• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

6

اثر گذاری واکسن ها بر کرونای امیکرون چگونه است ؟

  • کد خبر : 17701
  • 08 اسفند 1400 - 18:06
اثر گذاری واکسن ها بر کرونای امیکرون چگونه است ؟
با ورود پیک ششم کرونا به کشور حتی واکسن زده ها هم در امان نماندند، واکسن ها درحالی که اثر بخشی کمتر روی سویه جدید کرونادارند ولی تا حد زیادی جلوی مرگ ناشی از امیکرون را می گیرند .

به گزارش عصر تحلیل ،دانشمندان در حال بررسی تأثیر احتمالی ویروس کرونای امیکرون بر کارایی واکسن‌ها هستند. آنچه تاکنون می‌دانیم این است که واکسن‌ها در کاهش بیماری‌های شدید و مرگ بر اثر نوع غالب فعلی، یعنی کرونای دلتا، موثر و کارآمد عمل کرده‌اند و می‌توان امیدوار بود تا واکسن‌ها در برابر امیکرون هم ایمنی قابل‌قبولی ایجاد کنند و تا حد خوبی از بیماری شدید و بستری در بیمارستان پیشگیری کنند.

به گفته وزیر بهداشت آفریقای جنوبی، بررسی نمونه کوچکی از موارد ابتلای به نوع جدید امیکرون، نشان‌دهنده این است که اکثر موارد بستری اخیر از افراد غیرواکسینه بوده‌اند که می‌تواند نشانه خوبی باشد از این که واکسن همچنان محافظت ایجاد می‌کند. هرچند مواردی از عفونت مجدد با امیکرون در افرادی که سابقه واکسیناسیون یا ابتلا به کرونا داشته‌اند، هم گزارش شده است.

با بررسی خود جهش‌ها، نمی‌توان رفتار ویروس را پیش‌بینی کرد و برای فهم میزان ریسک واقعی آن باید منتظر مطالعات بیشتر آزمایشگاهی و بالینی بود. قبل از این، با بروز نوع دلتا نگرانی‌ها درباره کاهش اثر واکسن‌ها در پیشگیری از کرونا افزایش یافت، اما واکسن‌ها همچنان در پیشگیری از بیماری، به ویژه بیماری شدید و بستری در بیمارستان، اثربخشی قابل‌قبولی داشتند و محافظت خوبی را در برابر ویروس کرونا در زمان شیوع کرونای دلتا ایجاد کردند.

میزان اثر بخشی واکسن ها برای جلو گیری از ابتلا به کرونا ممکن است حتی ۲۰ درصد هم نباشد اما واکسن ها بین ۸۰ و۹۰ درصد جلوی بستری ناشی ازکرونا و مرگ ومیر آن را میگیرند.

اینکه گفته می شود واکسن ها ۷۰یا ۸۰درصد روی کرونا اثر دارند ، منظور سویه های قبلی کروناست. اگر بخواهیم اکنون برای تولید واکسن جدید موثر بر امیکرون اقدام کنیم  زمان کافی نداریم ،البته دو شرکت واکسن ساز داخلی اقدامات لازم برای تولید واکسن موثر بر امیکرون را شروع کرده اند ودنبال مجوز هستند تا فاز های بالینی را انجام دهند اما رسیدن آنها به نتیجه حداقل دو ماه زمان می برد .

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=17701
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.