• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

2
در ۱۰۰ روز پایانی کار دولت:

افتتاح طرح های مهم ملی/سلامت، معیشت، شکستن تحریم‌ها و تکمیل طرح‌ها

  • کد خبر : 12163
  • 30 فروردین 1400 - 10:21
افتتاح طرح های مهم ملی/سلامت، معیشت، شکستن تحریم‌ها و تکمیل طرح‌ها
 دولت دوازدهم در روزهای پایانی کار خود، بر فعالیت‌هایش سرعت داده و سلامت، معیشت، شکستن تحریم‌ها و تکمیل طرح‌ها را در دستور کار دارد.

به گزارش عصر تحلیل، امروز دولت در حال آماده سازی مسیر برای دولت بعدی است، این را شتاب افتتاح طرح‌ها و آماده‌سازی شرایط برای تکمیل پروژه‌ها گواهی می دهد، همانطور که رییس جمهوری گفته دولت دوازدهم مسیر را برای دولت بعدی هموار می‌کند و در بسیاری از پروژه‌ها شرایط را آماده می‌کند که تکمیل آن به دست دولت سیزدهم انجام شود. او  گفته که دولت تا آخرین ساعت خود همه توانش را به کار می‌گیرد.

افتتاح طرح های مهم ملی جز برنامه های اولویت دار دولت در این روزهای باقی مانده است، به طوری که تا مرداد ماه تنها در بخش آب و برق ۱۷۳ طرح مهم ملی از جمله ۵ سد ملی به بهره برداری می‌رسد و از سوی دیگر دولت مذاکرات و تلاش برای شکستن تحریم‌ها را هم در حال  پیش بردن است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت این موضوع را تشریح کرده و گفته که قرار ما در دولت این است تا لحظه آخر فعالیت کنیم و در این راستا همه پنج‌شنبه‌ها افتتاح‌های مهمی خواهیم داشت، به طوری که در بخش آب و برق تا مردادماه ۱۷۳ طرح مهم از جمله ۵ سد ملی افتتاح خواهیم کرد.

درست است که کارهای پایانی این دولت، به عنوان دستاوردی به دولت بعدی منتقل خواهد شد و در دولت بعد ثمره آن به بار خواهد نشست اما دولت با همان اهتمامی که در ماه های نخست کاری داشت آن را در ماه های پایانی نیز به کار گرفته چرا که روحانی تاکید کرده همانطور که در ماه اول عمل کردیم در ماه آخر نیز عمل می‌کنیم.

دست ما را برای شکستن تحریم باز بگذارید

شکستن تحریم ها که این روزها راهی برای آن باز شده و می تواند کورسوی امید را در دل ها روشن کند، تمرکز دیگر دولت در روزهای پایانی است، تحریم هایی که بر سخت شدن زندگی مردم افزود و سپری کردن سال کرونایی را نیز با مشکلات عدیده ای مواجه کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه تحریم را در ۱۰۰ روز اول شکستیم، گفته است: بگذارید در ۱۰۰ روز آخر یک بار دیگر هم تحریم را می‌شکنیم، دست ما را باز بگذارید، مشکلی نداریم، این کار را انجام می‌دهیم.

چرا از مذاکرات می ترسیم

روحانی افزوده که چرا از مذاکرات می ترسیم و از حرف زدن فرار می کنیم، ما قدرتمند هستیم و ضعیف نیستیم، با آمریکا مذاکره می کنیم و او را سرجایش می نشانیم همانطوری که قبلا هم این کار را کرده ایم، ما منطق قوی برای مذاکره داریم و می توانیم دشمن را مجاب کنیم.

او در عین حال یادآور شده که چارچوب مذاکرات را مقام معظم رهبری به خوبی و روشنی مشخص کردند و در همان چارچوب فعالیت خود را ادامه می دهیم. طرف بدهکار ما عمدتاً آمریکاست و اگر به تعهدات برگردد و دست از تحریم بردارد، خواهد دید که بعد از راستی‌آزمایی به کلیه تعهدات خود باز خواهیم گشت.

روحانی به منتقدان سخن خود درباره برنامه صد روز نیز اینچنین گفته است: «حالا در ۱۰۰ روز اول در دولت یازدهم افتخاراتی داشتیم البته این ۱۰۰ روز را تا آخرش هم نفهمیدند که ما چه می‌گوییم. می‌گویند فلانی گفته من می‌خواهم همه کارها را در ۱۰۰ روز درست کنم. نه. گفتم یک برنامه ۱۰۰ روزه داریم و یک برنامه ۴ ساله داریم. هم در این دولت و هم در آن دولت.»

وی اضافه کرده که امیدواریم یک برنامه ۱۰۰ روزه پایانی هم داشته باشیم. از هفته آینده یا اواخر این هفته، صد روز پایانی ما شروع می‌شود ان‌شاء الله بتوانیم در ۱۰۰ روز پایانی هم قدم‌هایی را برداریم برای خدمت به این مردم، همه ما زن و مرد در کنار یکدیگر. ان‌شاء الله مردم در انتخابات حضور پیدا کنند و با یک انتخابات شکوهمند دولت بعدی هم بتواند وظایف را دنبال کند و کارمان را انجام دهیم.

نمی توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم

بخش دیگری از فعالیت دولت در روزهای پایانی کار خود، تمرکز بر سلامت مردم و واکسن کرونا است.

آنطور که روحانی گفته نمی توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم.

اکنون که در پیک چهارم کرونا به سر می‌بریم و به گفته برخی مسوولان هنوز به قله پیک چهارم هم نرسیده‌ایم و هر از گاهی اخبار متعدد از خطرناک بودن شرایط در پیک چهارم بر سرمان گسیل می‌شود، این خبر خوبی است که باید از واکسن وارداتی استفاده کنیم و تا ساخته شدن واکسن داخلی نمی‌توان منتظر ماند، چرا که این روزها روزهای حیاتی است و نباید زمان را از دست داد.

باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم. این را رییس جمهور روز پنج شنبه در مراسم افتتاح طرح های وزارت نفت گفته و خطاب به شرکت های خصوصی اضافه کرده که آنها راحت تر می توانند واکسن وارد کنند.

هر شرکتی برای ورود واکسن کوچک ترین مشکلی دارد، به دفتر رییس جمهور نامه بنویسد. این تاکید دیگر رییس جمهوری است که مستقیم مسأله را دنبال می‌کند.

در شرایط کنونی برای مبارزه با کرونا به اقدامات جدی تری نیاز داریم که بخشی از آن مربوط به خرید و واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور و در ادامه به ثمر نشستن تولید واکسن داخل است. گفته شده که اگر به ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم واکسن تزریق کنیم زنجیره بیماری قطع می شود.

برای معیشت مردم هر کاری بتوانیم انجام می دهیم

اقدامات حمایتی از معیشت مردم یکی دیگر از اهداف دولت در روزهای پایانی کاری است. در همین راستا چند روز قبل بسته حمایتی معیشتی جدیدی ویژه ماه رمضان پرداخت شد. روحانی تاکید کرده که برای معیشت مردم هر کاری بتوانیم انجام می دهیم. او نوید کارهای مهم در دست اقدام برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را نیز داده است.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=12163
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.