• امروز : چهارشنبه - ۲۴ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 12 February - 2025

سر تیتر اخبار

از درمان آسم تا افزایش حافظه عفونت‌های دهان و دندان در زنان باردار؛ نگرانی‌ای بیش از یک بیماری گلخانه‌ها، نجات‌دهنده کشاورزی ایران در برابر تغییرات اقلیمی پلتفرم محبوب زنان ایرانی مرمت و کاوش در چغازنبیل آغاز شد هزینه‌های چشمگیر استقلال در جذب سرمربی جدید/ آیا هولدینگ خلیج فارس از پشتیبانی در فصل آینده منصرف خواهد شد؟ یک جهش بزرگ در گسترش حمل‌ونقل ترانزیتی ایران بهبود ناهنجاری‌های گوش با جراحی زیبایی «اتوپلاستی» ۱۸ فوتی ناشی از هاری در سال جاری/ وضعیت نگران‌کننده سگ‌‌گردانی در کشور با تمام قوا در تلاشیم تا قاچاق سوخت را کاهش دهیم جریمه رانندگانی که فاصله طولی را رعایت نکنند چرا برخی افراد همیشه بوی عرق می‌دهند؟ استقلال نیاز به یک سرمربی درجه یک دارد، نه کسانی مانند موسیمانه! افزایش ۱۰ درصدی سرمایه‌گذاری در زنجان در سال ۱۴۰۳ قطعی شدن قطع وابستگی منابع آبی ارومیه به سفره‌های زیرزمینی بازی با سرمایه مردم، این بار زیر پوشش طلا افزایش قدرت خرید کارگران تنها با مهار تورم امکان‌پذیر است فارس، استانی با ظرفیت‌های چشمگیر برای گردشگری سلامت افزایش ۱۸ درصدی در صادرات غیرنفتی ارسال ۵۳۵ نامه و گزارش هشدارآمیز به دستگاه‌های اجرایی

1
آغاز به کار قطار میانه – اردبیل پس از20 سال

هفت ماه دیگر صدای سوت قطار میانه – اردبیل به گوش می‌رسد

  • کد خبر : 25389
  • 01 فوریه 2025 - 22:32
هفت ماه دیگر صدای سوت قطار میانه – اردبیل به گوش می‌رسد

پروژه ۲۰ ساله راه‌آهن میانه – اردبیل، طبق گفته وزیر راه و شهرسازی، فاز نخست آن تا شهریور ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد..

به گزارش عصر تحلیل به نقل از ایسنا، پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل، بخشی از طرح بزرگراه ریلی میانه – اردبیل – پارس‌آباد است که با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور و توسعه ترابری سبز، به طول ۱۷۵ کیلومتر از ایستگاه زاویه در مسیر راه‌آهن میانه – تبریز آغاز می‌شود و با عبور از شهرستان کوثر به اردبیل می‌رسد. این پروژه اهمیت بالایی در ارتقاء حمل و نقل مسافری و باری دارد و با تسهیل عبور و مرور، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده‌ای و استهلاک ناوگان، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی، صنعتی، گردشگری و اشتغال پایدار استان اردبیل ایفا خواهد کرد. همچنین، کاهش محرومیت در مناطق توسعه‌نیافته و ایجاد زیرساخت‌های لازم از اهداف اصلی این پروژه به شمار می‌آید.

این خط آهن که ۲۰ سال پیش ساخت آن آغاز شده، دارای هفت ایستگاه در مسیر خود است؛ چهار ایستگاه مسافری و سه ایستگاه پشتیبانی. طبق اعلام مسئولان، این پروژه ریلی شامل ۴۰ درصد تپه‌ماهور، ۴۰ درصد دشت و ۲۰ درصد مسیر کوهستانی است و در فاز نخست به ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی در دیدار اخیر خود از این پروژه اعلام کرد که فاز نخست این پروژه تا شهریور ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین، برای تکمیل ایستگاه راه‌آهن اردبیل، ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سه ایستگاه دیگر نیز به ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارند. تجهیز ساختمان‌های پشتیبانی و صنعتی مرتبط با واگن‌ها و لکوموتیوها نیز از اولویت‌های اجرایی این پروژه محسوب می‌شود.

عباس خطیبی، معاون شرکت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، در جریان بازدید اعلام کرد که اتمام این پروژه ریلی به ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که هزار میلیارد تومان آن معوقات پیمانکاران است و در صورت تأمین اعتبار، فاز نخست این خط ریلی تا شهریورماه تکمیل خواهد شد.

پیش‌بینی شده است که راه‌آهن میانه – اردبیل با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری توسعه یابد. سالانه ۶۰۰ هزار مسافر و ۲.۵ میلیون تن بار از این خط آهن استفاده خواهند کرد و ظرفیت بهره‌برداری این پروژه در سال بیستم به ۱.۵ میلیون مسافر و چهار میلیون تن بار خواهد رسید.

بهبود کیفیت فرآورده‌های دارویی و استانداردهای لازم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، با تأکید بر اینکه برخی از فرآورده‌های دارویی ایرانی به کشورهای مختلف صادر می‌شود. چالش‌های پیش رو شامل فروش داروهای تقلبی در فضای مجازی نیز مورد توجه است و همکاری نزدیک با پلیس فتا برای مسدود کردن شبکه‌های فروش اینترنتی در حال انجام است.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=25389

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.