• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

5

استقبال و حمایت از “هفت شب، هفت موسیقی” در فضای مجازی

  • کد خبر : 12485
  • 08 اردیبهشت 1400 - 12:48
استقبال و حمایت از “هفت شب، هفت موسیقی”  در فضای مجازی
برنامه "هفت شب، هفت موسیقی" مورد استقبال، بازنشر و حمایت شهرهای دیگر در صفحات مجازی قرار گرفته است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان،علی عطریان گفت: برنامه “هفت شب، هفت موسیقی” به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان از سوی هنرسرای خورشید برنامه ریزی شده که هر شب به اجرا و پخش قطعات موسیقی در صفحات مجازی می پردازد. رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: در شب نخست اجرای این برنامه  که مصادف با شهادت حضرت خدیجه(س) بود، گروه پیشخوان تعزیه به سرپرستی منصور قربانی با اشعاری در مدح این بانو به اجرا پرداختند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان با القابی نظیر شهر دوستدار کودک، دوستدار سالمند مورد خطاب قرار می گیرد، سعی شد از گروه هایی با همین ویژگی های سنی در برنامه «هفت شب، هفت موسیقی» استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از شب ها به گروه «کاغذ رنگی» به سرپرستی شهریار بلوچستانی شامل ضرب نوازان کودک اختصاص داشت که این قطعه درحیاط موزه هنرهای معاصر اجرا و از شبکه های مجازی پخش شد.

عطریان تصریح کرد: گروه پیشکسوتان موسیقی به سرپرستی استاد چناریان، گروه کوارتت زهی خورشید به سرپرستی فرید اسماعیلی و گروه کوراتت فلوت به سرپرستی داوودی در عصارخانه شاهی به اجرای برنامه پرداختند که در یکی از این هفت شب موسیقی به اجرا در آمد.

وی افزود: گروه “پیام هنر” متشکل از هنرمندان دارای معلولیت و بیماران مبتلا به سرطان نیز به اجرای قطعاتی  در حیاط موزه هنرهای معاصر پرداختند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: ارکستر ملی اصفهان نیز قطعاتی را به سرپرستی مرتضی شفیعی در تالار هنر ضبط و اجرا کرده است.

عطریان شیوع کرونا را دلیل انتشار مجازی برنامه «هفت شب، هفت موسیقی» دانست و خاطرنشان کرد: اجراهای پخش شده در شب های گذشته بازخورد مثبتی را از سوی شهروندان و اهالی موسیقی به همراه داشته و بازنشر آن در صفحات مجازی در شهرهای دیگر نشان از حمایت مردمی از این برنامه دارد.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای تماشای ویدئوهای “هفت شب، هفت موسیقی”  می توانند به صفحه اینستاگرام @isfahanfarhang مراجعه کنند.

حضور نوجوانان در شهر به عنوان یک کُنشگر

اختتامیه کانون های “به وقت نوجوانی” همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در باغ گلها برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با حضور در این اختتامیه گفت: ظرفیت های اصلی شهر ما نوجوانان هستند که باید از توان و پتانسیل آنها استفاده کنیم تا شاهد اتفاقات خوبی برای شهرمان باشیم.

محمد عیدی با اشاره به نگاه کُنشگر به نوجوانان افزود: ورود نوجوانان در بحث های شهری آنها را به یک کُنشگر تبدیل کرده و باعث شده که شاهد یک برنامه ریزی جدید از سوی مدیریت شهری باشیم.

شرایط فرهنگی و تفریحی برای نوجوانان فراهم شود

فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان، گفت: برای اینکه نوجوانان وارد عرصه جامعه شوند و در آن نقش پررنگی داشته باشند باید شرایط مناسبی از لحاظ تفریحی و فرهنگی برای آنها فراهم شود تا بتوانند از این راه توانمندی های خود را نشان دهند.

وی با اشاره به سیاست گذاری های صورت گرفته در شورای اسلامی شهر، تصریح کرد: نوجوانان شهر اکنون نیازمند دیده شدن در جامعه هستند پس ما باید به عنوان نمایندگان مردم این شرایط را برای آنها فراهم کنیم تا هرکدام استعدادهای خود را در زمینه های مختلف به نمایش بگذارند.

وی افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بایستی زیرساخت های لازم فرهنگی و عمرانی را برای نوجوانان فراهم کند تا نوجوانان که کُنشگران اصلی هستند بتوانند استعدادهای خود را در این زمینه به نمایش بگذارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در ادامه فعالیت هایی که شورای شهر و شهرداری اصفهان در خصوص نوجوانان انجام داده، سعی داشته ایم با فعال کردن شورای مشورتی کودکان ونوجوانان، بتوانیم از نظرات آنها در مدیریت شهری استفاده کرده و نظاره گر اتفاقات خوب در شهر باشیم.

ایجاد شبکه سازی در بین نوجوانان

همچنین در ادامه این برنامه صالح خشوعی رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با ابراز خوشحالی از رسیدن به اهداف طرح به وقت نوجوانی گفت: در طی دوسال توانستیم پاتوق های فرهنگی را در سطح شهر افتتاح کنیم و می توان گفت اکنون یک شبکه سازی در بین نوجوانان ایجاد شده که این موضوع به نوعی نشان از پیشرفت کار دارد.

صالح خشوعی با بیان اینکه این اقدامات به پایان نرسیده و چشم انداز ما وسیع تر از این اقدامات است، ادامه داد: باید با قدرت بیشتر ادامه دهیم، کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرده که امیدوارم مانعی برای برگزاری برنامه‌های ما نباشد تا بتوانیم این روند را ادامه دهیم و بتوانیم بیش از این از استعداد نوجوانان بهره ببریم.

وی تصریح کرد: مهارت افزایی از اهداف اصلی ما برای برگزاری این کانون بود که در همین راستا توانستیم در مناطق مختلف اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

در پایان این اختتامیه نیز معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: همه ما آگاه هستیم که چنین اتفاقات و جریان هایی با حضور یک فرد چنین نتیجه خوشایندی ندارد و چنانچه انفرادی این کارها انجام شود شاهد این نتیجه مطلوب نخواهیم بود.

مهدی تمیزی خاطرنشان کرد: این اقدام بستری را فراهم کرد تا نوجوانان پتانسیل خود را نشان دهند لذا همه آنها در کنار یکدیگر می‌توانند اتفاقات زیبایی را برای جهان شهر اصفهان رقم زنند.

گفتنی است؛ طرح “به وقت نوجوانی” از جمله برنامه های هدفمند با چشم انداز چندین ساله است که ویژه نوجوانان کلیه مناطق شهر اصفهان طراحی و برنامه ریزی شده تا استعدادشان شناسایی و زمینه ای برای کارآفرینی آینده آنها ایجاد شود.

نمایشنامه خوانی “تیارت”  در عمارت هنرمند

به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان دو برنامه نمایشنامه خوانی “تیارت” و “مباحثی در باب تاریخ اصفهان”  از سوی عمارت هنرمند برگزار می شود.

نمایشنامه خوانی نمایش «تیارت» به نویسندگی و کارگردانی مرجان ریاحی و با حضور محمد نریمانی، فرید صلواتی، مینو میرحسینی و کیهان باغبان اجرا می شود.

برنامه “مباحثی در باب تاریخ اصفهان” نیز با حضور استاد دکتر مهدی کیوان به صورت مجازی میزبان شهروندان علاقه مند خواهد بود.

علاقه مندان برای تماشای دو برنامه عمارت هنرمند می توانند در تاریخ های ۸ و ۹ اردیبهشت ساعت ۲۱  صفحات اینستاگرام عمارت هنرمند(@emarat_honarmand) و شبکه شهر(@isfahan_net) را دنبال کنند.

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=12485
  • منبع : سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.