• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

2
سخنی با پدرها و مادرها

استعدادیابی ، کمک برای یافتن مسیر درست زندگی کودکان

  • کد خبر : 10794
  • 09 اسفند 1399 - 10:40
استعدادیابی ، کمک برای یافتن مسیر درست زندگی کودکان
 در دنياي امروزي صرفا حس مسئوليت در قبال فرزندان پرداختن به خوراك،‌ پوشاك و تفريحات نيست بلكه شرايط ايجاب مي كند زمينه براي رشد،‌  نبوغ،‌ پيشرفت و موفقيت آن ها بيش از گذشته فراهم گردد.

امروزه آمارها نشان می دهد دانش آموزانی که قبل از ورود به فضای جامعه بشری و پذیرش مسئولیت زندگی، استعدادشان  شناسایی شده است در زمینه های شغلی،‌ تحصیلی،‌ خانوادگی،‌ ارتباطی و عاطفی به مراتب نسبت به همسن و سالان خود شرایط بهتر و مطلوب تری از خود به نمایش گذاشته اند. چه بسا کودکانی که در زمینه های مختلف دارای استعداد ذاتی بوده و همین استعدادیابی ها می تواند زمینه ای برای پرورش توانایی های ذاتی آنان باشد.

در دنیای امروزی صرفا حس مسئولیت در قبال فرزندان پرداختن به خوراک،‌ پوشاک و تفریحات نیست بلکه شرایط ایجاب می کند زمینه برای رشد،‌  نبوغ،‌ پیشرفت و موفقیت آن ها بیش از گذشته فراهم گردد.

استعدادیابی، کمک به پیدا کردن مسیر زندگی فرزندان

در این خصوص عرفان خوش نظر از کارشناسان حوزه کودک و خانواده توضیح می دهد: امروزه یکی از دغدغه های اصلی والدین کشف استعدادها و توانمندی های فرزندان از دوران کودکی است و این دغدغه زمانی می تواند به عنوان یک رویکرد مثبت در زندگی فرزندان ما نقشی اساسی ایفا نماید که به احساس مسئولیت تبدیل شود یعنی پدر و مادر خود را مسئول کشف استعدادهای کودکان شان بدانند و در این مسیر با نگاهی چند بُعدی به توانمندی، علاقه و موقعیت کودک شان بتوانند تأثیر مهمی در تعیین مسیر زندگی آنان بگذارند.

بنابر گفته این کارشناس، استعدادیابی فرزندان در حقیقت فقط یافتن توانایی آنها نیست بلکه کمک به پیدا کردن مسیر زندگی آنهاست.

مدیرعامل سامانه رشد خوش نظر می گوید: استعدادیابی کودکان این فرصت را فراهم می کند تا شخص از ابتدا بر روی تخصص مورد علاقه و استعداد خود کار کرده و در جوانی بجای کسب دانش مقدماتی در حوزه مربوطه یک متخصص تمام عیار باشد. این موضوع علاوه بر بازخورد مستقیم بر روی آینده درخشان فرد، بازخورد غیر مستقیمی در افزایش سطح کارایی نیروی کاری کشور داشته و بواسطه آن نیروهای جوان با انرژی بالای خود می توانند کشور را در مسیر توسعه قرار دهند.

استعداد فرزندان خود را پرورش دهید

ما در دوره ای زندگی می کنیم که زمان ارزش بسیار بالایی دارد. قاعدتا برای یادگیری یک تخصص می بایست زمان قابل توجهی را صرف کنیم. کشف استعدادها در زمان کودکی و تمرکز بر روی آنها برای تربیت افراد متخصص و مستعد یکی از روشهای نوین در جوامع پیشرفته است. استعدادیابی کودکان این فرصت را فراهم می کند تا شخص از ابتدا بر روی تخصص مورد علاقه و استعداد خود کار کرده و در جوانی بجای کسب دانش مقدماتی در حوزه مربوطه یک متخصص تمام عیار باشد.  این موضوع علاوه بر بازخورد مستقیم بر روی آینده درخشان فرد، بازخورد غیر مستقیمی در افزایش سطح کارایی نیروی کاری کشور داشته و بواسطه آن نیروهای جوان با انرژی بالای خود می توانند کشور را در مسیر توسعه قرار دهند.

با استعدادیابی کودکان میتوان آینده ای روشن و درخشان برای آنها متصور کرد. به این شکل که پس از سنجش استعداد میتوان آنها را پرورش داد تا فرزندان به خوبی از آن بهره مند شوند. بزرگسالانی که به بسیاری از آرزوهای خود که در کودکی داشتند و به آنها دست پیدا نکردند این مبحث برای آنها بسیار حائز اهمیت خواهد بود. تلاش کنید استعدادهای حقیقی و ذاتی کودک خود را کشف کنید و آن را پرورش بدهید.

خوش نظر طراح و بنیانگذار اپلیکیشن کاخ سرخ معتقد است: در بسیاری از خانواده ها کودکانی هستند که ساعت‌ها سرگرم ساختن و خراب کردن وسایلند یا ممکن است بعضی از آن‌ها علاقه زیادی به گوش دادن موسیقی، کتاب و تماشای برنامه‌های همراه با موسیقی تلویزیونی دارند و برخی هم عاشق نقاشی کشیدن هستند. والدین باید توجه داشته باشند که همیشه بچه‌ها در هر چیزی که استعداد داشته باشند، علاقه زیادی نشان خواهند داد پس تمام تلاش خود را به عنوان والدین انجام داده تا بتوانید در این راه به کودک خود کمک کنید. امروزه در سطح کشور موسسات و افراد زیادی در زمینه استعدادیابی کودکان مشغول به کار هستند. بسیاری از خانواده ها نیز با روانشناسان دنیای کودک ارتباط دو سویه داشته و از تجربیات و تخصص آن ها در این زمینه بهره می گیرند. بررسی های به عمل آمده نشان می دهد تحلیل استعدادیابی کودکان براساس نمودار DISC یکی از قوی ترین و دقیق ترین تحلیل ها است که در حال انجام است و بیش از صدها دانش آموز توسط این تست مورد ارزیابی و شناسایی استعداد قرار گرفت.

جهت دسترسی به تحلیل تست استعدادیابی کودکانتان به روش DISC اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=10794

    نوشته های مشابه

    15اسفند
    منیریه، محله قجری تهران
    در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

    منیریه، محله قجری تهران

    05آذر
    سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.