• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

4
با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سلیمانی افتتاح شد

  • کد خبر : 14239
  • 23 خرداد 1400 - 12:11
مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سلیمانی افتتاح شد
پروژه های شهرداری اصفهان مصداق باور کارگزاران، به گره گشایی برای مردم است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار اصفهان، شهردار اصفهان، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نقطه آغازین و صفر چهارمین رینگ حفاظتی شهر اصفهان تحت عنوان پروژه مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح چهار سطحی شهید سلیمانی افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد اسلامی، وزیر راه در آئین بهره برداری از مجموعه پل ها و تقاطع چهارسطحی شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: کشور ما روزهای بسیار سختی را طی کرده است و برخی اظهارنظرها به زبان آسان می آید اما تا انسان با لوازم و موانع کار آشنایی نداشته باشد، انصاف را رعایت نکرده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی، تمام مسیرها مسدود و کشور هم تشنه توسعه روزافزون است، ایجاد پروژه هایی که برای مردم رفاه و گره گشایی دارد فقط از باور و اطمینان دست اندرکاران و کارگزاران، قابل تحقق است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه های شهرداری مصداق این باور است که با همدلی کارها به این نقطه رسیده است.

وی با بیان اینکه در شهرسازی برای منزلت اجتماعی و زندگی مطلوب برای مردم نیاز به توجه به مباحث شهرسازی داریم تا مردم از سرانه مناسب برخوردار باشند، گفت: باید در کنار این ظرفیت، امکانات هم عادلانه توزیع شود و در کنار آن حمل و نقل و جریان ترافیک به صورت مدون و سیستماتیک دنبال شود.

تفاهم نامه شهرداری و وزارت راه برای اجرای ادامه رینگ چهارم

اسلامی تصریح کرد: امروز در اصفهان در خصوص اجرای رینگ چهارم تفاهم نامه جدید مبادله خواهد شد تا رینگ برای کل منطقه اصفهان بزرگ شامل شهرهای مختلف در مسیر در قالب شرکت، اجرا شود که با این کار پروژه در زمان بندی فشرده به وقوع خواهد پیوست مانند پروژه شهید سلیمانی که در کمتر از دو سال ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه در قالب رینگ پنجم بخش یک و دو کنارگذر شرق و غرب را با حضور رئیس جمهور افتتاح کردیم که در این مسیر یک قطعه از آزادراه شمالی – جنوبی کشور هم منظور می شود، گفت: این پروژه بار ترافیکی سنگین را از شهر اصفهان دور و مسیر شمال – جنوب را کوتاه می کند؛ باقی مانده این مسیر تا سه راه مبارکه در ادامه کنار گذر شرق و افزون بر آن از فولاد مبارکه برای کنارگذر غرب شامل رینگ حدودا ۱۸۰ کیلومتری می تواند رفاه و خدمت قابل ملاحظه ای برای کل شهرهای استان اصفهان به وجود بیاورد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این جهت گیری در راستای ایجاد سیستم منظم حمل و نقلی و جریان سازی برای ترافیک عبوری و محلی است.

آزادسازی ٢٠ هکتاری برای آزادسازی مجموعه پل‌های شهید سلیمانی

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: مجموعه ای که امروز در خدمت مردم قرار می گیرد به عنوان نقطه صفر یک مجموعه بزرگ تحت عنوان چهارمین حلقه حفاظتی شهر به شمار می رود که از ۸۰ کیلومتر ۵۰ کیلومتر آن در حوزه شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: در همین مسیر سالن اجلاس با هزینه بالغ بر هزار میلیارد تومان، پروژه نمایشگاه بین المللی با هزینه ۲۳۰ میلیارد تومان و موارد متعدد دیگر که نزدیک ترین آن میدان شهدای هسته ای است، در اختیار مردم قرار گرفته و میگیرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: از پل های قبل از پروژه شهید سلیمانی تا کنار اتوبان ذوب آهن، از ۱۵ کیلومتر عقب تر یعنی میدان شهدای ورزشکار در ورودی دولت آباد، هم اکنون زیرگذری در حال احداث است تا گره کور ترافیکی این بخش باز نیز شود.

وی افزود: برای احداث شش کیلومتر جاده فرزانگان، ۲۲ هکتار زمین که ۱۲ هکتار آن بخش سخت تری بود در این دوره مدیریتی و مابقی در دوره قبل آزادسازی شد؛ اثر این پروژه این است که دیگر سالانه ۱۲ نفر کشته نمی شوند و کامیون ها از بین دو حصه، میدان نقشینه و سه راه جوان عبور نمی کنند.

همه آزادسازی های مسیر فعلی رینگ چهارم طی چهار سال اخیر انجام شده است

نوروزی در ادامه بیان کرد: این راه دور با جاده سازی شش کیلومتری نزدیک شد و به پل آفتاب رسید که در مسیر هفت کیلومتری پل شهید سردار سلیمانی قرار دارد و در جاده فرودگاه ساخته شده و می تواند در کاهش ترافیک، حوادث، آلودگی و افزایش ایمنی نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: از پل آفتاب تا پل شهید سردار سلیمانی هفت هزار و ۲۰۰ متر است که یک و نیم کیلومتر آن همین مسیر امروز است که برای آزادسازی ۵۰ هکتاری مسیر چه رنج ها که کشیده نشده و چه مذاکراتی که انجام نشده تا از مالکان خریداری شود؛ اکنون تقریبا دو هکتار دیگر باقی مانده که در حال مذاکره برای آزادسازی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای احداث پل شهید سلیمانی با بنیاد مستضعفان مذاکره کردیم تا ۲۰ هکتار آزادسازی شد وهمه آزادسازی تماما طی چهار سال اخیر اجرا شده است؛ در این مسیر پل آفتاب، بهاران، شهید سلیمانی، پل شهید بالایی و در امتداد این مسیر پل شهید روح الامین ساخته شد؛ همچنین پل شهید ستاری تعریض شده و پل زندان دارای یک حلقه جدید خواهد شد.

ساخت زنجیروار پل های متعدد در شهر اصفهان حاصل همدلی است

وی با بیان اینکه به زودی یک پل بزرگ در کنار زندان مرکزی اصفهان ساخته می شود تا حلقه حفاظتی مسیر خود را به سمت درچه ادامه دهد، افزود: هزینه های سنگینی برای این کارها صرف شده تا مسیر سخت، ایمن و راه دور نزدیک شود که این بزرگترین دستاوردی است که به مردم هدیه می شود.

نوروزی تصریح کرد: برای احداث پل شهید سلیمانی ۲۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است و با گرفتن اوراق مشارکت توانستیم میلگرد را با قیمت ۴ هزار تومان بخریم که در زمان استفاده قیمت به ۱۳ هزار تومان رسیده بود.

وی ادامه داد: همچنین از منابع دیگر فقط در یک روز هشت هزار تن میلگرد هفت هزار تومانی خریداری شد که اگر قیمت این مصالح برای اجرای طرح های عمرانی به روز حساب شود، مشخص می شود چه کارهای بزرگی انجام شده است؛ همه این اقدامات و پل هایی که زنجیروار ساخته شد نتیجه همدلی و حمایت همه مجموعه ها از جمله اعضای شورای شهر، مدیریت استان و وزیر راه بوده است.

شهردار اصفهان افزود: برای همین مسیر شرکت پروژه در حال شکل گیری و همه مقدمات لازم انجام شده است که با دستور وزیر راه به دولت داده می شود تا مصوبه دولت را دریافت کند، این اقدام پشتوانه بزرگی برای شهر اصفهان است تا شهردای اصفهان بتواند ۳۰ کیلومتر باقی مانده رینگ که در حوزه شهر اصفهان نیست را با این شرکت پروژه ساخته و به این مسیر بزرگ وصل کند.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که در کنار این فعالیت ها شاهد حرکت پرسرعت خط دوم مترو هستیم، اظهار کرد: نباید مترو در خط دو ۱۷ سال به طول بینجامد در همین زمینه ثابت شد می توان با طراحی درست و تامین مالی درست کارهای چهار ساله را چهار ماهه خاتمه داد.

نوروزی تصریح کرد: هر روز در این شهر شاهد افتتاح های پی در پی هستیم و روزی نیست که در نوبت افتتاح نباشیم و امروز هشتاد و پنجمین افتتاح رقم خورد.

وی با بیان اینکه چند روز دیگر میدان شهدای هسته ای با بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه با مجموعه خیابان های اطراف آن به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: عدالت فضایی به نحو شایسته در شهر اجرا شده است و امروز نمی توان گفت در زینبیه ورزشگاه و سالن مطالعه نداریم در این راستا تمام کوچه ها و خیابان های حصه آسفالت شده است.

جذب ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع ملی برای زیرساخت های شهر اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در زمینه عدالت فضایی در خوراسگان و رهنان سینما احداث شده است و این حرکت با سرعت براساس برنامه ۱۴۰۵ تداوم خواهد یافت، گفت: هیچ کس نباید هرگز از برنامه ۱۴۰۵ که مسیری در راه ایجاد امید و توسعه متوازن شهر است، کوتاه بیاید چراکه این راه براساس حرکت صحیح منطقی علمی و نظرات کارشناسی شکل گرفته است.

وی افزود: دو هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان به اضافه ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار، تحت عنوان اوراق مشارکت به این شهر آمده است و این بدان معناست که نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع ملی برای مردم شهر اصفهان در زیرساخت ها هزینه شده است.

نوروزی اضافه کرد: امیدواریم با تلاش های مستمر استاندار اصفهان برای آب زاینده رود شاهد جاری شدن آب در رودخانه که اولویت استان است، باشیم و نمایندگان و دولت نیز همین دغدغه را دارند و با همت والای همه این مسئله حل می شود.

قوت و قدرت شهرداری اصفهان در اجرای پروژه شهید سلیمانی

در ادامه، عباس رضایی، استاندار اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان با قدرت و قوت پروژه شهید سردار سلیمانی را به پیش برد که از پیگیری شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و همه افرادی که دلشان برای توسعه اصفهان می سوزد، قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: قطعا همه می دانیم که توسعه واقعی اصفهان و پیدا کردن جایگاه این استان در گرو همزبانی و همدلی است که در این استان وجود دارد.

استاندار اصفهان افزود: این تذکر را اول به خودم می دهم که نباید اجازه دهیم این وحدت و همزبانی در همه زمینه ها از دست برود؛ استان و شهر ما هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است اگرچه در بخش های مختلف زحمات زیادی کشیده شده اما باید همدلی در همه حوزه ها تداوم پیدا کند.

وی با بیان اینکه از همکاری و همدلی وزیر راه و افرادی که برای توسعه استان دلشان می تپد تشکر می کنم، ادامه داد: تعویق زمان افتتاح این پروژه حکمتی داشت تا امروز و زمان تولد حضرت معصومه (س) و آغاز هفته کرامت، این برنامه اجرا شود و به برکت این روزها قدر خدمت به مردم را بدانیم.

اگر فقط در این دوره پروژه سردار سلیمانی انجام شده بود باز هم این اقدام قابل تقدیر بود

همچنین، شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه منطقه ۱۵ به عنوان شهر خوراسگان چند سالی است که به شهر اصفهان ملحق شده است، اظهار کرد: در سال ۷۸ عضو شورای شهر خوراسگان بودم و اجرای این پروژه جزو آرزوهای منطقه خوراسگان بود و مرتبا اسمی از رینگ چهارم می شنیدیم اما متوجه منظور نمی شدم تا اینکه به عضویت شورای شهر اصفهان در دوره پنجم رسیدم و یکی از تصمیمات شورای پنجم با همراهی شهردار اصفهان این پروژه بود.

وی ادامه داد: رعایت عدالت فضایی یکی از رویکردهای ما در اجرای طرح ها بود بنابراین جسارت و شجاعت شروع این طرح به عنوان یک ابرپروژه در این منطقه اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به عنوان فردی که از نزدیک پروژه های شهر را دنبال می کنم تمام چهارشنبه ها از صبح زود شهردار و معاونان برای پروژه شهید سلیمانی و پروژه های عمرانی را در دستور کار داشتند که اگر این شجاعت نبود این اتفاق در کمتر از دو سال قابل تحقق نبود.

وی اظهار کرد: اگر فقط پروژه سردار سلیمانی در این دوره انجام شده بود باز هم این اقدام قابل تقدیر بود اما سیل عظیمی از پروژه ها رخ داده که تنها بخش کوچکی از پروژه های شهر است.

طغیانی تصریح کرد: در آستانه انتخابات شورای شهر، در سطح شهر بنرهایی می بینیم که برخی نوشته اند اداره کردن شهر از اداره امکان ندارد؛ اگر شهردار اصفهان در این دوره با این روش توانسته این معجزه ها را به پا کند قابل تقدیر است و اگر این قدر بی انصاف هستند نمی دانم در مورد آنها چه بگویم.

وی ادامه داد: به عنوان شهروند این منطقه و نه فقط عضو شورای شهر از سازمان عمران، معاونت عمران و معاونت اقتصادی و از همه افرادی که روزها و شب ها برای این پروژه ها وقت گذاشتند، تشکر و قدردانی می کنم.

گفتنی است، ابرپروژه مجموعه پل ها و تقاطع چهارسطحی سپهبد شهید سلیمانی که یکی از بخش های اصلی رینگ چهارم شهر اصفهان و در مسیر ابتدایی این راه قرار دارد، بعد از ۲۰ ماه تلاش پیمانکاران، مدیران، کارگران تکمیل شده و با ۵ پل، چهار رمپ و دو لوپ بهره برداری شد.

این طرح عمرانی با قرار گرفتن در دروازه ورودی شهر اصفهان از سمت شرق شهر، نقش مهمی در هدایت ترافیک خودروهای سنگین و باری به خارج از شهر اصفهان و نجات سه منطقه ۱۰، ۱۴ و ۱۵ از تصادفات و حوادث ناشی از عبور خودروهای سنگین و نیز آلودگی هوا و صوتی دارد.

برای آزادسازی بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است. در مجموع برای اجرا و آزادسازی این پروژه کلان شهر اصفهان، دو هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی مدیریت شهری اصفهان صرف شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14239
  • منبع : شهرداری اصفهان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.