• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

2
دبیر اجرایی خانه کارگران استان اصفهان مطرح کرد:

برخی اسم کارگر را که ریشه قرآنی دارد ، تخریب کرده‌اند /طوری که کمتر کسی دلش می خواهد عضو جامعه کارگری باشد

  • کد خبر : 18196
  • 07 اردیبهشت 1401 - 10:54
برخی اسم کارگر را که ریشه قرآنی دارد ، تخریب کرده‌اند /طوری که کمتر کسی دلش می خواهد عضو جامعه کارگری باشد
دبیر اجرایی خانه کارگران استان اصفهان گفت: جامعه کارگری با حذف ارز ترجیحی و عدم جایگزینی برای این ارز از سوی دولت و مجلس قانون گذار، شیرین و حلاوت افزایش حقوق در سال جدید را نچشید.

به گزارش عصر تحلیل، اصغر برشان در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است و با وجود یک دست بودن حاکمیت، شاهد بهبود وضعیت این قشر زحمت کش در جامعه نیستیم.

وی افزود: خوشبختانه امسال یکی از سال های نادری بود که شورای عالی کار تمام تلاش اش را کرد تا ۵۷ درصد افزایش حقوق به حداقل بگیران اضافه شود، ولی آنچه قرار است اضافه شود با تورم موجود فاصله دارد و هنوز اجرا نشده، سبب افزایش قیمت ها شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگران استان اصفهان یادآور شد: با این وجود کارفرمایان خواستار اصلاح افزایش حقوق شدند که شورای عالی کار موافقت نکرد، اما تورم موجود همین افزایش را بی اثر کرده بطوریکه قیمت کالاهای اساسی سبد معیشت خانوار بسیار افزایش پیدا کرده و از قانون افزایش ۵۷ درصدی به حقوق بگیران حداقلی بسیار بیشتر است.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی خاطرنشان کرد: قانونگذاران مجلسی که تا آخرین روزها نمی دانند که می خواهند ارز دولتی را داشته باشند یا خیر؟ و آیا جایگزینی برای آن دارند؟ که نداشتند!، به سختی با افزایش ۵۷ درصدی به حقوق حداقل بگیران  موافقت کردند؛ آن هم به دلیل افزایش قیمت کالاهای اساسی، کارگران و بازنشستگان حلاوت و شیرینی این افزایش حقوق را نچشیدند که هیچ، کام شان نیز تلخ شد.

برشان یادآور شد: قبلا از اجرایی شدن قانون افزایش مزد، در فروردین ماه امسال شاهد افزایش قیمت کالاهایی مانند گوشت قرمز، مرغ، برنج و روغن نسبت به ماه مشابه سال قبل بوده ایم. این ثابت می کند چرخه اقتصاد ما بیمار است و تا زمانی که درمان نشود این گردونه باطل ادامه خواهد داشت و جامعه کارگری متضرر از اقتصاد بیمار کشور است.

وی تاکید کرد: برخی اسم کارگر که ریشه جهانی و قرآنی دارد را، تخریب کرده اند به طوری که کمتر کسی این روز ها دلش می خواهد عضو جامعه کارگری باشد؛ در یک نظر سنجی از بچه‌ها که می‌خواهید چه کاره شوید؟ مشخص شد هیچ دانش آموزی به ویژه آن هایی که پدرشان جزو خانواده کارگری بود، تمایل به گفتن نام “کارگر” هم نداشت چه رسد به انتخاب این عنوان شغلی.

دبیر اجرایی خانه کارگران استان اصفهان اضافه کرد: گردانندگان حکومت در کشور ما و حتی درجهان، چه سوسیالیستی، چه امپرالیسیتی، نخواستند طبقه کارگر رشد پیدا کند، زیرا نگران حکومت هایشان هستند. به طور مثال امروز در کشور ما تحمل داشتن یک یا دو نماینده کارگر در قوه قانون گذاری را ندارند.

وی با بیان اینکه همیشه تورم را به افزایش حقوق کارگران گره می زنند گفت: هنوز قانون افزایش حقوق در سال جدید اعمال نشده که قیمت کالاهای اساسی سبد خانوار در بخش خوراک و درمان افزایش چشمگیری داشته و در حالیکه حاکمیت یک دست شده و همه سه قوه همراه هم هستند متاسفانه شاهد اتفاقات بدی در اقتصاد هستیم.

برشان ادامه داد: قوه مجریه و قانونگذار بدون در نظر گرفتن جایگزین ارز ترجیحی، ابتدا ارز را حذف کردند و سبب گرانی و افزایش هزینه های تولید و درمان و معیشت مردم شدند و نگفتند چگونه و چه چیزی را جایگزین این ارز خواهند کرد؟

وی یادآور شد: در سه چهار روز اخیر آقای رئیس جمهور اعلام کرده اند نان گران نشود یا به صورت منطقی قیمت آرد اضافه شود که این حرف سبب گرانی رشته آشی و ماکارونی شد و مسخره است که بگویم الان رشته آشی با قیمت قبل از بازار جمع آوری شده تا با نرخ جدید عرضه شود.

دبیر اجرایی خانه کارگران استان اصفهان با اشاره به افزایش هزینه های دارو و درمان تصریح کرد: در دارو نیز مشکلات جامعه کارگری فراوان است و بیشتر داروها زیر مجموعه بیمه تامین اجتماعی نیست و با حذف ارز دولتی قیمت دارو چند برابر شده است؛ به گفته برخی از داروخانه دارها، آنچه شاهد هستیم ناشی از طرح این قانون است و هنوز مرحله تولید دارو بدون ارز ترجیحی آغاز نشده و این وضع است؛ خدا به داد مردم برسد وقتی داروها با نرخ جدید وارد بازار شوند.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18196

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.