• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

4
در یکصد و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مصوب شد:

تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات ناشی از قطعی مکرر برق واحدهای صنعتی

  • کد خبر : 15287
  • 21 تیر 1400 - 10:01
تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات ناشی از قطعی مکرر برق واحدهای صنعتی
مشکلات برق صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی موضوع اصلی یکصد و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بود. 

به گزارش عصرتحلیل از اصفهان، در یکصد و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مصوب شد ظرف ۴۸ ساعت کارگروه ویژه ای به منظور تهیه بسته پیشنهادی درخصوص قطعی برق واحدهای صنعتی با حضور نمایندگانی از استانداری، اتاق بازرگانی، دادستانی، مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان و شهرستان ، سندیکای صنعت برق و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مشکلات برق صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی موضوع اصلی یکصد و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بود.

استاندار اصفهان در این جلسه وضعیت برق کشور را اضطراری و ویژه دانست و گفت: اجرای دقیق برنامه قطعی برق موجب به حداقل رساندن آسیب ها به واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد شد و ما با توجه به  مدنظر قراردادن کسری برق، خواستار ارائه برنامه منظم خاموشی برای واحدهای صنعتی هستیم.

عباس رضایی، همچنین خواستار تشکیل کمیته ای به منظور ارائه پیشنهادات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به وزارتخانه های نیرو و صمت به همراه راهکارهای اجرایی از سوی اصفهان برای کمک به حل مشکلات قطعی برق شد.

وی تعیین سهمیه برق اصفهان و واگذاری مدیریت آن به خود استان را درکاهش مشکلات واحدهای صنعتی مهم و تاثیر گذار ارزیابی نمود.

استاندار اصفهان در خصوص بحران آب استان نیز گفت: اصفهان هیچ راهی به جز انتقال آب از خلیج فارس نداشته و باید مسئولین استانی و کشوری تمامی هم وغم خود را صرف این موضوع نمایند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونا در استان اصفهان و افزایش آمار بیماران بستری ، رعایت پروتکل های بهداشتی را بسیار لازم و ضروری دانست.

خبرهایی خوش برای اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیزدر ابتدای این جلسه ضمن تقدیرازتدبیر استانداراصفهان در تشکیل جلسه ای با حضور نهادهای نظارتی جهت رسیدگی به شکایات واصله از نحوه برخورد مدیرکل مالیاتی،از دادستان اصفهان و رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیزدرراستای تذکر صریح به مدیرکل سازمان امور مالیاتی درلزوم اصلاح رفتار و رعایت اخلاق اسلامی و حقوق شهروندی و تعامل با فعالان اقتصادی تقدیر نمود. مسعود گلشیرازی همچنین بااشاره به دستاوردهای جدید درحوزه بهبود شاخص های محیط کسب و کار استان با محوریت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از راه اندازی کمپینی برای اطلاع رسانی این موضوعات به منظور امیدآفرینی دربین مردم وفعالان اقتصادی با تائید استاندار و رئیس شورای گفتگو خبر داد.

وی همچنین از تصویب افزایش سرمایه اولیه ۶ هزارمیلیارد تومانی شرکت تامین آب اصفهان در راستای  کمک به کاهش مشکلات کم‌آبی استان خبر داد و تصریح کرد: مقرر شده است عملیات اجرایی این پروژه، ظرف دوماه آینده انجام شود.

مسعود گلشیرازی همچنین از اقدامات صورت پذیرفته در راستای راه اندازی ایرلاین اصفهان خبرداد و ابراز امیدواری کرد این پروژه با تعامل و همراهی فعالان اقتصادی با محوریت اتاق بازرگانی اصفهان با بدنه اجرایی دولت با محوریت استانداری هرچه سریعتر راه اندازی شود.

اخبار جدید اتاق بازرگانی اصفهان

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه از آغاز دوره های جدید توانمندسازی نسل جوان استان در قالب برگزاری دوره های کارنو، کارآفرین نوجوان فردا، کسباتور و مدیران عامل ارزش آفرین درگروه های سنی مختلف خبر داد و افزود: پارلمان بخش خصوصی اصفهان درکنار خدمات دهی به اعضاء ،توجه ویژه ای به پرورش نسل جدید و آموزش اخلاق کسب و کار نموده است.

رئیس اتاق اصفهان همچنین افزود: در راستای تمرکز زدایی، دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی در شهرستان های نائین، خوانسار و گلپایگان ظرف دوهفته گذشته فعالیت خود را آغاز نموده اند و امیدواریم ظرف هفته های آینده شاهد افتتاح دفاتر نمایندگی دیگر شهرستان ها و ایجاد شبکه منسجمی از کار، کارآفرینی وتوانمندسازی فعالان اقتصادی باشیم.

قطعی مکرر برق و مشکلات بحران آب گلایه فعالان اقتصادی استان

گلشیرازی همچنین قطعی مکرر برق را موجب نگرانی صنعتگران استان دانست و تاکید کرد علیرغم پیش بینی ساز وکار جبران خسارات وارده به فعالان اقتصادی در ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، آئین نامه اجرایی این قانون تا کنون از سوی وزارت نیرو به شرکت های تابعه ابلاغ نشده و لازم است هرچه سریعتر این موضوع در سطح ملی تعیین تکلیف شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان با تاکید بر اینکه قطعی مکرر برق افزایش هزینه های تولید، ضایعات و هزینه های پرسنلی را به همراه دارد، احصاء نظرات بخش خصوصی پیش از تصویب قوانین، آئین نامه ها و دستورالعمل ها را درکاهش مشکلات فعالان اقتصادی بسیارحایز اهمیت دانست.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین با اشاره به ظرفیت  بلا استفاده نیروگاه های تولید پراکنده استان اصفهان،  انجام اقدامات لازم درجهت رفع هرچه سریعتر مشکلات این واحدها  و ورود برق تولیدی این نیروگاه ها به مدار را درجبران کسری برق موجود و کاهش نیاز به تعطیلی صنایع، حایز اهمیت دانست.

وی همچنین مشکلات مربوط به بحران آب در استان را موجب نگرانی کشاورزان وفعالان این بخش عنوان کرد و خواستار برنامه ریزی بیشتر برای کمک به حل این مشکل شد.

حمیدرضاپیرپیران، مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیزعدم توازن در تولید و مصرف را دلیل خاموشی های اخیر عنوان و تصریح کرد: تا زمانی که اقتصاد برق اصلاح نشود، تغییر ساختار فکری برای بهینه سازی مصرف اعمال نخواهد شد. وی مشخص شدن سقف پیک مصرف اصفهان از سوی وزارت نیرو را موجب برنامه ریزی دقیق برای خاموشی ها و به حداقل رساندن  آسیب های احتمالی به صنایع و جلب رضایت توأمان بخش صنعتی و خانگی دانست.

در ادامه حمید علاقمندان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به تعاملات و همکاری مطلوب این شرکت با فعالان اقتصادی گفت: مشکلات موجود در حوزه برق، تحت تاثیر عواملی همچون خشکسالی و افزایش بی سابقه دمای هوا درکشور است. وی رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی و صنعتی را در کمک به کاهش مشکلات موجود حایز اهمیت دانست و تاکید کرد: با تعامل واحدهای صنعتی می توان از بحران پیش رو با حداقل آسیب عبور کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15287
  • منبع : اتاق بازرگانی اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

18آذر
حضور مسئولان نمایشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان در ازمیر/ دستاوردهای سفر چه بود؟
با دعوت رسمی مرکز نمایشگاهی ازمیر ترکیه صورت پذیرفت:

حضور مسئولان نمایشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان در ازمیر/ دستاوردهای سفر چه بود؟

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.