• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

6

اختتامیه اولین جایزه ادبی کتاب اردیبهشت

  • کد خبر : 18267
  • 21 اردیبهشت 1401 - 15:29
اختتامیه اولین جایزه ادبی کتاب اردیبهشت
نفرات برتر جایزه کتاب اردیبهشت در دو بخش داستان کوتاه و ناداستان معرفی شدند.

به گزارش عصر تحلیل و به نقل از ایلنا، دبیر اولین دوره جایزه کتاب اردیبهشت در اینباره گفت: اولین دوره جایزه کتاب اردیبهشت درحالی به کار خود پایان داد که عوامل اجرایی از ارسال حدود ۲۲۰۰ اثر در مدتی کوتاه متعجب و شگفت زده اند.

سیاوش گلشیری ادامه داد: متاسفانه با وجود این همه جشنواره و جایزه ادبی وضعیت کتاب و کتابخوانی و نشر در کشور خوب نیست که قطعا بخشی از آن به مسائل اقتصادی مربوط است، اما بخش مهم تر این است که ما نسل کتابخوان حرفه ای تربیت نکرده ایم.

وی با طرح این پرسش که جوایز و جشنواره چه نقشی در وضعیت موجود و رفع آن دارند؟ تصریح کرد: ما بیش از هر زمان دیگری به کتابخوان حرفه ای نیازمندیم که قطعا نویسندگان زمانی متولد می شوند که کتابخوان ها وجود داشته باشند.

دبیر اولین دوره جایزه کتاب اردیبهشت تاکید کرد: وظیفه ما آموزش چه خواندن و چگونه خواندن است و جایزه ما جوانه ای است که تازه روییده وخاک را پس زده و امیدواریم بتوانیم با تداوم در برگزاری جشنواره نویسندگان و کتابخوان های حرفه ای کشف و تربیت کنیم.

امیدواریم جایزه کتاب اردیبهشت تداوم داشته باشد

سروش صحت موسس شهر کتاب اصفهان نیز در این مراسم حضور داشت و گفت: هر جایزه ای دو بخش دارد؛ یکی شرکت کنندگان و دیگری داوران که قدرت و اهمیت جایزه را مشخص می کنند؛ داورانی که در اولین دوره ما را همراهی کردند از نویسندگان برتر کشور بودند.

وی اضافه کرد: جایزه وقتی معنا دار تر می شود که تداوم داشته باشد و هویت پیدا کند و امیدوارم دوره های بعدی را داشته باشیم تا ذوق و شوق ناشی از آن در بین نویسندگان جاری شود.

صحت خاطرنشان کرد: امیداورم جایزه اردیبهشت تداوم داشته باشد و همه شرکت کنندگان این دوره، چه آنهایی که موفق به کسب رتبه شده اند و چه افرادی که رتبه نیاورده اند، در دوره های بعدی نیز شرکت و گروه داوران نیز با ما همچنان همکاری کنند.

اگر کرونا نبود، سه ساله شده بودیم

علی خدایی نماینده هیات امنای اولین دوره جایزه کتاب اردیبهشت در مراسم اختتامیه اظهار داشت: دو سال پیش به فکر برگزاری این جایزه بودیم که کرونا امان نداد و سال قبل با فروکش کردن موج کرونا موفق به برگزاری اولین دوره جایزه کتاب اردیبهشت در دو بخش داستان کوتاه و ناداستان شدیم.

از سیاست به ادبیات پناه ببرید

پوریا عالمی داور بخش ناداستان ضمن حضور در مراسم اختتامیه گفت: در دوره ای که همه چیز سرعت گرفته و بخشی از ترس و نگرنی ما فروپاشی جریان های اجتماعی و فرهنگی در اثر شتاب این سرعت است، این جایزه نشان داد هنوز آدم هایی هستند برای شرکت در یک جایزه ادبی وقت و حوصله می گذارند و ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه تایپ و ایمیل می کنند.

نویسنده و طنز پرداز تاکید کرد: شرایط امروز نشان داده که برای زندگی بهتر باید از سیاست به ادبیات پناه ببریم.

در پایان با حضور داوران و جمع قابل توجهی از شرکت کنندگان از نفرات برتر و برگزیده دو بخش داستان کوتاه و ناداستان تقدیر شد.

در بخش داستان امین علی اکبری اول، نجمه باغیشنی و مریم عزیزخانی مشترک دوم و شهربانو شکیبامنش سوم شدند.

لیلا معصومی نائینی در ناداستان رتبه اول و یاسین کیانی و فوزیه یکتاپور به طور مشترک دوم و فاطمه بهروز فخر رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین ازتعدادی از شرکت کنندگان تقدیر شد.

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18267

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.