به گزارش عصر تحلیل، حمید باقری مدیرکل شرکت پست استان اصفهان در گفت و گویی با اشاره به فعالیت های پستی استان در ایام پایان سال گفت: با توجه به افزایش ارسال هدیه و سوغات و همچنین حجم خرید های اینترنتی در ایام پایانی سال و استفاده کسب و کارها از ظرفیت های شبکه ملی پست در جهت ارسال هدایای پایان سال پست استان همه ساله با هدف ارائه خدمات حداکثری به همشهریان و کسب و کار ها اقداماتی را با رویکرد افزایش زمان ارائه خدمات انجام می دهد.
وی همچنین تصریح کرد: در این راستا شیفت بندی کارکنان در روزهای تعطیل پایان سال ، توزیع مرسولات در ایام تعطیل و با حداکثر ظرفیت توزیع و همچنین قبول مرسولات در خارج از زمان اداری از تدابیر پست استان جهت ارائه خدمات بهتر به همشهریان است.
باقری تاکید کرد: مرکز تماس ۴۱۴۰ نیز جهت ارتباط با همشهریان و دریافت نقطه نظرات آنها فعال است.
وی در ادامه در خصوص فعالیت پست استان در ایام تعطیلات نوروز گفت: در ایام نوروز نیز به جز روز اول سال نو و سیزده فروردین که تعطیلی رسمی شرکت ملی پست می باشد در سایر روزهای باجه های قبول پستی و همچنین توزیع فعالیت می کند و امیدواریم فعالیت پست در ایام تعطیل بدون وقفه ادامه پیدا کند.
مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به برگشت مرسوله پستی در ایام نوروز در صورت حضور نداشتن در منزل یادآور شد: براساس قوانین پستی نامه رسان موظف به دوبار مراجعه جهت تحویل مرسوله می باشد و در صورت عدم حضور مرسولات با توجه به نوع آنها در مدت زمان مشخصی در باجه های تحویل نگهداری می شود و در صورت عدم مراجعه به فرستنده برگشت داده می شود. به عنوان مثال امانات پستی (بسته های بزرگ) ، سفارشات اینترنتی ۴ روز نگهداری می شود. همچنین بسته های کوچک پیشتاز و پاکات پستی نیزبه مدت یک هفته در باجه تحویل پست نگهداری می شود و مالک آن می تواند با در دست داشتن کارت شناسایی جهت تحویل آن به ناحیه پستی منطقه خود مراجعه کند.
وی در بخش دیگر صحبتهای خود در توصیه ایی برای خرید های اینترنتی در ایام پایانی سال گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال ترافیک پستی با شیب تندی افزایش می یابد توصیه می شود خرید خود را تا قبل از روزهای پایانی سال انجام دهند. براساس تجربه در ایام پایانی سال فروشگاه ها نیز به دلیل مواجهه به تقاضای بالا زمان رسیدگی به سفارش ها را افزایش می دهند که این موضوع خود باعث تاخیر در دریافت مرسولات می شود. هرچند پست استان همه ساله سعی داشته است کلیه ورودی های پستی به استان را تا قبل از سال جدید به مشتریان تحویل دهد که در خصوص این موضوع نیز موفق عمل کرده است.
باقری همچنین در خصوص فروشگاههای اینترنتی متذکر شد: با توجه به افزایش خرید های اینترنتی در ایام پایانی سال دقت در کیفیت بسته بندی کالا ها و همچنین تحویل به موقع به پست تا قبل از ایام پایانی سال با درنظر گرفتن زمان توزیع مرسولات از مهمترین نکاتی است که رعایت آن می تواند در افزایش رضایت مشتریان فروشگاه های اینترنتی موثر واقع شود.
انتهای پیام/