• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

1

زاینده روداصفهان به مدت ۱۰ روز دوباره جاری میشود

  • کد خبر : 18155
  • 25 فروردین 1401 - 23:48
زاینده روداصفهان به مدت ۱۰ روز دوباره جاری میشود
معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت:  آب خروجی از سد زاینده‌رود برای کشاورزان غرب استان و  شرق استان از۲۵ فروردین به مدت ۱٠ روز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان ،سرپوش اقتصادی – محمود چیتیان   بدون اشاره به میزان حجمی که افزایش می‌یابد افزود: مدت افزایش خروجی سد زاینده‌رود با هدف مورد اشاره ۱۰ روز است به این معنا که در این مدت آب در غرب، کلانشهر و شرق اصفهان جریان دارد .

وی اظهارداشت: همچنین  با هدف آبیاری باغ‌های غرب استان اصفهان خروجی سد زاینده‌رود افزایش پیدا کرد که به دنبال آن باغ‌های غرب استان آبیاری می شود .

حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نواحی حقابه داران شرق این استان در پی افزایش خروجی سد زاینده رود و تخصیص بخشی از حقابه کشاورزان در بهمن ۱۴۰۰ زیر کشت رفت و بر همین اساس خروجی سد زاینده‌رود ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ با هدف جاری سازی آب در بستر این رودخانه در حوزه شهر اصفهان و سپس شرق استان به ‌منظور کشت غله در بخشی از اراضی کشاورزی بصورت پلکانی افزایش و ساعت ۱۰ صبح ۲۴ بهمن کاهش یافت در نتیجه بخش قابل توجهی از بستر زاینده رود از جمله در کلانشهر و شرق این استان دوباره خشک شد.

سپس برای نوبت دوم آبیاری مزارع شرق اصفهان پنجم تا پانزدهم ۱۴۰۱ بار دیگر با افزایش خروجی سد، آب در رودخانه جریان یافت و سپس خشکاندن مجدد این رودخانه را در پی داشت.

 

نماینده مجلس: آیا آبی که ۲۰ سال برده شده را نمی‌خواهید پس بدهید؟/ واقعیات انتقال آب زاینده‌رود به یزد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال ۸۰ در دولت اصلاحات آب زاینده‌رود به سمت یزد رفت و ما همچنان منتظر عملیاتی شدن کوهرنگ سه هستیم، گفت: قرار نبوده است از منابع زاینده‌رود آبی به سمت یزد برود بلکه قرار بوده است آب از منابع کارون انتقال پیدا کند.

مهدی طغیانی ، در خصوص انتقال بن-بروجن اظهار کرد: آب کارون در زاینده‌رود جریان ندارد؛ آیا نمی‌خواهید آبی که ۲۰ سال است برده شده را پس بدهید؟

وی ادامه داد: یزد بر سر سفره آبریز زاینده‌رود ننشسته بود، متأسفانه به نظر می‌رسد بخش‌هایی مانند وزارت نیرو، برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی و بعضی از لایه‌های تصمیم‌گیر این مسئله را نفهمیده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در بالادست بندی به اسم آبخوان‌داری تأسیس می‌کند و زمانی که آب به پشت سد نمی‌رسد، آن زمان عنوان می‌کند چرا آب نرسید؟

وی اضافه کرد: برخی عنوان می‌کنند بارش‌ها کم شده است در صورتی که بارش‌ها نسبت به بلندمدت نهایتاً ۱۰ تا ۱۵ درصد کم شده باشد و این سوال مطرح است که پس چرا به ذخایر سد، آبی اضافه نمی‌شود؟.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18155
  • منبع : ایمنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.