربی‌ گری استقلال مراقب پیامک قطع شدن یارانه باشید نام محصولات آرایشی که نباید بخرید قتل مظلومانه مجری شبکه افق به دست پسرخاله اش + وصیت نامه ساعات مدارس و زمان برگزاری امتحانات تغییر کرد سیگار گران شد / نرخ انواع سیگار و محصولات دخانیات جزییات سانحه برای بویینگ ۷۳۷ در تهران عکس جالب بکام و تام کروز در جشن تولد ۵۰ سالگی اسطوره پنجشنبه‌ها در این استان‌ها تعطیل اعلام شد خبر افزایش قیمت بسته های اینترنت موبایل ، واقعیت دارد؟ فروش طلا با قانون جدید اعلام شد جلسه پر اهمیت در تهران برای قطعی برق

11
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت:

اعتبار بالای ۱۰ همت برای ترمیم جاده های استان اصفهان / با اجرای طرحهای اخیر حوادث جاده ایی کاهش محسوسی داشته است

  • کد خبر : 22932
  • سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳--«۱۹:۴۳»
اعتبار بالای ۱۰ همت برای ترمیم جاده های استان اصفهان / با اجرای طرحهای اخیر حوادث جاده ایی کاهش محسوسی داشته است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: برای ترمیم نسبی جاده های استان اصفهان به اعتبار بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش عصر تحلیل، مهندس مهدی فقهی در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در مبادی ورودی شهرستان اصفهان افزود: در صورت تامین قیر و اعتبارات لازم، هر سال حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از این راه‌ها روکش می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتبار زیادی برای این کار نیاز است که با توجه به تغییر قیمت‌ها، بصورت روزانه امکان برآورد دقیق آن وجود ندارد.

فقهی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم وضعیت روکش آسفالت راه‌های استان را به سطح نسبی قابل قبول و خوبی تبدیل کنیم.

تراکم جمعیت هزینه ها را افزایش داده است

وی در خصوص روکش آسفالت جاده های استان گفت: بسیاری از محورهای ارتباطی استان نیازمند روکش حفاظتی و اساسی است که در زمان حاضر عملیات لکه‌گیری و روکش راه‌های منطقه در قالب ۲۰ گروه در حال انجام است.

فقهی اضافه کرد: تراکم جمعیت و رشد صنعت در اطراف محور های ورودی اصفهان شکل گرفته که این تراکم در شهرهای بزرگ حائز اهمیت است ، بنابراین برای ایمنی این محورها و رفع نقاط حادثه‌خیز و نابه‌سامانی ترافیک تدابیر لازم باید اندیشیده شود.

به گفته وی برنامه‌های خوبی در زمینه روکش آسفالت حفاظتی راه‌های روستایی و فرعی استان وجود دارد تا مشکلات این خطوط را هم حل شود.

اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی برای اتوبان فرودگاه

وی با بیان این مطلب که اتوبان فرودگاه به طول ۱۲ کیلومتر بعنوان پروژه بعدی اداره کل راهداری اصفهان است، عنوان کرد: در مرحله نخست این پروژه از پل فرودگاه تا پل آفتاب به طول ۹ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که هشت کیلومتر آن انجام شده است و یک کیلومتر باقی مانده در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به یکی از مشکلات این محور گفت: یکی از مشکلات این محور، تابش نور مقابل هنگام شب بود که خیرگی چشم رانندگان سبب انحراف و وقوع حوادث می شد که با اجرای طرح ضریب ایمنی در این مقطع افزایش یافت و از بروز حوادث در این محور بسیار کاست.

وی افزود: با توجه به اهمیت اتوبان فرودگاه به عنوان یک محور تشریفاتی، ساماندهی تقاطع‌ها و دسترسی‌های اطراف آن هم در دستور کار قرار دارد که در ادامه این محور هم بصورت ۶ خطه خواهد شد.

فقهی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای این محور خاطر نشان کرد:اعتبار اجرای پروژه هزار میلیارد ریال است که حدود ۳۵۰ میلیارد ریال برای روفوژ آن هزینه شده و روشنایی و تعریض حاشیه‌های آن نیز حدود ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد تا با اجرای آن محدوده اتوبان فرودگاه هم بطور کامل ایمن شود.

تصمیمات جدی برای اصلاح جاده نائین به اصفهان

وی در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به اصلاح جاده نائین به اصفهان گفت: جاده نایین به اصفهان یکی دیگر از ورودی‌های شهر اصفهان است که نابسامانی‌ زیادی در محدوده پل سه راهی فرودگاه به سمت جیلان‌آباد دارد که با تبدیل نیوجرسی‌های قدیمی به مفصلی و اجرای شبکه روشنایی، این محور نیز از ایمنی کافی برخوردار خواهد شد.

فقهی در ادامه این بخش یادآور شد: ساماندهی ادامه محور جیلان‌آباد به سمت جاده سگزی، کوهپایه و نایین در مقطع بعدی برنامه های راهداری استان قرار دارد که مقاطع نیازمند به ساماندهی از جمله دوربرگردان‌ها در دستور کار کمیته راه های استان است و مقاطع نیازمند ایجاد راه دسترسی و دوربرگردان مشخص شده است تا ساماندهی مناسبی در منطقه شرق اصفهان و ورودی این کلانشهر انجام شود.

بزرگراه خلیج فارس جزء هفت محور پرترافیک کشور

فقهی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به محور جاده اصفهان شیراز گفت: محور اصفهان به سمت شیراز(مقطع محور بهارستان یا خلیج فارس) جزو هفت محور پُرترافیک کشور، یکی از محورهای پرتردد استان نیز به شمار می‌آید که روزانه بیش از ۷۰ هزار وسیله نقلیه در آن تردد می‌کنند.

وی عنوان کرد: این محور بعنوان راه ارتباطی صنایع، محل استقرار تالارهای پذیرایی و تاسیسات و اداره‌های مهم، راه ارتباطی اصفهان به شیراز و کریدور شمال به جنوب محسوب می شود که بروز کوچکترین مشکل در این محور تبعات بزرگی برای استان به همراه دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه برای ساماندهی حفاظ میانی این محور در حدود ۱۷ کیلومتر تا پلیس راه اصفهان-شیراز افزود: حدود ۱۰ کیلومتر از آن تا شهر بهارستان در دستور کار مرحله نخست قرار گرفته که ۷۰ درصد از زیرسازی و نصب نیوجرسی‌های آن انجام و روشنایی این مقاطع تا حدود ۷۰ درصد نصب و اصلاح و سه مورد از دوربرگردان‌های حادثه‌ساز آن نیز مسدود شده است.

وی تاکید کرد: خرابی زیادی در روکش آسفالت محور اصفهان- بهارستان وجود داشت که اجرای لکه‌گیری این محور با وجود حجم ترافیک زیاد در سال گذشته با شکیبایی شهروندان انجام و روکش بخشی از آن هم انجام شده است.

ورود سازمانهای مرتبط برای ترمیم راههای روستایی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به ترمیم راههای روستایی گفت:اعتبار راه‌های روستایی بصورت استانی اختصاص پیدا می‌کند و باید مسوولان سازمان برنامه و بودجه استان توجه ویژه ای به این اعتبارات داشته باشند تا بتوانیم در قالب قراردادهای مختلف، مقاطع نیازمند روکش آسفالت را با اولویت اجرا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه محورهای ارتباطی ورودی به شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: برنامه‌های خوبی توسط اداره کل راهداری استان بمنظور ایمنی این محورها در دستور کار قرار دارد.

فقهی تاکید کرد: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به محور اتوبان معلم به سمت تهران بعنوان یکی از ورودی های اصفهان اضافه کرد: عملیات ایمن‌سازی روفوژ میانی این محور به طول ۲۵ کیلومتر اجرا و با این کار وقوع حوادث در این محور نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کمتر شده است.

وی بیان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این محور بیش از یکهزار میلیارد ریال است که بخشی از آن سال گذشته تامین شده است و بخش دیگر آن باید از اعتبارات استانی و ملی هزینه شود تا این کار در زمان مشخص شده به اتمام برسد.

فقهی با بیان اینکه ساماندهی زیرگذرهای سواره‌رو و ۶ خطه کردن این محور در مرحله بعدی دستور کار ما قرار دارد، ادامه داد: اجرا و نصب تابلوهای اطلاعاتی و کیلومترشمارهای آن در مرحله بعد بعنوان محور کریدوری از سمت تهران به شیراز در نظر گرفته شده که با اولویت تقاطع‌های غیرهمسطح در این خطر، در حال اجراست.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=22932

نوشته های مشابه

17می
کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان
با ارزیابی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ایی کشور صورت گرفت:

کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان

07فوریه
افتتاح و بهره برداری از پروژه های راهداری خوانسار
با حضور استاندار اصفهان انجام می شود

افتتاح و بهره برداری از پروژه های راهداری خوانسار

14نوامبر
۲۹ آبان روز بدون حادثه در جاده های استان اصفهان
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان:

۲۹ آبان روز بدون حادثه در جاده های استان اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.