• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

3
فرمانده انتظامی استان اصفهان:

رصد ۴۶۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی

  • کد خبر : 14095
  • 19 خرداد 1400 - 12:02
رصد ۴۶۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمادگی صد در صد نیروی انتظامی برای تامین امنیت انتخابات گفت: تاکنون ۴۶۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی ثبت شده است.

سرهنگ محمدرضا میرحیدری در نشست خبری صبح چهارشنبه با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه خطیر امنیت انتخابات را بر عهده دارد، اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در جامعه جهانی در پایان سال گذشته شکل گرفت، انتخابات ایالات متحده آمریکا و همچنین شکست عظیمی که نیروهای جهادی بر پیکره صهیونیست‌ها وارد کردند و تحریم‌های ظالمانه، شرایط امسال متفاوت است و ما فارغ از مشکلات حاکم بر کشور باید در سال ۱۴۰۰ با یک حرکت جهادی و با عنایت به شعار سال (پشتیبانی و مانع زدایی در حوزه اقتصادی) با حضور ملت انتخاباتی باشکوه را رقم زده و در نیمه دوم سال بهبود شرایط را شاهد باشیم.

وضعیت امنیتی استان آرام و به نسبت مطلوب است

وی با اشاره به اینکه با همدلی دستگاه‌های امنیتی و درایت مردم اصفهان، وضعیت امنیتی استان آرام و به نسبت مطلوب است، افزود: با توجه به اقدامات نیروهای تخصصی پلیس برای فراهم شدن بستر این برنامه خطیر ایجاد شده یک وضعیت مطلوبی را در کنترل جرایم و مجرمان سابقه دار و همچنین فراهم شدن بستر مناسب برای فعال شدن ستادها و رقابت نامزدها در سطح استان شاهد هستیم و تاکنون بجز موارد جزئی در یکی دو شهرستان که پلیس به موقع ورود کرد، مورد خاصی نداشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات و تأمین امنیت ۳۳۴۱ صندوق پیش بینی شده و با توجه به تقسیم کار و هماهنگی با نیروهای امنیتی سپاه و بسیج برای تأمین امنیت انتخابات، آمادگی صد در صدی نیروی انتظامی استان فراهم شده است.

سرهنگ میرحیدری با بیان اینکه تاکنون ۴۶۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی ثبت شده است، ادامه داد: تاکنون موارد خاصی در حوزه تبلیغات انتخابات نداشتیم و البته فارغ از هرگونه نگاه سیاسی نامزدهای انتخاباتی برای ما یکسان هستند و زمینه را برای رقابت‌های سالم و برابر چارچوب فراهم خواهیم کرد.

تشکیل پرونده برای یکی از داوطلبان شورای شهر اصفهان

وی افزود: متأسفانه برخی این چارچوب‌ها را رعایت نمی‌کنند برای مثال در هفته اخیر ستاد یکی از نامزدهای انتخابات با آلودگی صوتی که ایجاد کرده بود باعث آزار اطرافیان شد و یا درباره یکی از داوطلبان شورای شهر اصفهان اکاذیبی در فضای مجازی نشر یافته بود که تشکیل پرونده شد و در حال بررسی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تجمعات فرهنگیان، بازنشستگان و یا کشاورزان و خواست‌های همه این اقشار برای پلیس قابل احترام است و تجمع قانونمند آنها فرصتی است که دادشان را به گوش مسئولان برسانند؛ مسئولیت ما تأمین امنیت آنها است اگر این‌ها وارد اقدامات خارج از ضوابط مانند مسدود کردن مسیر مردم، تعرض به اموال عمومی شوند پلیس ورود می‌کند.

سرهنگ میرحیدری ابراز داشت: دشمنان نظام از آب گل آلود ماهی می‌گیرند، برای مثال در تجمعات اخیر بازنشستگان دولت پیگیر خواسته‌های آنها شد اما پس از افزایش حقوق، شاهد تعدادی اجتماع غیرقانونی بودیم که در این ارتباط شماری دستگیر شدند که نه بازنشسته و نه اصفهانی بودند. این افراد قانون شکنی دنبال فیلم گرفتن و انعکاس در شبکه‌های معاند هستند.

برقراری ۵۸۶ هزار تماس با مرکز ۱۱۰

وی همچنین با بیان اینکه ۷۱۵ هزار و ۲۸۶ تماس مردمی از طریق سامانه ۱۱۰ در دو ماهه گذشته ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد تماس حدود ۵۸۶ هزار و ۹۷۳ مورد عملیاتی شده است؛ در این ارتباط ۱۵ درصد تماس‌ها مربوط به تصادفات ۱۰، درصد سرقت‌ها، ۱۱ درصد مزاحمت، سه درصد مواد مخدر، یک درصد سایبری، یک درصد اقتصادی، ۲۳ درصد نزاع و درگیری و شش درصد سایر موضوعات بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش آمار نزاع و درگیری در خور فرهنگ غنی اصفهان که پایتخت تمدن ایران اسلامی شناخته می‌شود، نیست. اظهار داشت: در دو ماهه گذشته نزاع و درگیری ۳۱ درصد در استان رشد داشته که در مواردی گاهی منتج به قتل شده است؛ این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است.

سرهنگ میرحیدری پلیس با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش در دو ماهه گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است، افزود: دستگیری اراذل و اوباش ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است و پلیس اراده قوی برای برخورد با این قشر دارد.

جمع آوری ۳۸۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز در اصفهان

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۸۰۰ دستگاه ماینر در استان اصفهان جمع‌آوری شده است، گفت: کشفیات دستگاه‌های استخراج رمز ارز در این مدت ۷۳۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: طرحی با محوریت اداره برق، پلیس، دستگاه قضا، بسیج و اصناف برای جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز در دستور کار داریم و براساس تصمیم جدید این دستگاه‌ها با مجوز یا بدون مجوز به افراد عودت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس حامی کشاورزان است، ابراز داشت: حقابه کشاورزان اصفهان مورد ظلم قرار گرفته است زیرا میزان آن و تأمین آب کشاورزان شرق و غرب در این سند که از صدها سال پیش وجود داشته مشخص است. در خصوص تأمین آب استان یزد براساس ماده پنج مصوب شده در نظامنامه، مقرر شده از زمانی که تونل بهشت آباد فعال شد آب یزد تأمین شود در حالی که ۲۱ سال است که آب به سمت یزد می‌رود.

سرهنگ میرحیدری ادامه داد: از سوی دیگر براساس مصوبات قرار بوده وزارت نیرو معادل آبی که صرف می‌شود مبلغ کاهش آب اصفهان را حساب کند؛ از این رو اعتقاد داریم حقوق کشاورزان اصفهان تضییع و در حق آنها جفا شده است.

تجمعات قانونمند کشاورزان منعی ندارد

وی با بیان اینکه تجمعات قانونمند کشاورزان منعی ندارد، تصریح کرد: طبق بررسی‌ها ۲۶ کانال در فضای مجازی راجع به موضوع آب فعالیت می‌کنند که تنها ۹ مورد مربوط به کشاورزان است و این انار نشان می‌دهد دست‌هایی دنبال تحریک بوده و هدف آنها احقاق حق کشاورزان نیست.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه وقوع جرایم رایانه‌ای در دو ماهه امسال ۲۸ درصد و کشف جرایم این حوزه پنج درصد افزایش یافته است، گفت: براساس امار برداشت اینترنتی غیر مجاز در این مدت ۳۱ درصد کاهش داشته اما کلاهبرداری رایانه‌ای ۱۱۲ درصد افزایش یافته است؛ همچنین هتک حیثیت ۲۵ درصد، دسترسی غیر مجاز به داده‌ها ۵۸ درصد و مزاحمت اینترنتی ۳۲ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ میرحیدری با اشاره به اینکه کشفیات جعل ۱۶.۵ درصد رشد داشته است، گفت: وقوع کلاهبرداری ۱۳ درصد کاهش و کشف کلاهبرداری ۷.۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه آمار کشته‌ها و فوتی‌های تصادفات در دو ماهه امسال ۱۹ درصد کاهش و آمار مجروحان ۲۸ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: فوتی‌های تصادفات درون شهری ۳۷ درصد و برون شهری پنج درصد کاهش داشته است؛ همچنین آمار جرحی تصادفات درون شهری ۲۸ درصد و برون شهری ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ میرحیدری افزود: در ارتباط با تصادفات برون شهری بیشترین تصادفات فوتی در ساعات ۱۴ تا ۱۶ رخ می‌دهد که علت عمده آن خواب آلودگی است و بیشترین تصادفات از لحاظ جغرافیایی در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه پرونده‌های مکشوفه در مبارزه با قاچاق کالا در دو ماهه امسال ۵۸ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: در این حوزه پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۴۴ درصد و بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۳۰ درصد افزایش داشته زیرا الویت پلیس حوزه امنیت اقتصادی برخورد با قاچاقچیان کلان است.

سرهنگ میرحیدری با اشاره به اینکه دستگیری متهمان حوزه اقتصادی ۶۰ درصد افزایش یافته است، گفت: ارزش کالاهای کشف شده در این حوزه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق سلاح غیرمجاز با دستگاه‌های امنیتی جزو اولویت‌های ما در سال ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: خانواده‌ها به این مهم توجه کنند تهیه سلاح غیرمجاز ساچمه زنی با استفاده ناصحیح برخی جوان‌ها مصیبت‌های سنگینی داشته است و از این رو برای جمع آوری همه سلاح‌های غیر مجاز با همکاری دستگاه قضائی اقدام خواهیم کرد و از همه می‌خواهم اطلاعاتی که درباره فرزندان خود دارند با پلیس درمیان بگذارند.

افزایش ۱۴ درصدی کشف سلاح غیرمجاز در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به به اینکه جمع‌آوری سلاح غیرمجاز امسال ۱۴ درصد افزایش داشته است، افزود: عاقبت افرادی که در مقابل دیگران سلاح غیرمجاز استفاده می‌کند چیزی جز زندان و مصیبت‌های غیرقابل جبران نیست؛ به تازگی در یک مورد بستگان نزدیک درگیری داشتند که استفاده از سلاح غیرمجاز منجر به قتل شده بود.

سرهنگ میرحیدری همچنین به کاهش ۱۲ درصدی کاهش کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود ۱۳ تن و ۱۲۳ کیلو بوده که امسال به ۱۱ تن و ۵۲۹ کیلو رسیده است و جمع آوری معتادان ۱۱۶ درصد در دو ماهه سال جاری افزایش یافت‌.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاقچیان ۴۱ درصد افزایش داشته است، گفت: اولویت ما در سال جاری برخورد با خرده فروشان موارد مخدر است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: درمورد سرقت از اماکن جلسه ای در استانداری برگزار شد مصوباتی داشتیم که هنوز عملیاتی نشده و انتظار داریم شهردادی ها و صنوف مختلف پای کار بیایند که بتوانیم برای جلوگیری از سرقت اماکن عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این باره بین اصناف مرتبط، شهرداری و نظام مهندسی آنچنان که باید انسجام شکل نگرفته است. با وجود این کاهش ۵۰ درصدی سرقت از مغازه‌ها و ۱۷ درصدی از منازل را شاهد هستیم.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14095
  • منبع : مهر

نوشته های مشابه

08مرداد
اتریوم از بیت کوین پیشی می گیرد؟
پیش بینی قیمت برترین آلت کوین جهان

اتریوم از بیت کوین پیشی می گیرد؟

20تیر
بازی عجیب رمزارزها با برق خانگی/ هزینه‌ای که روی دست شبکه برق افتاد
استخراج یک بیت‌کوین مساوی مصرف برق ۳۵ هزار واحد مسکونی است

بازی عجیب رمزارزها با برق خانگی/ هزینه‌ای که روی دست شبکه برق افتاد

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.