• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

5

بیش از ۵۰ درصد طرح های تفصیلی در دست استان اصفهان

  • کد خبر : 6416
  • 13 مهر 1399 - 19:02
بیش از ۵۰ درصد طرح های تفصیلی در دست استان اصفهان
رییس اداره طرح های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد؛ به جز تهیه طرح جامع برخی از شهرهای استان در حال تهیه 56 طرح تفصیلی است

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان؛ علی هنردان رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه «طرح جامع» و «طرح تفصیلی» ۲ طرح مهم در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است. اذعان داشت: این دو طرح لازم و ملزوم یکدیگرند، اما در عین حال از نظر روش کار، شیوه تهیه، مقیاس نقشه‌ها و نتیجه نهایی، تفاوت‌هایی با هم دارند.

وی تشریح کرد: طرح جامع، برنامه‌ای است که به صورت راهنما عمل می‌کند و خط مشی کلی سیاست‌های توسعه شهری را تعیین می‌کند. اما طرح تفصیلی، چنان که از عنوان آن پیداست جزئیاتی را شامل می‌شود که طرح جامع به آن‌ها به صورت کلی پرداخته است.

رئیس اداره طرح های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره در حال تهیه ۵۶ طرح تفصیلی است عنوان کرد؛این حجم از قرارداد و مدیریت پروژه آن‌ها، بر اساس آمار سرانگشتی اخذشده از دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بیش از ۵۰ درصد حجم طرح‌های تفصیلی در دست تهیه کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: این آمار به غیر از تهیه طرح‌ جامع برخی از شهرهای استان از جمله طرح جامع شهرهای مبارکه، نایین، نطنز و کلانشهر اصفهان است.

هنردان با اشاره به اینکه آماده‌سازی نقشه‌های پایه و برقراری ردیف اعتباری جهت عقد قراردادهای مرحله اول و دوم طرح‌های تفصیلی در دست تهیه  استان، پیگیری و انجام شده‌است گفت: برای تکمیل این طرح‌ها ۹۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

وی افزود: از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های تفصیلی، ۳۲ میلیارد ریال آن از محل منابع استانی و به همت اداره برنامه و بودجه این اداره کل و ادارات شهرستانی تأمین‌شده و برای تأمین کسری بودجه مورد نیاز نیز در حال رایزنی و پیگیری اختصاص حداقل ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هستیم.

رئیس اداره طرح های توسعه شهری و معماری این اداره کل خاطرنشان کرد:طی دو سال گذشته طرح جامع شهرهای میمه، وزوان، ورنامخواست، سده لنجان، بهارستان، جوشقان قالی، کاموچوگان، باغبهادران و زرین شهرکه سالها به طول انجامیده بود به مرحله ارسال به دبیرخانه شورایعالی رسید و ابلاغ اکثر این طرح‌ها انجام شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=6416
  • منبع : اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.