• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

3

آخرین تحرکات انتخاباتی در استانها

  • کد خبر : 14126
  • 20 خرداد 1400 - 9:29
آخرین تحرکات انتخاباتی در استانها
۹ روز مانده به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی وارد مرحله جدیدی شده و فعالیت‌های حضوری و چهره به چهره نیز در حال رونق گرفتن است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، ستادهای نامزدها در شهرهای مختلف کشور فعالیت مجازی خود را بیشتر کرده‌اند و شماری از نامزدها نیز امروز فعالیت ستادهای استانی خود را کلید زدند.

همزمان ستادهای مردمی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم در حال افزایش است به طوری که برخی از نامزدها اعلام کرده‌اند «همه اقشار» می‌توانند در حمایت از این آنان «ستاد مردمی» تشکیل داده و فعالیت خود را آغاز کنند.

از سوی دیگر در حالی که فردا تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز می‌شود، تحرکات ستادهای این نامزدها نیز افزایش یافته است به طوری که هرکدام از آنان اقدام به راه‌اندازی چندین کانال و گروه تبلیغاتی در فضای مجازی تلگرام و واتس آپ کرده‌اند.

امروز چهارشنبه علاوه بر برگزاری نشست‌های انتخاباتی و خبری مختلف در جای جای کشور، رویدادهای انتخاباتی دیگری مانند آغاز بکار ستادهای عبدالناصر همتی در خراسان جنوبی و سعید جلیلی در خراسان رضوی و پخش نخستین گفت و گوی انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از شبکه‌های استانی هم برگزار شده است که تا حدودی تنور انتخابات را داغ‌تر کرده است.

گفت و گوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم تا رونق گرفتن تبلیغات مجازی

حضور قومیت ها و اقلیت ها در دولت احتمالی رضایی 

«حسین عالی نژاد»، مسئول ستاد انتخاباتی محسن رضایی در لرستان هم رنگ انتخاباتی این نامزد ریاست جمهوری را «آبی» اعلام کرده و گفته است که دولت وی ترکیبی از تمامی «طیف های فکری و جناحی» است و در کابینه او از «قومیت‌ها و اقلیت‌ها» هم حضور خواهند داشت.

او گفته است که رضایی تخصص کافی در حوزه اقتصاد دارد و با انتخاب او «فقر،بیکاری و دغدغه معیشت» از بین می‌رود، همچنین تصمیم دارد که از افراد زیر ۳۵ سال در «فرمانداری و بخشداری‌ها» استفاده کند.

گفت و گوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم تا رونق گرفتن تبلیغات مجازی

تمرکز ستاد رییسی در گناوه بر فضای مجازی

«ضرغام مردانی»  از مسئولان ستاد تبلیغاتی سید ابراهیم رئیسی در گناوه هم محور اصلی برپایی این ستادها را  «ایجاد شور و نشاط در جامعه باهدف جلب مشارکت بالای مردم در انتخابات» عنوان کرده و گفته است:  فعالیت ستاد تبلیغانی بر محوریت فضای مجازی متمرکز شده‌ است و در تمام وقت، اعضا و حامیان اقدام به محتواسازی و روشنگری مردم برای انتخاباتی پرشور و حداکثری می‌کنند.

او گفته است ستاد مرکزی علاوه بر تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای «ترغیب و تشویق مردم به پای صندوق های رای»، هر شب کلاس های «بصیرت افزایی برای کودکان و مسابقه برای خواهران»  برگزار می‌کند.

گفت و گوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم تا رونق گرفتن تبلیغات مجازی

خط‌کشی‌های جناحی، آینده خوبی را به دنبال نخواهد داشت

«مهرداد حاجی‌پور» مسئول ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان بوشهر هم «مشارکت حداکثری در انتخابات و شکل‌گیری خرد جمعی» را برای اداره بهتر امور ضروری عنوان کرده و گفته است: تاکید بر خط‌کشی‌های جناحی، آینده خوبی را در مدیریت کشور به دنبال نخواهد داشت.

او گفته است: هر فرد با حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت انتخاباتی، در اداره کشور سهیم می‌شود و  به همان اندازه در آینده می‌تواند درباره عملکرد دولتمردان مطالبه‌گری کند.

وی افزود: انتخابات حق و صدای مردم است و در صورت مشارکت نکردن هر فرد، صدای او شنیده نخواهد شد.

تدوین برنامه ۲۰۰ صفحه ای محسن رضایی برای توسعه گلستان

«حسین حقیقی»  رییس ستاد انتخاباتی محسن رضایی میرقائد در گلستان هم گفته است که حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های اخذ رای، باعث «قطع امید همیشگی دشمنان نظام از دستیابی به اهداف مستکبرانه خود» در ایران خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه انتخابات ۱۴۰۰ از حساسیت ویژه ای برخوردار است از مردم ایران به خصوص گلستان خواست مشارکت باشکوه خود را در این صحنه و در حمایت از انقلاب بار دیگر به دنیا نشان دهند.

حقیقی در خصوص برنامه های محسن رضایی برای گلستان هم گفت: ستاد این نامزد در ۱۴ شهرستان راه اندازی شده و وی برای توسعه همه جانبه این استان شمالی برنامه ۲۰۰ صفحه ای تدوین کرده است.

گفت و گوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم تا رونق گرفتن تبلیغات مجازی

آغاز بکار ستاد انتخاباتی همتی در خراسان جنوبی

عبدالناصر همتی سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی و سعید جلیلی است که فعالیت ستاد انتخاباتی وی روز چهارشنبه در خراسان جنوبی آغاز شد.

«علی جعفری» رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در خراسان جنوبی در این ارتباط گفت: انتظار ما این است که اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، مردم آزاده و کسانی که تفکرات نزدیک به ما دارند این نامزد انتخاباتی را در رسیدن به اهدافش همراهی کنند.

وی با یاداوری اینکه «قهر کردن با صندوق رای» و «تقسیم‌بندی شهروند درجه یک و دو» هیچ کدام کار درستی نیست افزود: نگاه دولت آینده دکتر همتی بر اولویت به شایسته‌سالاری و اعتقاد به بهره‌گیری از شیعه و سنی و سایر ادیان الهی اهل ایران است و همواره تلاش خواهد کرد وضعیت فعلی جامعه را بهبود ببخشد.

وعده های نامزدها باید مبتنی بر «واقعیات و امکانات کشور» باشد

«تراب محمدی» مسئول امور شهرستان‌های ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در آذربایجان‌شرقی هم از شهروندان خواسته بر اساس سلایق و علایق سیاسی خود در انتخابات شرکت کرده و به نامزد مورد علاقه خود رای دهند و تاکید کرده «اصل شرکت در انتخابات» باید با دقت تمام از سوی همه شهروندان پیگیری و محقق شود.

وی گفته است: قول ها و وعده های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مردم باید مبتنی بر «واقعیات و امکانات کشور» باشد و آنان وعده ای ندهند که نتوانند از عهده اش برآیند.

محمدی با اشاره به اینکه رییس جمهوری منتخب نیز باید «افراد پاکدست و نخبگان جوان» را در تشکیلات خود انتخاب و از نفوذ دلالان سیاسی جلوگیری کند، ادامه داد: باید با جذب جوانان در بدنه دولت، برای آینده «کادرسازی» شود.

دعوت ستاد مهرعلیزاده در آذربایجان شرقی برای مشارکت در انتخابات

«حسین آذرنیا»  مسئول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی با دعوت از آحاد مختلف جامعه برای مشارکت گسترده در انتخابات گفته است که «خروجی انتخابات با مشارکت حداکثری مردم» به انتخاب «نماینده اکثریت ملت» منجر شده و این کار به صلاح مردم و کشور است.

وی با دعوت مردم به مشارکت در انتخابات، از آنها خواست «با صندوق ها قهر نکنند» چرا که صلاح ملت در مشارکت حداکثری آنان در انتخابات رقم می خورد. اگر رییس جمهوری با «رای حداقلی» انتخاب شود دارای تبعاتی منفی برای ملت ایران و کشور بوده و در سطح خارجی و تعاملات بین المللی نیز تاثیرات منفی خواهد داشت.

آذرنیا گفته است: مهرعلیزاده، همچنین برنامه هایی برای رفع تورم افسار گسیخته جامعه، ازدواج جوانان، مسکن، رفع موانع برای ورود ارز به داخل کشور، افزایش ارزش پول ملی، رشد اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی و تعامل با دنیا و کشور دارد.

آغاز فعالیت ۴۰ ستاد تبلیغاتی محسن رضایی در فارس

رییس ستاد انتخابانی محسن رضایی کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان فارس گفت: فعالیت ۴۰ ستاد تبلیغاتی این نامزد انتخابات در سطح این استان چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

محمدعلی شیخی چهارشنبه در آیین افتتاح ستاد مرکزی محسن رضایی در شیراز گفت: در آستانه انتخابات سرنوشت سازی قرار داریم که امام خمینی(ره) در این باره فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و یکی از ارکان مهم حفظ نظام، انتخابات است.

گفت و گوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم تا رونق گرفتن تبلیغات مجازی

انتقاد رییس ستاد همتی در آذربایجان شرقی از سردی انتخابات

«مسعود حسابگر» رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در آذربایجان‌شرقی هم گفته است متاسفانه به خاطر برخی مسایل،  تنور انتخابات آن چنان که باید گرم نیست و «شاهد سردی فضا و نابرابری انتخاباتی» هستیم اما مردم ما آن قدر آگاه و فکور هستند که در نهایت حرف خود را با رای شان اعلام کرده و از انفعال و سستی بیرون می آیند.

وی در مورد نقش نامزدها برای پرشور کردن انتخابات گفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید حرف شان را رک و بی پرده با مردم در میان بگذارند، وعده های پوچ و غیرمنطقی ندهند، شرایط کشور و محدودیت های کشور را در نظر گرفته و مطابق با وضع موجود و براساس واقعیات و با برنامه حرف بزنند و مردم را ناامید نکنند.

حسابگر خاطرنشان کرد: برخی مردم برای نشان دادن اعتراض خود به مشکلات موجود، گزینه عدم شرکت در انتخابات را انتخاب کرده اند اما از این افراد می خواهم مقهور صحنه آرایی نشوند چرا که قهر از صندوق رای، راه درستی نیست و مردم می توانند با حضور پرشورشان خواسته خود را به کرسی بنشانند.

فعالیت ستادهای انتخاباتی جلیلی در ۲۲ شهرستان خراسان رضوی

«محمدرضا شاملو» رابط و هماهنگ کننده ستادهای دکتر سعید جلیلی در خراسان رضوی گفته است که ستادهای این نامزد انتخاباتی در ۲۲ شهرستان محوری و بزرگ استان از جمله مشهد راه اندازی شده و تبلیغات در سایر شهرستانها نیز از طریق این مناطق پوشش داده می شود.

وی گفته است بر اساس مرامنامه ای که ستاد مرکزی دکتر جلیلی ارائه کرده همه اقشار مردم می توانند در حمایت از این نامزد «ستاد مردمی» تشکیل داده و در چارچوب این مرامنامه عمل کنند.

شاملو گفت: افرادی که اکنون پای کار تبلیغات جلیلی آمده اند نیروهای تکلیف مدار بوده و به دنبال مقبول کردن ایشان در صحنه انتخابات هستند، این جریان تبلیغی به عنوان یک بدنه‌ اجتماعی می‌خواهد برنامه های دکتر جلیلی را به مردم منتقل کند تا از طریق ایجاد یک چشم انداز امید بخش زمینه مشارکت گسترده در انتخابات فراهم شود.

شور انتخاباتی بستری برای سنجش اراده جامعه

«حسن شوندی»  رییس شورای هماهنگی ستاد انتخابات حجت الاسلام رییسی در استان البرز هم گفته است انتخابات عامل و بستر مناسبی برای سنجش اراده و توسعه سیاسی جامعه اسلامی است.

وی در جمع شماری از مدافعان سلامت استان البرز افزود: هر قدر شور و مشارکت در این کارزار مهم بیشتر باشد روند توسعه سیاسی نیز در کشور به خوبی پیش می‌رود.

امکان کناره گیری برخی نامزدها به نفع رییسی

رئیس ستاد انتخاباتی مردمی “سمر” سید ابراهیم رئیسی در گیلان هم کناره گیری وی از انتخابات ریاست جمهوری را شایعه عنوان کرد و گفته است به طور حتم ایشان تا پایان انتخابات حضور خواهند داشت اما امکان دارد که نامزدهای دیگر به نفع او کناره‌گیری کنند.

ولی داداشی روز چهارشنبه در حضور تعدادی از اصحاب رسانه استان گیلان در رشت اظهار داشت: با توجه به مدیریت خوب ایشان در پست های مختلف به خصوص در قوه قضائیه و استقبال مردم از کاندیداتوری وی در ریاست جمهوری، احتمال پیروزی ایشان بالا است.

جلیلی به نفع کسی انصراف نمی‌دهد

سید عباس حسینی، رییس ستاد سعید جلیلی در مازندران با اظهار این که این نامزد ریاست جمهوری ثبت‌ نام کرده است که تا آخر در گردونه انتخابات باقی بماند، گفت: البته هرگز کاری نمی‌کنیم که به سبد رای جبهه انقلاب آسیب برسد ولی جلیلی به نفع کسی انصراف نمی‌دهد.

حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز به کار ستاد تبلیغاتی سعید جلیلی در ساری برگزار شد افزود : در جلسه‌ای که در تهران داشتیم جلیلی با صراحت اعلام کرد تا پایان حضور دارد و اگر قرار بود ثبت نام کند و بعد انصراف دهد این به معنای فریب است و جلیلی اهل فریب مردم نیست.

گفت و گوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم تا رونق گرفتن تبلیغات مجازی

پخش گفت و گوی انتخاباتی نامزدها از شبکه‌های استانی

امروز ۱۹ خردادماه نخستین گفت و گوی انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از شبکه‌های استانی در ساعت ۱۶:۳۰ پخش شد.

سید ابراهیم رییسی

بر این اساس گفت و گوی سید ابراهیم رییسی از شبکه‌های استانی آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کرمانشاه و همدان پخش شد.

حجت الاسلام”سید ابراهیم رییسی” در گفت و گو با مردم استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مسئولیت مهمی در دستگاه قضا دارد گفته است که ورودش به عرصه انتخابات به جهت این است که «درد مردم را  احساس کرده ام».

وی امید به آینده را مهم دانست و خطاب به جوانان این استان گفته است اگر از کسی ناراحت و گله مندید هم در صحنه حاضر شوید زیرا با کمک شما اوضاع «متحول» خواهد شد. رئیسی در پایان با ذکر ” یاشاسین آذربایجان ” تاکید کرده است از زبان مردم آذربایجان به عنوان میراث فرهنگی شان باید صیانت شود.

وی همچنین در گفت و گو با مردم استان چهارمحال و بختیاری گفته است «نحوه پرداخت تسهیلات در کشور ظلم است و عادلانه نیست» عدالت حکم می‌کند نحوه تسهیلات در کشور شفاف باشد و مردم بدانند این تسهیلات به چه میزان است و به چه کسانی پرداخت می‌شود.

رئیسی به تجربه چند سفر خود به این استان اشاره کرده و افزوده است: بیکاری از مهمترین چالش‌ها و مسائل این استان است که با اراده مردم استان قابل تغییر است.

حجت‌الاسلام رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان سمنان نیز گفته است: استان سمنان با معادن و ظرفیت‌های فراوان و نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده، درگیر «خام فروشی» است که باید برای فرآوری مواد معدنی آن برنامه‌ریزی و تلاش شود.

وی با اشاره به معضل کم‌آبی در سمنان هم تصریح کرده است در برخی استان‌ها مانند سمنان مشکل کم‌آبی وجود دارد اما در سطح کلان اگر مدیریت تخصیص آب به موارد ضروری تقویت شود، مشکل کم‌آبی وجود ندارد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم کرمانشاه نیز با اشاره به ظرفیت های فراوان این استان در حوزه های مختلف و مرز مشترک با کشور عراق گفته است با تکمیل شدن زیرساخت های لازم، این استان می تواند قطب صادرات به کشورهای همسایه باشد.

رییسی در ادامه کوله بری را یکی دیگر از معضلات کرمانشاه دانست و گفت : اقتصاد مرزنشینان باید بهبود یابد و بازارچه های مرزی باید کاملا صادرات محور باشد در این زمینه طرحی برای رفع مشکلات کوله بران تهیه شده که کاملا قابل اجراست اما برای اجرای آن دولت باید قاطع و محکم تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی در گفت و گو با مردم استان همدان هم گفته است این استان در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی و فرهنگی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و نیروی انسانی کارآمد، به خصوص جوانان متعهد و متخصص، مهم ترین ظرفیت و دارایی این استان محسوب می شود.

حجت الاسلام رییسی در ادامه با اشاره به اینکه «حاشیه نشینی مشکل اصلی مردم استان همدان» و بسیاری از نقاط کشور است، گفت: باید خدمت رسانی در روستاها را پویا کنیم و با اصلاح الگوی کشت،  مشکل حاشیه نشینی شهرها نیز حل می شود.

سعید جلیلی

گفت و گوی “سعید جلیلی” نیز از شبکه‌های استانی بوشهر، زنجان، کرمان و مرکزی پخش شد.

سعید جلیلی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان مرکزی گفته است از مشکلات و کاستی ها و مطالبات مردمی در استان مرکزی اطلاع کافی دارم و در جریان سفرهای مختلف در طول سال‌های گذشته این مشکلات را احصا کرده ام اما باید پرسید که چطور می توان از این مشکلات عبور کرد و چگونه باید از فرصت‌های پیش رو بهره جست؟

او خطاب به مردم گفته است در دولت آتی؛ شما مردم باید سایه مردم بر دولت باشید و همه کارهای ناقص دولت را  با مطالبه گری تکمیل کنید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان کرمان هم با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت های کشور گفت: نباید اجازه داد در نظام جمهوری اسلامی باوجود فرصت‌ها کسانی به علت مسائل درمانی و بهدشتی در فقر باشند که این امر زیبنده استان پرظرفیتی چون کرمان نیست.

جلیلی افزود: به روستاها و شهرهای مختلف در استان کرمان سرزدم، با مردم گفت و گو کردم، فرصت های این استان «برابر چند کشور اروپایی» است که در کنار این فرصت و توانمندی های اقتصادی و طبیعی کشور و این استان، محرومیت غیرطبیعی مشهود است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفت و گو با مردم استان زنجان گفته است این استان فرصتهای خوب و کم نظیری را برای پیشرفت در عرصه های مختلف همچون کشاورزی، معدن و تجارت دارد.

جلیلی گفت: بنای ما باید این باشد که جوانی در زنجان بیکار نباشد چرا که هر جوانی در استان زنجان می تواند با استفاده از توانمندی ها و قابلیت های اقلیمی استان یک کارآفرین باشد،  تحقق این امر نیازمند داشتن برنامه است.

وی در گفت و گو با مردم استان بوشهر نیز گفت: اگر قرار است برای چهار سال آینده انتخابی داشته باشیم این انتخاب می تواند نتیجه آن اداره حداقلی کشور و یا نه می تواند با استفاده درست از ظرفیتها منجر به یک ارتقا و جهش در چهار سال آینده شود.

جلیلی بیان کرد: دولت سایه به این معنی است که شما سایه مردم را بر سر دولت احساس کنید و دولت باید بداند مردم سایه به سایه و قدم به قدم او را دنبال می کنند؛ مردم ما نشان دادند اگر کار خوب و قوی و در راستای منافع آنان انجام شود، قبل از همه پشتیبان دولت هستند و او را تقویت می کنند.
محسن رضایی

گفت و گوی “محسن رضایی” نیز از شبکه‌های استانی آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد پخش شد.

محسن رضایی در گفت و گوی انتخاباتی با مردم استان یزد نیز گفته است دولت ما متناسب با ظرفیت‌های هر استان، نسخه پیشرفت تهیه کرده است در همین راستا اختیارات تصمیم گیری را به استان ها می دهیم و دوباره اقوام ایرانی را به میدان می آوریم.

وی با بیان اینکه دولت ما دولت پایان دادن به «وعده های بی پشتوانه» است تصریح کرد: استانداران را از مردم همان استان انتخاب می کنیم و اختیارات لازم را هم به او می دهیم، با آنها همفکری می کنیم و اجازه می دهیم خودشان اقدام کنند.

رضایی همچنین در گفت و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی ساماندهی کولبری از طریق تاسیس تعاونی های تجاری خرد،  بهبود شرایط کشاورزان، توسعه ظرفیت معدنی و کمک به توسعه ورزش را از جمله برنامه های خود عنوان کرده و گفته است «مهندسی انتخابات درست نیست»  این شما، مردم هستید که سرنوشت صندوق ها را تعیین می کنید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرده است «نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان» را راه می اندازیم که در آن، با آورده ۱۰ درصدی، وام ۹۰ درصدی به افرادی که خواهان خرید خانه هستند، اعطا می شود و ضمن اینکه وثیقه این وام، سندهمان خانه است و سود آن نیز از سوی دولت پرداخت می شود.

رضایی در گفت و گوی انتخاباتی با مردم سیستان و بلوچستان نیز گفته است مساله من حفظ کرامت انسانها و خانوارهای ایرانی است و با برنامه‌ریزی اقتصادی وضعیت اقتصاد کشور را عوض خواهم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانایی های عظیم این استان افزود: متاسفانه سیاست های نادرست دولت های قبل این توانایی عظیم را در برابر مشکلات خم کرد و احساس ناتوانی و ناامیدی به آن دست داد اما می‌خواهیم دوباره قیام و حرکتی نو با دولتی نو آغاز کنیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم خراسان جنوبی هم گفت: در زمان جنگ تحمیلی دست‌ها در سراسر کشور گره خورد و یک بار دیگر دولت آینده ما می‌خواهد وحدت ملی را ایجاد کند.

وی اظهار داشت: هنر امام راحل و انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایران را دور هم جمع کرد پس انسجام به وجود آورد و ما واحد شدیم اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو، سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات، احساس ناتوانی و ناامیدی به مردم دست دهد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این حق مردم هر استان است که استاندارشان از میان فرزندان شایسته همان استان انتخاب شوند و قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشند.

محسن رضایی افزود: هر استان طبیعت و مردم خاص خود را دارد در نتیجه برنامه خاصی با کمک مردمان خود آن استان تنظیم شده است و هر استان و سرزمین نسخه مخصوص خود را دارد.

علیرضا زاکانی

همچنین گفت و گوی “علیرضا زاکانی” نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از شبکه‌های استانی اردبیل، خراسان رضوی، فارس و گلستان نشان داده شد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت و گو با مردم استان فارس هم گفته است که ظرفیت های بالقوه حوزه گردشگری استان فارس به ویژه در زمینه میراث تاریخی و فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته و نیازمند توجه است.

وی اظهار داشت: فارس استانی زر خیز و مملو از ظرفیت های عظیم فرهنگی، تاریخی و ادبی است و همچنین دارای جاذبه های منحصر به فرد به ویژه در منطقه مرودشت است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان اردبیل نیز با بیان اینکه کشور با مشکلات عدیده اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مواجه است گفت: باور دارم این مشکلات با مدیریت فکورانه و استقرار دولتی مقتدر قابل حل است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل علیرغم داشتن پتانسیل‌های غنی از جمله گردشگری و کشاورزی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند،  بیان کرد: ۱۰ مشکل در این استان شناسایی شده است که مهمترین آنها مشکل زیرساخت‌ها می‌باشد.

زاکانی در گفت و گو با مردم استان گلستان هم گفته است: جمعیت جوان بانشاط و اقوام و مذاهب گوناگون از جمله ظرفیت های بالقوه و منحصر به فرد گلستان است که باید قدر این فرصت ها دانسته شده و از این ویژگی ها برای رسیدن به توسعه پایدار استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هلند از لحاظ میزان صادرات کشاورزی و دامداری، امکان توسعه صنعتی در دریانوردی و گل و گیاه، خاطرنشان کرد: استان‌های شمالی (گلستان، گیلان و مازندران) از ظرفیت‌هایی مانند این کشور برخودارند اما نتوانسته اند درآمدی مشابه خلق و تولید کنند که علت اصلی آن بی‌دقتی در بهره برداری صحیح از منابع است.

علیرضا زاکانی همچنین در گفت و گو با مردم استان خراسان رضوی گفت: حوزه اقتصاد و مدیریت کشور نیازمند تحول و دگرگونی است که محور آن باید شهرستان‌ها و اساس آن بر جهش تولید، توجه به خلق ثروت و توزیع مناسب آن، دقت در آمایش سرزمینی و دادن ماموریت جدی به هر شهرستان مبتنی بر یک الگوی مشخص کشوری و تامین عزتمند معیشت مردم استوار باشد.

وی اظهار داشت: طبق وعده‌ای که به مردم داده‌ام، در دولت من با عنوان “اقدام و اصلاح”، تمرکززدایی و محوریت شهرستان‌ها براساس الگوی آمایشی دقیق در کشور و در چهارچوب پیشران‌های تحول اقتصادی عملیاتی می شود.

عبدالناصر همتی

گفت و گوی “عبدالناصر همتی” نیز از شبکه‌های استانی ایلام، خوزستان، کردستان و مازندران پخش شد.

عبدالناصر همتی در گفت و گو با مردم استان مازندران هم «نگاه سیاسی و نبود راهبرد ملی» را مانع توسعه استان‌های کشور از جمله مازندران عنوان کرده و گفته است: پشتوانه ورودش به رقابت انتخابات ریاست جمهوری برخورداری از ۴۰ سال تجربه اقتصادی است علت این که من وارد شدم این است که در طول ۴۰ سال گذشته تمام مسایل اقتصادی کشور را زیر نظر داشتم و در بنگاه های بزرگ از جمله آخرین آن بانک مرکزی را اداره کردم و بر مسایل و تنگناهای بین الملی اقتصادی نیز اشراف دارم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی دیگر از مشکلات اساسی کشور را درست اجرا نشدن طرح هدفمندی یارانه ها عنوان کرد و گفت : دهک های یک،   دو و سه فقیرترین دهک های جامعه هستند که یارانه بیگر هستند ولی همان میزانی یارانه دریافت می کنند که دهک های بالا می گیرند و این به هیچ عنوان عادلانه نیست و باید اصلاح شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان کردستان هم گفته است کردستان باید به «قطب مبادلات با اقلیم کردستان عراق» تبدیل شود و این مهم با حمایت و تشویق صادرات از این استان قابل تحقق است.

همتی افزوده است: باید بپذیریم تمام استان ها علی رغم اختلافات فرهنگی، مذهبی و غیره باید در اعطای مسوولیت ها و طراحی توسعه، شرایط یکسانی داشته باشند و برنامه ها و تصمیمات  با مردم و نخبگان و قوم های هر استان طراحی شود.

همتی همچنین در گفت و گو با مردم استان خوزستان نیز مقابله با ریزگردها را از برنامه‌های خود در این استان اعلام کرد و گفت: از انتقال آب رودخانه کارون به دیگر استان‌ها جلوگیری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه خوزستان باید به جایگاه اصلی خود بازگردد، افزود: مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس دلاورانه مقاومت کردند ولی از مواهب پیشرفت‌های اقتصادی مرکز برخوردار نیستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفت و گو با مردم ایلام بیان کرده است: مشکلات مردم با تداوم تقابل و تحریم‌ها حل نمی‌شود، برای افزایش صادرات و واردات، سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و فعالیت نظام بانکی باید برنامه‌ریزی کرد تا در دنیا به رشد اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای دست یافت .

عبدالناصر همتی شرایط کشور را سخت دانست و افزود: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که ما نیاز به اقدامات جدی و ضروری برای اصلاح امور اقتصادی داریم.

وی یادآور شد: نظرسنجی‌های انجام‌شده نشان دهنده این است که بیش‌ از ۷۰ درصد دغدغه شما مسائل معیشتی و اقتصادی بوده و بنابراین دولت آینده نمی‌تواند دولتی غیراقتصادی باشد برهمین اساس در دولت آینده نیاز به پیشگیری از اشتباهات گذشته مشهود بوده و در غیر اینصورت ممکن است با گذر زمان فرصت را از دست بدهیم.

محسن مهرعلیزاده

گفت و گوی “محسن مهرعلیزاده” هم از شبکه‌های استانی البرز، خلیج فارس، قم و لرستان پخش شد.

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان لرستان گفته است: مشکلات کنونی کشور اقتصادی است و رئیس جمهور آینده نیز باید به این مسائل آگاه باشد.

وی گفت: عده ای با تمامیت خواهی بر همه ارکان مملکت دیدگاه های تنگ نظرانه خود را تحمیل می کنند،  به بحران آب در این کشور توجه نمی شود و به بزم، موسیقی و شعر خوانی گیر می دهند که این درد بزرگی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی در گفت و گو با مردم استان البرز هم گفت: امروز کشور ما در موقعیت و در مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته، امروز مردم ایران دست به انتخابی می زنند که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور موجود است، بیایند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی امروز کشور «اقتصاد» است عنوان کرد که این مشکل به دست کسی حل می شود که مسایل اقتصادی را می فهمد و بنده اقتصاد خوانده ام و تجربه اقتصادی دارم؛  دوباره تکیه کردن به یک آدم نظامی، امنیتی، قضایی، حقوقدان و فرهنگی قضیه را حل نمی کند چرا که دیدیم در گذشته چه شده است.

مهرعلیزاده در گفت و گو با مردم کیش هم با بیان اینکه به علت بروز برخی مشکلات اعتماد مردم به مسوولان آسیب دیده است گفت: مهمترین ماموریت دولت آینده باید در راستای احیای این اعتماد باشد.

وی در نخستین برنامه تلویزونی انتخاباتی خود که از شبکه های خلیج فارس و کیش پخش شد، اظهار داشت: امروز کشور ما در موقعیت و در مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است و مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد تا بتوانند با تکیه بر تجریبات راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده کشور بیابند و با انتخابشان خدمتگذاری را بر سر کار بیاروند تا بتواند بله تمام معنا در خدمت مردمش باشد.

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در گفت و گو با مردم استان قم گفت: یارانه ۵ دهک پایین باید حداقل به میزان ۵ بار باید افزایش یابد تا وضعیت زندگی فلاکت بار ملت کمی به خط فقر که حدود ۷ میلیون تومان است نزدیک شود. مردم؛ بخدا قسم من با اتکا به شما تا آخر خواهم ایستاد تا به تمام رویه‌های غلط برای همیشه پایان دهم.  من فرزند ایران هستم و یک عمر در جهت ساختن ایرانی عزیز با نیت پاک برای ایرانیان تلاش کرده ام.

وی اظهار داشت: کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی حساسی قرار دارد و مردم با انتخاب صحیح خود با تکیه به تجربیات گذشته باید فردی را انتخاب کنند که قدرت و توانایی عبور از مشکلات را داشته و با تمام قدرت در خدمت مردم باشد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

“سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی” نیز از شبکه‌های استانی اصفهان، خراسان شمالی، قزوین و گیلان با مردم گفت و گو کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم قزوین گفته است قزوین یک استان صنعتی و پیشتاز ایران است و با اینکه یک درصد مساحت کشور را دارد هشت درصد اقتصاد و تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: این دوره برخی از مدیران ضعیف گذشته هر طرحی را که می گوییم می گویند خیالی است و شدنی نیست در حالیکه باید از آنها پرسید چه اصرای دارید که مردم را ناامید کنید شما نتوانستید اجرا کنید؛ در بیخ گوش ما عربستان در صحرای ربع خالی بیابان هزارساله دارد و یک میلیارد درخت زیتون می کارد با کدام منبع آبی در وسط شوره زار چگونه با کدام دانش فنی؟ ما خودمان دانش فنی و توان آن را داریم، وضع بیابان های ما به مراتب بهتر از آن صحرای عجیب غریب است که این کار را کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم خراسان شمالی هم از این استان به عنوان «ایران کوچک» نام برده و گفته است: در صورت انتخاب شدن دولت” سلام” که از جوانان تشکیل می شود، تمام اختیارات هیات وزیران به ۴۸۵ شهرستان کشور و به فرمانداران تفویض می شود  تا آنها بتوانند بدون هیچ مشکلی برای توسعه شهرستانی و استانی تصمیم گیری کنند.

قاضی زاده افزود: افتخار می کنم که خودم را متعلق به این استان بدانم و مادر من از روستای خرق شهرستان فاروج است و بستگان زیادی در این استان داریم و اکنون که فرصت شده تا با مردم خراسان شمالی صحبت کنم برنامه های خودم را به صورت کلی بیان می کنم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم گیلان هم با اشاره به پهناوری این استان و شهرستان‌های زیاد آن گفت: «دولت سلام» برای تمام شهرستان‌های گیلان برنامه دارد.

قاضی زاده با اشاره به ظرفیت های استان گیلان خاطر نشان کرد: گیلان به عنوان یکی از استان های مهم در شمال کشور در خطه سرسبز بارانی، کنار دریای خزر با سابقه عظیم فرهنگی هم در ساخت ایران، حمایت از امام زادگان هم در تاریخ انقلاب و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس پیشتاز بوده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14126
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.