• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

3
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

توجه به نقش تجارت و کارآفرینی در توسعه ملی

  • کد خبر : 14906
  • 10 تیر 1400 - 9:12
توجه به نقش تجارت و کارآفرینی در توسعه ملی
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشستی که تشکیل شد، خواستار توجه ویژه به نقش تجارت و کارآفرینی درتوسعه ملی گردید.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعودگلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه هماهنگی نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو، وارد عمل شدن پیشرانهای توسعه را لازمه توسعه کشور دانست و افزود: نمیتوان نقش اصفهان فراصنعتی را به عنوان پیشران درتوسعه کشور نادیده گرفت.

وی در ادامه گفت:پیشی گرفتن نرخ استهلاک سرمایه از نرخ سرمایه گذاری طی چند سال گذشته ، مسیر توسعه را با مشکلاتی مواجه ساخته که تبعات آن به سال‌های آینده نیز سرایت خواهد کرد.

وی ضمن لزوم توجه به تبعات فرهنگی – اجتماعی این امرگفت: از اینرو افزایش مشارکت فرهیختگان در چاره اندیشی و تنظیم سیاستهای بالادستی و تجهیز امکانات در بدنههای اجرایی کشور ضروری است .

گلشیرازی  برضرورت تبدیل نتایج این کنگره به سازمانی که بصورت مستمربتواند حوزه اندیشه ورزی درتاثیرپیشران های اجتماعی و اقتصادی را درتوسعه کشور رصد  نماید ، تاکید کرد و افزود: پروژه هایی چون قطارسریع السیر اصفهان، انتقال آب، دهکده لجستیک و گردشگری  به عنوان پیشران های توسعه کشور و نه فقط اصفهان، موردتوجه قرار گرفته ولازم است تمامی امکانات در سه محور آب، لجستیک و گردشگری تجهیز شوند.

وی خواستار توجه ویژه به تجارت وکارآفرینی درکارگروه های این کنگره به عنوان اساس پیشرانی اصفهان شد و تاکید کرد تبعات مغفول ماندن این دوحوزه، چالش بزرگ توسعه ای کشور است.

قدرت اله نوروزی، شهرداراصفهان نیز در این جلسه از اعلام آمادگی شهرداری به عنوان پشتیبان لجستیک و تامین کننده نیازهای این کنگره خبر داد.

بهرام سبحانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان برگزاری این رویداد را درجلوگیری از اصفهان ستیزی و قضاوت های نادرست نسبت به این استان درسطح کشور حایز اهمیت دانست و افزود: این کنگره لازم است درکنار معرفی راه های توسعه اصفهان، دستاوردها و نقش این استان درتوسعه ملی را نیز تبیین کند.

در ابتدای این جلسه نیزسید مهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان و دبیرکل کنگره با بیان اینکه استان اصفهان درهمه عرصه‌های توسعه نقش مهم و موثری داشته است افزود: اصفهان همواره درتوسعه صنعتی، علمی، فناوری، سلامت، عمران و آبادانی و پرورش نیروی انسانی خلاق نقش ویژه ای ایفا نموده است.

وی افزود: اصفهان با تاریخی چندهزارساله پذیرای خوب مهاجران مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس بوده است. با این وجود نقش اصفهان به خوبی تبیین نشده وعدم واکاوی دقیق از این نقش درطول تاریخ موجب درست شناخته نشدن این استان شده است.

ابطحی با تاکید بر اینکه اصفهان نسبت به خدمات ملی ارایه نموده خود توقعی به جز شناخته شدن به عنوان مجموعه ای موثر درکشور ندارد، کم بودن هم صدایی را یکی دیگر از چالش های موجود در این استان عنوان کرد.

دبیرکل کنگره استان اصفهان وتوسعه ملی تصریح کرد: هم افزایی، رشد و توسعه استان را درپی خواهد داشت وبرگزاری نشست های مشترک موجب ایجاد درک و شناخت متقابل و ایجاد هم گرایی بیشتر درراستای توسعه است.

ابطحی گفت:اصفهان به واسطه پیشتازی درامر توسعه بامشکلاتی نیز مواجه شده است و مشکلاتی چون فرونشست زمین، مشکلات مربوط به کمبود آب، آلودگی هوا ، مهاجرت نخبگان، جمعیت پذیری بی رویه از این قبیل است و تجربه این استان به عنوان استان پیشران درتوسعه به دیگر استان ها برای یافتن مسیردرست قطعا کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14906
  • منبع : اتاق بازرگانی اصفهان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.