• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

4

برگزاری هفته فرهنگی اصفهان از سر رفع تکلیف

  • کد خبر : 18238
  • 17 اردیبهشت 1401 - 20:08
برگزاری هفته فرهنگی اصفهان از سر رفع تکلیف
مجموعه مدیریتی شهرداری اصفهان در یک حرکت کاملا حساب شده و با توجه به کاهش موج همه گیری کرونا و استقبال خوب گردشگران نوروزی از سفر به اصفهان، 13 تا 19 اردیبهشت را به نام هفته فرهنگی اصفهان در نظر گرفتند.

به گزارش عصر تحلیل، شهردار اصفهان دلیل عدم اجرای برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در تاریخ سوم تا ۹ اردیبهشت ماه که به نام هفته فرهنگی اصفهان در تقویم مدیریتی شهر ثبت شده را تقارن این هفته با لیالی قدر اعلام کرد. علی قاسم زاده اما به این مهم اشاره نکرد که سیزدهم تا ۱۹ اردیبهشت به این دلیل بهترین زمان برای اجرای برنامه های متناسب با هفته فرهنگی اصفهان است که تعطیلات عید فطر و روزهای بین التعطیل بعد از آن فرصت بهتری است تا شلوغی شهر را به نام خودشان ثبت کنند.

مدیریت شهری هم برای هفته اصفهان آماده نبود

نشست خبری هفته فرهنگی درست دو روز قبل از شروع برنامه ها برگزار شد؛ زمانی که هنوز بنر های کمیته فرهنگ شهروندی تغییر نکرده بود و همچنان با شعار های مرتبط با آخر و عاقبت شهروندان خودنمایی می کرد.

از سوی دیگر هیچ تابلوی شهری نیز به این هفته به اصطلاح مهم تخصیص نیافته بود و تنها بنر های جدید سطح شهر، محل و زمان برگزاری نماز عید سعید فطر را اعلام کرده بود. بنرهایی که البته چندان ربطی به شهرداری نداشت و فقط محل نصب آن ها متعلق به شهرداری بود.

آنقدر هفته فرهنگی اصفهان به ناگاه و به اصطلاح عامیانه یهویی اتفاق افتاد که تنها دو نفر از اعضای شورای شهر در جلسه علنی هفته پیش به آن اشاره کردند. محمد نور صالحی رئیس شورای شهر اصفهان در این جلسه به ضرورت مطرح شدن ظرفیت ها در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان اشاره کرده بود و سخنگوی شورا پیشنهاد لزوم تهیه پیوست محتوایی برای تبیین علت خدمات رایگان اماکن تفریحی در هفته اصفهان را داد.

البته باید بپذیریم که پیشنهاد علی صالحی به عنوان سخنگو بیشتر بازی با واژه ها بود تا پیشنهاد اثربخش و کاربردی! شیوه ای که از ابتدای کار شورای ششم شاهد آن هستیم و آنقدر که با واژه ها بازی می شود، کار انجام نمی شود. درست مثل سامانه سوت زنی و شفافیت که تا این لحظه هیچ گزارشی از تخلف ها و حقوق و حق جلسات اعضای شورا و سیستم مدیریت شهری استخراج نشده است.

برنامه های متراکم و استفاده از ظرفیت هتل ها

شهردار اصفهان در نشست خبری هفته فرهنگی اصفهان از پربودن تقریبی رزرو هتل ها خبر داد که فرصت مناسبی را در اختیار مدیریت شهری برای برگزاری برنامه های ویژه هفته اصفهان قرار می داد. حالا این برنامه ها چه بود؟ نام گذاری روز های هفته به نام مشاهیر اصفهانی و مهمترینش نیم بها کردن  و رایگان کردن ورودی برخی از اماکن گردشگری مانند باغ پرندگان و باغ گلها و آکواریوم.

علی قاسم زاده شهردار اصفهان و مجتبی شاه مرادی به عنوان معاون فرهنگی اش و تیم مدیریت شهری در حالی در مورد هفته فرهنگی اصفهان و برنامه هایش حرف می زدند که از فرهنگ و هنر اصفهان که همانا مکتب تاتر و موسیقی این شهر بود، حرفی نزدند و برای آن برنامه نداشتند. در بین صحبت هایشان هیچ خبری از برگزاری مراسم ویژه هفته فرهنگی در شهرهای خواهر خوانده اصفهان در سراسر دنیا، همکاری با آژانس ها و تورهای گردشگری، مراسم های ویژه مثل جُنگ و کارناوال شادی، فستیوال های متعدد در بخش غذاها و دسرهای سنتی اصفهان، صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی و میراث ناملموس شهر موزه اصفهان نبود. جدای از اینکه مدیران شهری اصلا و ابدا به عناوین اصفهان شهر دوستدار کودک، اصفهان شهر دوستدار سالمند، اصفهان شهر خلاق و اصفهان شهر صنایع دستی هیچ توجهی نکرده و برنامه یا برنامه هایی متناسب با این عناوین در نظر نگرفته بودند.

کاملا مشخص بود که این هفته برای رفع تکلیف و صد البته استفاده از ظرفیت گردشگرانی بود که اصفهان را در تعطیلات عید فطر به عنوان مقصد گردشگری خود برگزیده بودند. چهره چهارباغ که خود به تنهایی زیبایی خارق العاده ای دارد، حتی برای لحظه ای تغییر نکرده بود و البته خلاقیت مدیریت شهری در این زمینه تنها برگزاری نمایشگاه محصولات خانگی است که بهتر اجرا نکردند.

برگزری کارگاه هنری با موضوع زاینده رود و دعوت از ۵۰ هنرمند اصفهانی و غیر اصفهانی که در حاشیه رودخانه خشک حدفاصل پل جویی و خواجو بنشینند و هنرنمایی کنند شاید جزو معدود برنامه های مرتبط با نام اصفهان بود. البته برگزاری برنامه در خانه مشروطه هم از نظر مدیریت شهری خیلی برنامه مهمی بود.

محور هفته اصفهان درست مکان یابی نشد

شهردار اصفهان برای این پرسش که مگر این شهر کاخ چهلستون و عالی قاپو ندارد که محور برنامه های هفته فرهنگی قرار بگیرد؟ جواب قانع کننده ای نداشت و گفت مدرسه امام صادق (ع) هم زیبا است. اما متاسفانه به دلیل محدودیت های تردد در این مکان بسیاری از بانوان نمی توانستند در این مکان تردد کنند.

آیا برای اینکه تعداد بیشتری از مردم از برنامه های فرهنگی استفاده کنند بهتر نبود کمیته برگزاری مکان های دیگری همچون کاخ چهل ستون و یا میدان نقش جهان را برای این مناسبت انتخاب می کردند؟!

اصفهان ستیزی

شهردار اصفهان باور داشت عده ای قصد دارند اصفهان را حذف کنند و با اصفهان ستیزی چهره شهر را مخدوش کنند. علی قاسم زاده در تایید این ادعا، پرداختن به فرونشست را مطرح کرد. موضوعی که مثل غده سرطانی در حال رشد است و مسئولان قصد دارند پنهانش کنند. وقتی فرونشست به مرکز شهر رسیده، چگونه نباید به آن پرداخت؟ چگونه مطرح کردن این موضوع مهم که خطر بسیار بزرگی برای شهر موزه اصفهان و آثار باستانی اش هست به عنوان حربه اصفهان ستیزی در نظر گرفته می شود؟

حرف آخر این که برگزاری هفته فرهنگی در تاریخ ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت تنها به دلیل تعطیلات عید سعید فطر و پر شده رزرو هتل های سطح شهر در این زمان بود؛ و الا مدیریت شهری هیچ برنامه ویژه و خاصی که نشان از خلاقیت و توجه به صنعت گردشگری و بهره برداری از فرصت های اقتصادی حاصل از صنعت گردشگری نداشتند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18238

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.