• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

15

از عمیق‌ترین استخر جهان در دبی چه می‌دانیم؟

  • کد خبر : 15464
  • 25 تیر 1400 - 16:33
از عمیق‌ترین استخر جهان در دبی چه می‌دانیم؟
دبی علاوه بر اینکه بلندترین آسمان خراش و بزرگترین مرکز خرید جهان را در خود جای داده حالا می‌خواهد تا چند روز دیگر عمیق‌ترین استخر جهان را به عمق ۶۰ متر افتتاح کند، استخری که ویژگی‌های شگفت انگیزی دارد.

به گزارش عصرتحلیل، درهای عمیق‌ترین استخر جهان به زودی در دبی به روی عموم باز خواهد شد، استخری تفریحی که عنوان عمیق‌ترین استخر جهان را به خود اختصاص داده ۶۰ متر عمق دارد و ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین را در خود نگهداری می‌کند.

افتتاح این استخر به رکوردداری یک‌ساله استخر عمیق لهستان پایان خواهد داد، این استخر که سال گذشته افتتاح شد، ۴۵ متر عمق داشت و از نظر اندازه تقریباً نصف استخر دبی بود.

حالا دبی علاوه بر عمیق‌ترین استخر، بلندترین آسمان‌خراش و بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان را در خود جای داده است.

این شهر سال‌ها است که جاذبه‌های رکوردشکن فراوانی را در برنامه تجاری و گردشگری خود قرار داده است. دمای میلیون‌ها لیتر آب این استخر که حجمی شش برابر استخر شنای المپیک دارد، ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. این استخر حداقل چهار برابر بزرگ‌تر از هر استخر غواصی در جهان است. «گینس» در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۱ عنوان عمیق‌ترین استخر شنا برای غواصی را به آن اعطا کرد.

مسئولان این استخر می‌گویند که بازدید از این مکان فعلاً با دعوت‌نامه امکان‌پذیر است. اما اواخر امسال برای استفاده عموم آماده خواهد بود. ولیعهد دبی که خودش از علاقه‌مندان شنا و غواصی است، از اولین بازدیدکنندگان آن بود. «ویل اسمیت» بازیگر مشهور هالیوودی نیز با انتشار ویدئویی، تجربه گشت‌وگذار در این استخر منحصر به‌فرد را با دنبال کنندگان خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

استخر دبی مجهز به ۵۶ دوربین است تا از ایمنی غواصان اطمینان حاصل کند. همچنین پیشرفته‌ترین سامانه‌های روشنایی و صدا را دارا می‌باشد. آب این استخر هر شش ساعت یک‌بار از پالایه‌های مخصوص عبور داده و آلودگی‌زدایی خواهد شد.

به احتمال زیاد ورودی ۸۰۰ درهمی (حدود ۲۰۰ دلار) ارزشش را دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15464

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.