• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

سر تیتر اخبار

مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲

2
رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت و گو با عصر تحلیل:

در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور

  • کد خبر : 22818
  • 13 اردیبهشت 1403 - 16:18
در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال توسعه همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ایی  در راستای حمل و نقل دانش بنیان با ایجاد سامانه های هوشمند ترافیکی هستیم.

به گزارش عصر تحلیل، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در حاشیه پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با ۲۰ کلان شهر کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری این نمایشگاه دانش بنیان اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مهم کشور بحث حمل‌ونقل است.

وی ادامه داد: حمل و نقل و اقتصاد جایگاه مهمی در کشور دارند و این موضوع برکسی پوشیده نیست و در این حوزه باید به استانداری جهانی دست یابیم و با حمل و نقل آسان، ایمن و اقتصادی می‌توانیم به مردم خدماتی مفید را ارائه کنیم.

نشست مشترک با ۲۰ کلانشهر کشور

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای باتوجه به وظایفی که دارد متولی بحث راهداری حمل و نقل برون شهری است، تصریح کرد: تمام راه‌های خارج از شهر، حمل ونقل، مسافر، ترانزیت کالا بر عهده سازمان راهداری است.

وی ادامه داد: معاونان حوزه حمل و نقل ۲۰ کلانشهر در این نمایشگاه و در نشست مشترکی که برگزار شد حضور داشتند و تلاش کردیم انتقال تجارب و دانش در حوزه شهری و سازمان راهداری در حوزه مرکز مدیریت راه‌آهن را تبادل و بتوانیم در این زمینه از تجارت شهرداری و سازمان راهداری استفاده بهینه داشته باشیم.

انتقال تجارب مشترک سازمان راهداری و شهرداری ها

فخاران خاطرنشان کرد: در این نشست سعی داشتیم تا دانش در حوزه حمل‌ونقل را به شهرداری‌ها منتقل و از  تجاربی که شهرداری در این زمینه داشت استفاده کنیم که خوشبختانه نقاط مشترک با شهرداری در خصوص حمل‌ونقل بسیار است که در نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از ارکان های این نشست بحث و تبادل نظر در خصوص هدایت ترافیکی برای هموطنان در مبادی ورودی و خروجی شهرها، پایانه مسافربری درون شهری و حمل‌ونقل ناوگان مسافربری جاده‌ای است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در این خصوص تاکید کرد: در تلاش هستیم رصد ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا را که  پایانه شهری است،  انجام شود و در همین راستا تبادل تفاهم نامه در این زمینه منعقد  و همکاری خواهیم داشت.

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

همکاری متقابل با پلیس راهور

وی در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به همکاری با پلیس راهور گفت: در خصوص همکاری با پلیس راهور نیز می توان یادآور شد که گلوگاه ترافیکی که در سازمان راهداری در راه‌های کشور به صورت خط آنلاین رصد می شود در اختیار پلیس راهور برای هدایت ترافیکی و اعمال قانون قرار گرفه است.

فخاران همچنین تصریح کرد: با ۲۰ کلانشهر تبادل اطلاعات و شناسایی بر خط انجام و در نقاط برون شهری هدایت ترافیکی با اطلاعاتی که در اختیار دارند، اتفاق می‌افتد.

وی عقدر قرارداد با شهرداری اصفهان را نقطه عطف این همکاری ها دانست و گفت: برای آغاز کار و تعامل هرچه بهتر با ۲۰ کلان شهر که در این جلسه حضور دارند، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان اصفهان و شهرداری اصفهان تفاهم نامه ای منعقد کردند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: همچنین ۱۹ کلانشهر دیگر نیز می‌توانند از این تفاهم‌نامه بهره‌مند شوند و میان اداره های راهداری و شهرداری ها تفاهم نامه را  مبادله کنند.

توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل

وی در رابطه با توسعه سامانه های برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ایی کشور گفت: توسعه سامانه های هوشمند و بر خط حمل و نقل تنها  بخشی از فعالیت این سازمان است که می توان با اطلاعاتی که از سامانه ها احصا می شود به توسعه کمی و کیفی حمل و نقل هوشمند و در قالب طرح های دانش بنیان کمک بسزایی کرد.

فخاران تاکید کرد: از این سامانه ها فعلا  برای مدیریت مباحث ترافیکی، شرایط جوی خاص، موقعیت راه‌ها در فصول مختلف سال استفاده می‌شود.

وی در پایان صحبتهای خود اظهار کرد: اختصاص سوخت به ناوگان حمل و نقل مسافر و بار و همچنین رصد پیمایش ناوگان مسافری و کالا در طول مسیر از جمله فعالیتهای دیگر در توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل ساززمان راهداری است که در حال طراحی و یا اجرا است.

حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=22818

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.