• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

3
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

تحلیل مسائل نظام شهرسازی استان اصفهان

  • کد خبر : 14601
  • 01 تیر 1400 - 12:34
تحلیل مسائل نظام شهرسازی استان اصفهان
مسائل نظام شهرسازی این استان در ابعاد محیطی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریت شهری را تحلیل کرد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص برخی از مسائل و مشکلات پیش رو نظام شهرسازی این استان تشریح کرد: استان اصفهان از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است. و شهرهای استان به دلیل قرارگیری در منطقه کویری، سابقه زیست و سکونت، وجود محدودیت‌های محیطی همچنین تأثیرپذیری از مسائل کلان در سطح ملی با مسائل فراوانی در ابعاد محیطی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریت شهری روبرو هستند.

وی با بیان اینکه شهری شدن نظام سکونتگاهی استان یکی از مسائل پیش رو نظام شهرسازی است بیان داشت: امروزه با وجود اینکه نسبت شهرنشینی در استان عدد قابل توجهی است. اما همچنان فرآیند شهری شدن استان اصفهان با پدیده حرکت از سمت شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ ادامه دارد. و  شاهد تبدیل روستاها به شهر هستیم که این موضوع نیز فرآیند شهری شدن را تشدید می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مسائل و مشکلاتی که موضوع شهری شدن به همراه دارد توضیح داد:  از مهم‌ترین مسائل ایجادشده در مبحث شهری شدن استان برهم خوردن تعادل (نظام سلسله‌مراتب سکونتگاهی و توزیع متناسب جمعیت) در پهنه سرزمینی استان، کاهش تولیدات کشاورزی، افزایش قیمت اراضی شهری، تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی حاشیه شهرهای بزرگ، بروز پدیده مهاجرت، حاشیه‌نشینی، ناهنجاری‌های اجتماعی، ترافیک، آلودگی هوا و اقتصاد غیررسمی را می توان بیان کرد.

وی افزود: مسئله الحاق نقاط سکونتگاهی مجاور کلان‌شهر اصفهان به خود شهر نیز از مسائل مهم شهرسازی استان محسوب می شود چرا که با افزایش این موضوع شاهد گسترش حاشیه‌نشینی، اسکان غیررسمی و بد مسکنی خواهیم بود.

قاری‌قرآن با بیان اینکه جمعیت استان اصفهان ازنظر ترکیب سنی با افزایش سهم سالمندان به سمت پیر شدن حرکت می‌کند اذعان داشت: این موضوع دو پیامد دارد که یکی کاهش درآمدهای شهری و دیگری افزایش هزینه‌های ناشی از بازنشستگی و تأمین نیازهای سالمندان است.

وی گفت: در این رابطه لازم است در حوزه برنامه‌ریزی و طراحی شهری نیازهای این قشر بخصوص نیازهای مربوط به کیفیت مسکن و دسترسی به خدمات و فضاهای شهری موردتوجه قرار داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مسائل اقتصادی و تاثیر آن در نظام شهرسازی اظهار کرد: وجود مسائل اقتصادی ازجمله افزایش نرخ تورم و بیکاری موجب فقر شهری شده و اختلاف طبقاتی ناشی از آن‌ها ضمن تشدید قشربندی اجتماعی باعث بروز پدیده شمال و جنوب شهر شده است.

وی در خصوص راهکار شهرسازی برای برقراری عدالت فضایی عنوان کرد: می توان با ایجاد تنوعی از گونه‌های مسکن برای گروه‌های مختلف درآمدی در همه محلات و نواحی شهری، توزیع عادلانه خدمات و تسهیلات شهری و توانمندسازی ساکنین محلات و نواحی کم برخوردار، به نوعی اختلاط اجتماعی و اقتصادی ایجاد کرد. که می‌بایست این موارد در طرح‌ها و ضوابط شهرسازی شهرهای استان موردتوجه قرارگرفته شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14601
  • منبع : راه و شهرسازی استان اصفهان

نوشته های مشابه

24تیر
اخذ سند تک برگ ۱۵۴۸.۶ هکتار از اراضی کاشان
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد:

اخذ سند تک برگ ۱۵۴۸.۶ هکتار از اراضی کاشان

21تیر
افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی راه و شهرسازی استان اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.