• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

2
بانکی‌پور:

«جمعیت» ابرچالش قرن پانزدهم است

  • کد خبر : 13820
  • 10 خرداد 1400 - 17:21
«جمعیت» ابرچالش قرن پانزدهم است
جوانان ما دوران پیری سختی خواهند داشت چون در آینده کسی نیست از آنها مراقبت کند مگر اینکه الان به فکر فرزندآوری باشیم.

بل می‌کشد. این ربطی به مشکلات معیشتی و موانع دیگر ندارد.

– فقط مشکل اینجاست که جوانان ما فرد مناسب ازدواج را پیدا کنند و اگر ما بتوانیم با توسعه مراکز همسریابی به جوانان برای پیدا کردن فرد مناسب خود کمک کنیم این فاصله را کاهش داده و در نتیجه سن ازدواج پایین می‌آید.

مراکز همسریابی مورد نظر مجلس مسجدمحور هستند

– شما ظرفیت مساجدی را که در اختیار سازمان تبلیغات است، ببینید. هر کدام از این مساجد امام جماعتی دارد که نوعاً معتمد محل است.

– رئیس هیئت امنای مساجد مورد اعتماد محل است. چهره‌های فرهنگی و دانشگاهی در این مساجد رفت و آمد دارند که مورد اعتماد محله هستند. بازاریان شناخته شده در محل مورد اعتماد هستند.

– مراکز همسریابی مورد نظر مجلس خانواده محور، محله محور و مسجد محور هستند و حتماً فرد معتمدی بالای سر این مراکز قرار دارد. بنابراین اعتماد اولیه هست.

۱۲میلیون جوان مجرد داریم

– ما ۱۲میلیون جوان مجرد در بازه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال برای دختران و ۲۰ و ۴۵ سال برای پسران داریم.

– چند عامل می‌تواند ازدواج جوانان تحصیلکرده و میانگین سن ازدواج را پایین بیاورد. یکی از این عوامل همین مراکز همسریابی است. مورد دیگر بحث وام ازدواج است به خصوص برای جوانانی که در سنین پایین‌تری ازدواج کنند برای دختران و پسران زیر ۲۳ و زیر ۲۵ سال وام ازدواج ۲۰۰میلیونی و برای بالاتر از این سن وام ازدواج ۱۴۰میلیونی را در نظر گرفته‌ایم.

باید برای دهه شصتی‌ها فکری جدی کنیم/ خانم‌ها اصرار نداشته باشند با پسری که ازدواج نکرده ازدواج کنند

– ما باید برای دهه شصتی‌ها فکری جدی کنیم و طرحی برای آنها داشته باشیم.

– در حال حاضر برای دهه ۶۰ این مسئله را داریم که دختران بالای ۳۵ سال مجرد تعدادشان نسبت به پسران مجرد بیشتر است. مگر اینکه بخواهند با همسن خود ازدواج کنند. اگر این اتفاق بیفتد تعدادشان مساوی است.

– توصیه ما به دختران بالای ۳۰ سال این است که اصرار نداشته باشند با پسری که قبلاً ازدواج نکرده ازدواج کنند.

– من به عنوان کارشناس این حوزه معتقدم مردانی که قبلاً ازدواج کرده‌اند یا همسرشان را از دست داده و طلاق گرفته‌اند به مراتب نرمال‌تر از مردانی هستند که تا سنین بالا ازدواج نکرده‌اند و دلایل گوناگونی هم برای این مسئله دارم.

مسئله جمعیت ابر بحران قرن پانزدهم است

– مسئله جمعیت ابر بحران قرن پانزدهم است که ما در آستانه آن قرار داریم و هیچ بحرانی به این اندازه مهم نیست.

– جوانان فعلی ما دوران پیری سختی خواهند داشت، چراکه در ۳۰ سال آینده کسی نیست از آنها مراقبت کند مگر اینکه الان به فکر فرزندآوری باشیم تا هرم سنی جمعیت‌مان به هم نریزد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=13820
  • منبع : خبرگزاری فارس

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.