• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سر تیتر اخبار

قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟

3
ریاست کانون کارفرمایان کاراستان اصفهان مطرح کرد:

گرانی ها افزایش حقوق کارگران را بی اثر کرده است

  • کد خبر : 18213
  • 11 اردیبهشت 1401 - 11:54
گرانی ها افزایش حقوق کارگران را بی اثر کرده است
رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: کمر کارگران زیر با هزینه های مسکن و درمان شکسته و هنوز قانون افزایش حقوق اجرا نشده، تورم و گرانی بیشتر شده و مصوبه افزایش حقوق را بی اثر کرده است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، عبدالوهاب سهل آبادی در سی و سومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید اظهار داشت: روزجهانی کارگر را تبریک می گویم و از مسئولان  تقاضا دارم برای بهبود وضعیت کارگران همت کنند و شرایطی فراهم سازند تا ما کارفرمایان هم بتوانیم از این قشر زحمت کش بهتر حمایت کنیم؛ تا حق کارگران شریف بهتر ادا شود.

وی ادامه داد: حق کارگر فقط حقوق نیست و درست است که افزایش حقوق داشتیم اما هنوز حقوق اضافه نشده، آنقدر گرانی زیاد شده که این افزایش حقوق چاره ساز نیست.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان تصریح کرد: اکثر کارگران از باب مسکن مشکل دارند  و ما به عنوان کارفرما این مشکل را می بینیم؛ اجاره خانه ها آنقدر بالا رفته که در توان کارگر نیست آن را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه امروز خیلی از مصالح ساختمانی در استان اصفهان تولید می شود؛ کافی است برنامه ریزی کنیم تا در کنار شهرک های صنعتی با کمک اداره کل مسکن، کارفرمایان و دولت، برای کارگران ساخت مسکن انجام دهیم.

سهل آبادی تاکید کرد: کارگر پنج میلیون تومان حقوق می گیرد و باید دو تا سه میلیون تومان از آن را بابت اجاره مسکن هزینه کند.

وی با بیان اینکه وضعیت درمان کارگران بسیار بد است افزود: امروز کارگران ما  در حوزه درمان با هزینه های سنگین و کمبود امکانات روبرو هستند. به طور مثال وقتی به بیماری مانند عارضه قلبی مبتلا می شوند، برای درمان باید ۱۰۰۰ مسیر را طی کنند به گونه ای که انگار کارگر مخصوصا قصد بیماری قلب داشته است.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان خاطرنشان کرد: حقوق اضافه شده و قطعا تامین اجتماعی درآمد خوبی کسب می کند و مطمئنا مالیات ها هم افزایش را پیدا می کند. پس تامین نیاز های درمانی راحت تر از قبل خواهد بود.

وی یادآور شد: من مدت ها دچار عارضه و بیماری ام و تاکید می کنم تنها چیزی که برای درمان حرف اول را می زند فقط و فقط پول است و اگر کارگر از نظر مالی تامین نشود، مسیردرمان سختی پیش رو خواهد داشت.

سهل آبادی گفت: درست است که می گویید در مراکز درمانی همه ابزاری داریم که برای استفاده از آن باید هزینه صرف شود، ولی هزینه های سبد خانوارکارگران ماچنان بالا رفته که بجای ترمیم دندان  دختر چهارده ساله اش مجبورند دندان را بکشند.

وی اضافه کرد: بدانید کارگر و کارفرما یکی شده اند و باید قدر این رابطه را بدانید و ما به عنوان کارفرما آماده ایم به هر طریق که مسئولان بگویند از کارگران حمایت کنیم.

رئیس اتاق ایران با اشاره به شرکت های دانش بنیان افزود: دانش بنیان ها باید راهکار های جدید برای  تامین مسکن و کاهش مشکلات درمانی جامعه کارگری بدهند ما قطعا از راهکارهای شان بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه به جهت روحی و روانی کارگر را حمایت کنید گفت: سه جانبه گرایی یعنی دولت کارگر و کارفرما را تشکیل دهید، چراکه سال ها است تنها اسم آن مطرح است.

سهل آبادی ادامه داد: اگر کارگر نباشد هرآنچه تکنولوژی و سرمایه باشد، بی فایده است و باید اول کار را حفظ کنیم و دو قدردان ارزش کارگران باشیم.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18213
  • منبع : ایلنا

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.