• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

4
اختلال بنزینی بازهم پمپ بنزین ها را شلوغ کرد؛

قول می دهیم مشکلی برای سهیمه سوخت مردم پیدا نمی شود

  • کد خبر : 16991
  • 04 آبان 1400 - 18:37
قول می دهیم مشکلی برای سهیمه سوخت مردم پیدا نمی شود
« در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت، از دقایقی پیش استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شده است، اما طبق اطلاعات به دست آمده از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، هم‌اکنون سوخت‌گیری در بیشتر جایگاه‌های عرضه مشکلی ندارد و باوجود خارج شدن سامانه هوشمند سوخت از مدار، مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند.» این خبری بود که خبرگزاری شانا ( وابسته به وزارت نفت) به آن اشاره کرد و باور داشت هیچ اخلال و دستکاری در کار نبوده است.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از اکوانرژی، این بار اختلال در سوخت رسانی گریبان سیستم هوشمند را گرفت و آن را از مدار خارج کرد تا اختلال چندین ساعتی در ارائه سوخت در جایگاههای بنزین در کشور ایجاد شود. اما مردم که نگران از گرانی مجدد بنزین بودند مسئولین را برآن داشت تا هرکدام به نحوی از عدم گرانی بنزین خبردهند و نگرانی مردم را برطرف کنند.

وزیر کشور: اشکال فنی است و به زودی رفع می شود

وزیر کشور نیز در صحبتهایی اختلال در ارائه خدمات در بعضی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای دانست و در این خصوص گفت: این مشکل فنی و سامانه ایی است و به‌زودی رفع می‌شود.

احمد وحیدی تأکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد، مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

معاون وزیر نفت: مشکل عرضه سوخت در جایگاه‌ها تا ساعات آینده برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی  نیز در صحبتی با صدا و سیما اعلام کرد مشکل عرضه سوخت در همه جایگاه‌ها به‌صورت دستی در حال رفع شدن است و تا چند ساعت آینده این مشکل در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت کشور برطرف می‌شود.

وی باور داشت که مشکل در پیز اختلال ارتباطی به وجود آمده میان سامانه‌های جایگاه‌های عرضه سوخت با سامانه مرکزی پدید آمده که این چالش در حال بررسی و رفع است.

سالاری همچنین تاکید دارد: برای رفع این مشکل به‌صورت دستی در حال اقدام هستیم و سیستم آفلاین داخل جایگاه‌ها عرضه سوخت را با نصب نرم‌افزار، فعال می‌کنیم و ارتباط بین ترمینال و مرکز در بعضی از جایگاه‌ها برقرار شد.

احتمال حمله سایبری در حال بررسی است

ضد و نقیض هایی که از منابع غیر رسمی در خصوص حمله سایبری به سیستم هوشمند سوخت رسانی در کشور مطرح بود سالاری را برآن داشت تا در این خصوص هم اظهار نظر کند. وی در واکنش به مطرح شدن گزینه حمله سایبری در بعضی از رسانه‌ها گفت: این مورد هم‌اکنون در حال بررسی است که ببینیم آیا مشکل نرم‌افزاری یا حمله سایبری بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر این که تا چند ساعت آینده سامانه فعال شده و مشکل عرضه سوخت در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت کشور رفع می‌شود، گفت: هم‌اکنون به لحاظ جابجایی و انتقال فرآورده در کشور مشکلی وجود ندارد و ذخیره‌سازی‌های فرآورده به مقدار کافی وجود دارد.سخنگوی وزارت نفت در جمع خبرنگاران گفت: سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت با مشکلی مواجه نیست و مشکلی برای سوخت گیری وجود ندارد و مردم می توانند با قیمت آزاد سوخت گیری کنند.

مشکلی برای سهیمه سوخت مردم پیدا نمی شود

وی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می دهم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به محض رفع مشکل به مردم اطلاع‌رسانی می شود.

توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های کشور موقتی است

در پی توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم اطلاعیه‌ای صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هموطنان می رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری کنند.

ضمنا پیرامون تامین بنزین و نفت‌گاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچگونه نگرانی در این خصوص متصور نمی‌باشد. شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویا تکذیب می شود.

 فقط سامانه سوخت از مدار خارج شده است

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت کشور هم گفت مشکل پیش آمده در جایگاه های سوخت یک مشکل نرم افزاری است هیچ مشکلی برای سوختگیری با نرخ آزاد وجود ندارد و مردم از هجوم به جایگاه‌ها خودداری کنند.

امین رضانواز در گفت و گویی تلویزیونی درباره اختلال در پمپ بنزین های سراسر کشور گفت: تمامی متخصصان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درحال کار هستند چرا که مشکل به وجود آمده یک مشکل نرم افزاری است.

وی افزود: هیچ زمانی برای رفع مشکل قابل پیش بینی نیست اما مردم می توانند بنزین و گازوئیل را با نرخ آزاد تهیه کنند تا اختلال در سامانه رفع شود.

رضانواز از مردم خواست به هیچ وجه در پمپ بنزین ها تجمع نکنند و گفت: متأسفانه در هشت سال گذشته به لحاظ بی توجهی به‌ سامانه هوشمند سوخت، این سامانه دچار استهلاک شده است.

بررسی موضوع اختلال در دستور مجلس قرار گرفت

در این میان محمد باقر قالیباف رئیس مجلس نیز در دستوری به کمسیون انرژی دستور بررسی این موضوع را داد. رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری ها در خصوص اتفاق رخ داده در سامانه هوشمند سوخت آغاز شده و رییس مجلس شورای اسلامی نیز ماموریت پیگیری این موضوع را به کمیسیون انرژی داده است.

فریدون حسنوند در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات پیش آمده در استفاده از کارت های سوخت، بیان کرد: عملیات هدفمندی بر روی جایگاه‌های سوخت انجام شده است که مسئولان مربوطه در حال رفع مشکل هستند. پس از بررسی‌های لازم از سوی مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی دقیق درباره اتفاق رخ داده انجام خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی شایعات در فضای مجازی درباره اینکه مشکل ایجاد مربوط به گرانی احتمالی حامل‌های سوخت است، مطرح شده که این موضوع کذب محض است و تکذیب می‌شود. مشکل اکثر پمپ‌ بنزین‌ها رفع شده است و در ساعات آینده نیز مشکل به کلی برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بنده نیز به عنوان رئیس کمیسیون انرژی پیگیری‌هایی درباره اتفاق امروز داشتم و جلساتی نیز با مسئولان وزارت نفت و پالایش پخش داشتیم. رئیس مجلس نیز پیگیر اتفاق رخ داده است و به کمیسیون دستور پیگیری این موضوع را داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=16991

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.