• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

6
توسط پژوهشگران دانشگاه شریف محقق شد؛

بومی‌سازی یکی از دستگاه‌های کلیدی چاه‌های نفت و گاز

  • کد خبر : 19811
  • 02 آبان 1401 - 11:59
بومی‌سازی یکی از دستگاه‌های کلیدی چاه‌های نفت و گاز
جمعی از محققین دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و تولید یک محصول فناورانه به ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار دلار در حوزه‌ی بالادستی صنعت نفت و گاز شدند. بومی‌سازی این محصول فناورانه، علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، به نگه‌داشت و افزایش تولید نفت و گاز کمک شایانی می‌نماید.

به گزارش عصرتحلیل به نقل از اکوانرژی، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و تولید یک محصول فناورانه در حوزه بالادست نفت و گاز به نام “دستگاه دیسک گردان” شده است. دستگاه دیسک گردان که کاملاً بومی‌سازی شده‌ است، نقش به‌سزایی در افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز ایفا می‌کند.

مهندس امیرحسین ربیعی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول فناورانه گفت: این دستگاه که تمامی مراحل طراحی، ساخت قطعات و مونتاژ آن توسط تیم فنی این شرکت صورت گرفته، برای اولین بار در کشور ساخته شده است. هدف این دستگاه، اندازه‌گیری نرخ واکنش سنگ و سیال در دما و فشار بالا است که از اهمیت بالایی در مطالعات عملیات تزریق اسید – به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های التیام آسیب سازندهای نفت‌خیز – برخوردار است. شایان ذکر است این دستگاه در سال‌های اخیر از نیازهای فناورانه صنعت نفت بوده که به علت تحریم‌ها امکان واردات آن میسر نبوده است.

وی با بیان اینکه این شرکت همچنین تولید محصولات فناورانه دیگری را به مرحله نهایی رسانده است، افزود: دستگاه QCM به عنوان سامانه‌ای برای مشخصه‌یابی و اندازه‌گیری پارامترهای مختلف سیالات و محلول‌ها به صورت برخط، دستگاه تزریق اسید دوگانه به مغزی برای شبیه‌سازی اسیدکاری چاه‌های نفتی و دستگاه آزمون خوردگی از جمله محصولات نهایی شده‌ شرکت ما هستند. همچنین دستگاه ویسکومتر اسیدی دما و فشار بالا، نرم افزار شبیه سازی اسیدکاری، دستگاه ارزیابی افزایه کف ساز از محصولات در حال توسعه‌ این شرکت هستند.

ربیعی خاطرنشان کرد: واردات این محصولات فناورانه که مورد نیاز صنعت نفت هستند، با چالش‌هایی از جمله نوسانات نرخ ارز و عدم امکان سفارش به علت تحریم‌ها روبه‌رو بوده است اما اکنون شرکت انرژی آسای شریف با بومی‌سازی این دو دستگاه‌ها توانسته است صرفه‌جویی ارزی فراوانی را برای کشور ایجاد کند.

این شرکت با دورنمای فعالیت در حوزه انرژی به همت جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی شیمی و نفت شریف شکل گرفته و فعالیت غیررسمی خود را در سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است. این شرکت دانش بنیان که در سال ۱۳۹۸ به ثبت رسمی رسیده، هم‌اکنون به‌عنوان یکی از واحدهای مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=19811

    نوشته های مشابه

    25آبان
    خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش
    در #گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

    خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش

    19اردیبهشت
    اصفهان میزبان مسابقات اسنوکر آزاد کشور
    رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان اصفهان:

    اصفهان میزبان مسابقات اسنوکر آزاد کشور

    12آذر
     از این تبعیض ها ناراحتیم…
    انتقاد تند قهرمان جهان از وزارت ورزش:

     از این تبعیض ها ناراحتیم…

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.