• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

7

خشونت های خانگی در دوران کرونا افزایش بی رویه نداشته است

  • کد خبر : 15417
  • 23 تیر 1400 - 15:29
خشونت های خانگی  در دوران کرونا  افزایش بی رویه نداشته است
مديرکل بهزيستي استان اصفهان در نشست خبري با اصحاب رسانه به مناسبت گراميداشت چهل و يکمين سالگرد تأسيس بهزيستي در کشور با بيان اينکه در سال جاري «بهزيستي در گام دوم: هوشمندسازي، محله محوري و سلامت اجتماعي در خانواده» به عنوان شعار هفته بهزيستي در کشور تعيين شده، گفت: فحواي اين شعار نشان دهنده عملکرد و سياستگذاري ما در آينده خصوصاً در بحث محله محوري و سلامت اجتماعي در خانواده هاست، معضلي که ما در بحث آسيب هاي اجتماعي بسيار با آن دست به گريبان هستيم.

به گزارش عصر تحلیل؛ دکتر ولی اله نصر با بیان اینکه ۱۲۳ هزار فرد دارای معلولیت هم اکنون تحت پوشش سازمان بهزیستی استان اصفهان قرار دارند، افزود: حدود ۱۰ هزار خانواده نیز تحت پوشش امور اجتماعی این سازمان قرار دارند که شامل دریافت خدمات مستمر ما می شوند و طبق برنامه سالانه باید ۲۰ درصد از افراد تحت پوشش خود را توانمند کنیم و ۲۰ در صد دیگر جایگزین آنها کنیم که شاید در این قضیه خیلی موفق عمل نکرده باشیم.

وی در خصوص مستمری هایی که از طرف سازمان بهزیستی به افراد تحت پوشش پرداخت می شود، گفت: از اوایل امسال مستمری که به خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی پرداخت می شود رشد خوبی داشته اما باز هم جوابگوی نیاز این خانواده ها نیست. وی ابراز امیدواری کرد مستمری هایی که در مجلس تصویب می شود و به آنها برای اجرا ابلاغ می شود به حدی برسد که بتواند جوابگوی نیاز خانواده ها باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تأکید بر اینکه این سازمان و کمیته امداد پیش از تحت پوشش قرار دادن خانواده ها از هم استعلام می گیرند تا مبادا مددجویی تحت پوشش دو ارگان قرار گیرد، گفت: با وجود اینکه ما و کمیته امداد در این خصوص همپوشانی نداریم اما در این زمینه بین خیریه ها چه در سطح کشور چه در استان اصفهان ناهماهنگی وجود دارد و این یکی از دغدغه های شورای مشارکت سازمان بهزیستی در استان است. دکتر نصر ابراز امیدواری کرد که تمهیداتی اندیشیده شود تا مؤسسات خیریه هم در این خصوص هماهنگی بهتری داشته باشند چرا که به گفته وی، در حال حاضر بخش بزرگی از نیاز مددجویان توسط خیرین و مؤسسات خیریه تأمین می شود و این خیریه ها بازوان توانمندی هستند که سازمان بهزیستی را یاری می کنند.

وی همچنین درخصوص افزایش خشونت و آسیب های خانوادگی و همسرآزاری در دوران شیوع کرونا تصریح کرد: کرونا با تعطیلی کسب و کار و خانه نشین کردن سرپرستان خانوار و استرس هایی که در پی داشته باعث رشد مختصر مشکلات و تنش ها در برخی از خانواده ها شده اما نه آنطور که چشمگیر باشد و بنا به آمارهای اورژانس اجتماعی، خشونت های خانگی در این دوران افزایش بی رویه نداشته است.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: در سال گذشته همسرآزاری، کودک آزاری و اعتیاد در رتبه های نخست مراجعه به اورژانس اجتماعی قرار داشته و عدم اشتغال و بی کاری نیز که می تواند منجر به بسیاری از آسیب های اجتماعی شود در رتبه های بعدی قرار داشته است.

موفقیت در مقابله با کرونا

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان هم در این نشست با یادآوری این موضوع که حدود ۱۸ ماه است کشور درگیر کروناست، گفت: از ابتدای شیوع موج کرونا و حتی قبل تر از آن، که بحث آنفلوآنزای فصلی در کشور مطرح بود کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر با همکاری سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت تشکیل شد تا از انتشار بیماری های واگیردار در مراکز تجمعی سازمان بهزیستی جلوگیری شود. و بدین ترتیب ما آمادگی لازم را در این خصوص قبل از شیوع کرونا پیدا کرده بودیم.

دکتر پژمان پورشبانان در خصوص مجموعه اقداماتی که در این خصوص در طول این ۱۸ ماه در بهزیستی کشور و استان انجام شد، گفت: سازمان بهزیستی استان با تعامل بسیار خوب با معاونت بهداشتی دانشگاه، معاونت غذا و دارو و معاونت درمان دانشگاه موفق شده در این خصوص خوب عمل کند و حداقل مشکل را داشته و مقایسه عملکرد این سازمان با آمارهای جهانی نشان دهنده عملکرد موفق این سازمان است.

۱۰ درصد معتادان استان، معتاد متجاهر هستند

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان اصفهان نیز درادامه این نشست در پاسخ به ظرفیت پذیرش معتادان در مراکز ماده ۱۶ سازمان بهزیستی استان با بیان اینکه ما در قانون دو دسته معتاد داریم، گفت: قانون در خصوص معتادان دو تبصره دارد یکی ماده ۱۶ که مخصوص معتادان متجاهر است که ابایی از آشکار کردن اعتیاد خود ندارند و به دنبال درمان هم نیستند و ماده ۱۵ هم به معتادانی اختصاص می یابد که مجرم نیستند و بیمارند به مراکز درمانی مراجعه می کنند. دکتر علی اکبر ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه در استان اصفهان دو مرکز ماده ۱۶ برای نگهداری از معتادان متجاهر مرد داریم، افزود: یکی از این مراکز سال ۹۲ در بهارستان توسط شورای مبارزه با موادمخدر استان با ظرفیت صد نفر احداث شده و دو سه سالی است که به سازمان بهزیستی واگذار شده و ما ظرفیت آن را به ۲۰۰ نفر رسانده ایم و از دو سال پیش هم نیروگاهی گسترده در مبارکه توسط سپاه به این امر اختصاص یافته که حدود ۳۵۰ معتاد متجاهر مرد در آنجا در دوره های سه تا شش ماهه اقامت دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی سایر سازمان های متولی در این امر، تا یکی دو ماه آینده مرکز ماده ۱۶ برای معتادان متجاهر زن هم ایجاد شود. دکتر ابراهیمی خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد معتادان استان اصفهان معتاد متجاهر هستند و در مراکز ماده ۱۶ و مراکز ماده ۱۵ استان ظرفیت پذیرش آنها فراهم است اما مشکل، هزینه نگهداری این معتادان است که ما سهمیه مشخصی برای این کار داریم و مابقی را باید شورای مبارزه با موادمخدر استان پرداخت کند.

افتتاح نوزدهمین مرکز اورژانس اجتماعی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان هم در این نشست خبری با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی مشغول فعالیت هستند، گفت: ظرف چند روز آینده و در همین هفته بهزیستی، نوزدهمین مرکز هم شروع به کار خواهد کرد.

دکتر عبدالرضا اسماعیلی همچنین در خصوص بحث شبه خانواده ها گفت: در سطح استان اصفهان ۴۰ خانه وجود دارد که در رده های مختلف از شیرخوارگی و دختران تا سن ازدواج و پسران تا سن ۱۸ سالگی در این خانه ها نگهداری می شوند و علیرغم اینکه خیرین بسیاری درخواست تأسیس این خانه ها را دارند سیاست سازمان بهزیستی این است که با کاهش این خانه ها، فرزندان نزد بستگان خود یا خانواده های جایگزین نگهداری شوند. اسماعیلی افزود: در قبال هر فرزندی که نزد بستگان خود نگهداری می شود  سازمان یک میلیون تومان پرداخت می کند.

معاون امور اجتماعی همچنین با بیان اینکه در بحث فرزند خواندگی سال گذشته ۱۱۰ فرزند واگذار کردیم گفت: «طرح مشک» (طرح مراقبت مشارکتی) باعث شده جمعیت شیرخوارگاه این سازمان از حدود ۷۰ نفر به ۱۵ نفر کاهش پیدا کند. وی با اشاره به اینکه ساختمان شیرخوارگاه اصفهان یکی از ساختمان های نمونه کشوری است، افزود: این شیرخوارگاه به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

راه اندازی پویش «نذر آب» برای کمک به سیستان

دکتر امید رحمانیان، سرپرست معاونت مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به ۳ پویش «با من بازی کن» و «مهر و مهربانی » و «نذر آب» این سازمان برای دریافت کمک های مردمی عنوان کرد: در پویش «نذر آب» با توجه به بحران خشکسالی به خصوص در استان سیستان و بلوچستان و روستای بنت در این استان ما تانکرهای آبی برای این مناطق در نظر گرفته ایم که هر کسی می تواند از طریق کد دستوری ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۲۰۰۲ ستاره یک مربع در پویش نذر آب شرکت کند.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15417
  • منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

09آبان
تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا در دستور کار  نیست
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌‌های  واگیردار وزارت بهداشت خبرداد:

تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا در دستور کار نیست

19مهر
۵۰ درصد از عوامل عفونی بیماری زا در انسان،حیوانات است
21شهریور
آماده باش ۶۰۰ کارشناس بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی به زوار اربعین
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان خبرداد:

آماده باش ۶۰۰ کارشناس بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی به زوار اربعین

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.