• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

2
در وبینار کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات عنوان شد:

تمایل بازارهای عراق به واردات مواد اولیه و سرمایه گذاری مشترک است

  • کد خبر : 5500
  • 11 شهریور 1399 - 15:58
تمایل بازارهای عراق به واردات مواد اولیه و سرمایه گذاری مشترک است
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق، گفت: عراق تمایل دارد به واردات مواد اولیه ای که 75 درصد کار تولید بر روی آن انجام شده و نیز سرمایه گذاری مشترک با طرف خارجی بپردازد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، احمد پزنده رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان در وبینار تخصصی بررسی راهکارهای توسعه صادرات با کشور عراق ، به شایعه پراکنی ها در خصوص عدم وجود امنیت سرمایه گذاری در عراق اشاره کرد و از رایزن بازرگانی ایران خواست تا در این جلسه به این شایعات پاسخ دهد و ذهن فعالین اقتصادی را نسبت به سرمایه گذاری در کشور عراق روشن نماید.

وی همچنین به لزوم تغییر سبک تعامل با تجار عراقی اشاره کرد و با بیان اینکه  بازرگانان عراقی اخیرا مسئله رقابت پذیری قیمتی بین کالای ایرانی و دیگر کشورها را مطرح می‌کنند از رایزن بازرگانی ایران در عراق خواست تا قیمت کالاهای وارداتی کشور عراق از دیگر کشورها را به بازرگانان ایرانی ارائه نمایند.

عبدالامیر ربیهاوی، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیزگفت: برنامه ریزی تجار ایران برای عراق باید به صورت سرمایه گذاری مشترک باشد ؛ زیرا تجار عراقی تمایل به این نوع سرمایه گذاری با طرف های خارجی دارند.

وی، ایجاد محدودیت در مسیر صادرات را از جمله مشکلات و موانع صادرات به این کشور دانست و گفت: انجام تعهدات مالی به دنبال تحریم های ایران و شیوع ویروس کرونا، عاملی بر تشدید این موانع و محدودیت ها بوده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد تجارعراق این است که ۷۵ درصد کار تولید بر روی مواد اولیه صادراتی انجام شود، سپس طرف عراقی ۲۵ درصد کار را که برند این کشور است، بر روی کالا انجام و آن را صادر کند که به نظر می رسد این شیوه در شرایط تحریم ها علیه ایران، مناسب باشد.

ربیهاوی، با بیان اینکه عراق تا چند سال آینده به خودکفایی می رسد و اینک نیز در گندم و جو به خودکفایی رسیده است، گفت: کشوری که تاکنون متکی به درآمد نفت بوده و اینک در بازارهای جهانی کار می کند، می تواند آینده خوبی در اقتصاد و صادرات کالا با حضور سرمایه گذار خارجی داشته باشد.

وی همچنین افزود: یک هیات سرمایه گذاری در عراق زیر نظر نخست وزیر با قانون کاملی که حامی سرمایه گذار است در زمینه تجارت فعالیت می کند ؛ از این رو، این قانون علاوه بر کاهش ریسک سرمایه گذاری، تضمین مناسبی برای سرمایه گذار خواهد بود.

ربیهاوی همچنین سرمایه گذاری در بخش خدمات مهندسی را از جمله سرمایه گذاری های پربازده دانست و افزود: ۳۷ شرکت زیرمجموعه وزارت تجارت عراق فعالیت دارند و اتاق های ایران و سازمان توسعه تجارت می توانند مجموعه خدمات فنی- مهندسی را به ما معرفی کنند تا بتوانیم نوع خدمات مورد نیاز را برای شرکت طرف های ایرانی در مناقصه ها که قبلا نیز شرکت آنان در عراق ثبت شده ، اعلام کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در عراق با بیان اینکه ۷۰ درصد شرکت های عراقی متعلق به بخش خصوصی است و این امر تبادل تجاری را آسان تر می کند، ادامه داد: البته تحریم های بانکی تبادل تجاری با ایران راسخت کرده است؛ اما با شیوه ها و راهکارهای مناسب می توان این مشکل را برطرف نمود.

وی همچنین توصیه کرد: ایران باید به جای کالاهای فله ای، کالاهای با ارزش افزوده به عراق صادر کند؛ زیرا صادرات فله ای به خصوص زعفران، به فروش و صادرات آسیب می زند.

ربیهاوی همچنین بازار عراق را مستعد گیاهان دارویی به صورت دمنوش ندانست و گفت: بر روی این کالا کاری انجام نشده و ضروری است تا آن را آنالیز کرده و فواید هر محصول بر روی بسته بندی های مناسب معرفی شود تا بازار فروش پیدا کند.

وی درخصوص اختلافات تجار عراق و ایران نیز گفت: در صورت انعقاد قراردادهای رسمی به خصوص در ایران ، علاوه بر آسان تر شدن فعالیت ها با اطمینان خاطر، کالا و پول بین طرفین رد و بدل می شود.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق در خاتمه رمز موفقیت در بازار عراق را سرمایه گذاری مشترک و استفاده از برند عراق برای صادرات محصولات دیگر کشورها از جمله ایران، توجه به قوانین تجارت و استفاده از نیروهای بومی عراقی دانست.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=5500
  • منبع : اتاق بازرگانی اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.