• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

4
از سوی انجمن مدیران صنایع اصفهان انجام می‌گیرد:

برگزاری همایش ملی صنایع پیشرو/تقدیر از مدیران برتر صنایع داخلی کشور

  • کد خبر : 18435
  • 10 خرداد 1401 - 11:31
برگزاری همایش ملی صنایع پیشرو/تقدیر از مدیران برتر صنایع داخلی کشور
دبیر کل همایش ملی صنایع پیشرو از برگزاری همایش ملی مسیر صنایع پیشرو در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه سال جاری خبر داد‌.

به گزارش عصر تحلیل و به نقل از اکو انرژی، مسعود جمالی در نشست خبری این همایش اظهار کرد: حمایت از صنعت و تولید ملی که سال‌هاست مورد تاکید دولتمردان، مسوولان و کارشناسان قرار گرفته، در شرایط سخت اقتصادی کشور اهمیت دو چندان می‌یابد، اما در عمل نتیجه بخش نبوده است.
وی افزود: از آنجا که کشور ما سال هاست با معضل تحریم دست و پنجه نرم کرده و در معرض تشدید این تحریم‌ها نیز قرار دارد، ناچار هستیم نیازهای خود را از طریق تولید داخلی رقابت پذیر تامین و محصول و خدماتی در شان هم میهنانمان تولید کنیم.
دبیر کل همایش ملی صنایع پیشرو ادامه داد: سرعت بالای تغییر تکنولوژی‌، کمبود منابع و به‌روز شدن نیازها ایجاب می‌کند، صنعتگران و تولیدکنندگان موضوع مهم نوآوری و رقابت پذیری را مد نظر قرار داده و همگام با جهان حرکت کنند تا ضمن حفظ بازارهای بین‌المللی از میدان‌های رقابت نیز باز نمانند.
وی خاطر نشان کرد: در بیان اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم رویداد تقدیر از مدیران پیشرو در صنایع داخلی در همایش دو روزه صنایع پیشرو را نیز برگزار کنیم که طی آن به مدیران برتر این حوزه که در فعالیت‌های اقتصادی خود همواره رو به جلو حرکت کرده‌اند و دچار ایستایی نشده‌اند، بپردازیم.
جمالی تصریح کرد: بهره‌وری انرژی، استراتژی رقابت پذیری، روش‌های نوین تامین مالی، ثروت انسانی و اقتصاد دانش بنیان محورهای همایش هستند و اقتصاددانان بنامی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و اتاق بازرگانی در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت‌.
وی درباره سازو کار انتخاب مدیران پیشرو خاطر نشان کرد: انتخاب مدیران پیشرو بر اساس شاخص‌های رقابت پذیر جهانی انجام می‌شود و برای سهولت این کار به ساده‌سازی برخی شاخص‌های رقابت پذیری اقدام کردیم که قابل اندازه‌گیری باشد.

دبیر کل همایش ملی صنایع پیشرو با اشاره به معیارهای مورد بررسی اظهار داشت: در بخش اول ارزیابی، عملکرد مدیران بر اساس توانمندی های شخصی دوره‌های آموزشی، فهرست مقالات، کتب و پروژه‌های تحقیقاتی، سوابق شغلی و فعالیت‌های تشکلی، اختراعات، نوآوری، تاسیس واحد صنعتی و …ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب پرسشنامه‌ای تخصصی نیز رقابت‌پذیری شرکت‌ها سنجیده می‌شود و شاخص‌های در نظر گرفته شده کمیت اشتغالزایی و میزان بهره‌وری انرژی، بازاریابی، حفظ و توسعه بازار های صادراتی، رعایت سیستم استانداردهای کیفی، برای انتخاب مدیران مد نظر قرار می‌گیرد.

به گفته دبیر کل همایش، دانش بنیان بودن شرکت و محصول، انتقال تکنولوژی و بومی سازی آن، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و برنامه‌های تحقیق و توسعه نیز در انتخاب مدیران پیشرو شاخص و معیار است.

جمالی درباره ترکیب کمیته داوران برای انتخاب مدیران نیز توضیح داد: کمیته داوران ارزیابی و انتخاب مدیران پیشرو از اقتصاددانان و اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور، فعالین حوزه اقتصادی و کارآفرینان تشکیل شده است که با بررسی شاخص‌ها، مسئولیت انتخاب مدیران را بر عهده دارند.

وی در پایان ضمن قدردانی از حامیان این همایش از جمله اتاق‌های بازرگانی تهران و اصفهان و اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و سایر کشورها، از صنعتگران دعوت کرد که با حضور خود یاریگر تعالی هرچه بیشتر این همایش باشند.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18435

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.