• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

3
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خبر داد:

بودجه ۷۰ میلیارد ریالی برای احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در بازار اصفهان

  • کد خبر : 18697
  • 11 تیر 1401 - 11:38
بودجه ۷۰ میلیارد ریالی برای احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در بازار اصفهان
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری به‌منظور تأمین ایمنی بازار بزرگ اصفهان در برابر حریق، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی سه نقطه جهت احداث ایستگاه‌های کوچک آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، محمدباقر کلاهدوزان با اعلام این خبر افزود: به‌دلیل تراکم مراکز تجاری و تاریخی در بازار بزرگ اصفهان و نبود دسترسی به هسته مرکزی آن در زمان بروز حادثه، وقوع حوادث می‌توانند باعث بروز شرایط بحرانی در بازار شوند.

وی با بیان اینکه ورود وسایل نقلیه سبک به بازار و سد معبر کسبه مانعی جدی جهت امدادرسانی در مواقع بروز حادثه در این بازار است، تأکید کرد: این موضوع باعث می‌شود سرایت آتش به سایر واحدهای تجاری سرعت بگیرد.

به گفته کلاهدوزان وجود شبکه‌های برق غیرمجاز که کسبه برای روشنایی واحدهای تجاری خود در بیرون از مغازه نصب کرده اند، ممکن است هر لحظه باعث آتش‌سوزی و بروز حادثه شود.

وی از دیگر دلایل بروز بحران را وجود زمین‌های بایر و ساختمان‌های فرسوده در بازار دانست که به انبار ضایعات اشتعال‌زا همچون مقوا، یونولیت و لاستیک تبدیل شده اند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از برگزاری جلسات مکرر با حضور مدیریت بحران استان، سازمان آتش‌نشانی و شهرداری اصفهان و مطالعات و ارزیابی خطر در برابر حریق و حادثه و راهکارهای امدادرسانی مطلوب در بازار بزرگ اصفهان خبر داد و اظهار کرد: طبق توافقات انجام شده، مقرر شد در راسته بازار که ۸۵۰۰ واحد صنفی وجود دارد، محل‌هایی برای تجهیز وسایل اطفای حریق و امدادرسانی فراهم شود تا در مواقع حادثه با کمترین زمان ممکن نیروهای امدادرسانی بتوانند از تجهیزات مربوطه استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در برابر بروز احتمالی حادثه در بازار اصفهان، تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده و تأیید کمیسیون ماده ۵، سه نقطه از بازار با فاصله‌های استاندارد جهت احداث ایستگاه‌های کوچک آتش‌نشانی مشخص و اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی به منظور عملیات آزادسازی آنها در نظر گرفته شد.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: به‌زودی نقاط مورد نظر تملک و احداث این ایستگاه‌ها در آنها آغاز می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18697

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.