• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

2

پرداخت یارانه نقدی تا کی ادامه دارد ؟

  • کد خبر : 18947
  • 10 مرداد 1401 - 8:18
پرداخت یارانه نقدی تا کی ادامه دارد ؟
یک نماینده مجلس گفت: نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا ناچاریم پرداخت یارانه به صورت نقدی را ادامه دهیم.

دولت همچنین در لایحه‌ای که به مجلس ارسال کرد درخواست داشت که کلمه شهریور ۱۴۰۰ ازمصوبه ارز ترجیحی حذف شود؛ زیرا افزایش قیمت‌ها فشاری ایجاد کرده که دیگر امکان تامین کالاهای اساسی با قیمتهای شهریور ۱۴۰۰وجود ندارد.

 خبر خوش برای جاماندگان یارانه/ یارانه واریز می‌شود؟

بسیاری از مردم و کارشناسان اقتصادی به یارانه نقدی اذعان داشته و می‌گویند اگر یارانه نقدی ادامه داشته باشد، بهتر است؛ ارکانی در این رابطه اظهار کرد: از نظر من اگر یارانه به صورت کالایی توزیع شود، بهتر است؛ چراکه کالابرگ به نفع مردم است؛ برای مثال ارزش یارانه نقدی ۴۵هزار تومانی از ۱۰سال پیش تاکنون تغییر مشهودی داشته است؛ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی هم قطعا به سرنوشت یارانه ۴۵هزار تومانی دچار می شوند.

وی ادامه داد: البته دولت باید زیرساخت‌های کالابرگ را آماده کند؛ در دهه۶۰ که اصلا پوز و… وجود نداشت؛ اما دولت طرح کوپن را اجرا کرده بود و در ۸سال جنگ با کوپن شرایط مدیریت شد. اینکه پس از سال‌ها بگوییم زیرساخت نیست، قابل پذیرش نیست و با این تعداد فروشگاه می‌توان شرایط توزیع را مدیریت کرد.

به اعتقاد ارکانی، برای دولت پرداخت یارانه نقدی راحت‌ترین کار است؛ چراکه نه به زیرساخت‌های کالابرگ نیاز دارد و نه قرار است افزایشی داشته باشد و رقمی ثابت است  و یارانه نقدی برای دولت مقرون به صرفه‌تر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18947
  • منبع : اقتصاد نیوز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.