• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

6
به همت اتاق بازرگانی اصفهان و در طرحی دو ساله؛

دختران نوجوان در «کارنو» کارآفرین می‌شوند

  • کد خبر : 15425
  • 24 تیر 1400 - 9:52
دختران نوجوان در «کارنو» کارآفرین می‌شوند
سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان میزبان مراسم افتتاحیه و رونمایی از طرح «کارنو» (کاری نو برای پرورش دختران نوجوان کارآفرین) بود.

به گزارش عصرتحلیل به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در مراسم افتتاحیه و رونمایی از طرح «کارنو» برتاثیرمثبت انتقال تجربیات از طریق قصه و نقل خاطرات به کودکان ونوجوانان و اثرانتخاب ها در سرنوشت هر انسان تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان داشتن دانش، امانت‌دار بودن، خیرخواهی و گره‌گشایی از کار مردم و حفظ احترام والدین را از جمله شروط پیشرفت دانست .

گلشیرازی با تاکید بر اینکه نوجوانی بهترین سن برای دنبال کردن آمال و آرزوها برای رسیدن به اهداف است، افزود:در صورت هم جهت بودن تربیت و آموزش و شغل، انسان به هدف موردنظر خود دست خواهد یافت.

وی به دختران نوجوان تاکید کرد زمان طلا است و باید از لحظه لحظه دوران طلایی ۱۴ تا ۲۶ سالگی به نحو مطلوب استفاده کرده و درراستای رشدخود قدم بردارید.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان توصیه نمود درکنار تحصیل در رشته مورد علاقه لازم است تاسایر علوم مانند علوم ارتباطی ،تاریخ، ادبیات  و تدبردر آیات قرآن را بعنوان لازمه توانمندی خود درزندگی بیاموزید.

گلشیرازی درپایان سخنان خود هدف از برگزاری رویداد کارنو را آشنایی نوجوانان با ادبیات کار، کارآفرینی و هدف‌‌یابی عنوان و تصریح کرد: در این دوره یادخواهید گرفت که چطور فکر کرده و این فکر را در عمل متجلی کنید.

دنیای کسب‌وکار زنانه مردانه نیست

در ادامه فرشته امینی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ایران با داشتن بیش از ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی جایگاه سوم دنیا از نظر تعداد دانش‌آموختگان مهندسی را در اختیار دارد، گفت: ایران در سایر رشته‌ها نیز دانش‌آموختگانی با دانش و کیفیت بالا دارد، اما سوال اینجاست که آیا به اندازه تعداد فارغ‌التحصیلان از دانش آنها استفاده می‌کنیم؟ می‌توانیم از این دانش برای خلق ارزش مادی و معنوی استفاده کنیم ؟

وی افزود: بسیاری از افراد پس از فارغ‌التحصیلی تازه به فکر می‌افتند که می‌خواهند چه شغلی داشته باشند، قبل از اینکه در این مسیر به این موضوع فکر کرده باشند. بنابراین اگر در هنگام رشد و تحصیل فرزندان آنها را برروی رشد شخصی متمرکز کنیم و هدف‌گذاری را به آنها بیاموزیم، هم مسیر خود را بهتر انتخاب می‌کنند و هم در زمان فارغ‌التحصیلی می‌دانند چه اهدافی برای آینده خود دارند.

رئیس شورای راهبردی مرکز کارآفرینی بانوان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع، میزان هدف‌گذاری افراد جامعه برای زندگی خود است، ادامه داد: مهم نیست این هدف‌گذاری چقدر واقع‌گرایانه یا آرمان‌گرایانه باشد بلکه مهم این است که افراد این هدف را تعیین کرده و به سوی آن حرکت کنند.

امینی توسعه سازمان و جامعه را نتیجه توسعه فردی دانست و بیان کرد: اگر خود ما آینده خود را نسازیم بقیه این آینده را برای ما می‌سازند، پس بهتر است خودمان برای آینده برنامه‌ریزی کنیم و در جایی که دوست داریم قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: امیدوارم همواره شاهد تلاش نوجوانان و جوانانی باشیم که به ارزش‌آفرینی فکر می‌کنند و رویداد کارنو را نیز با آرزوی پرورش نوجوانانی فرهیخته‌تر و ارزش‌آفرین‌تر از دیروز آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15425
  • منبع : اتاق بازرگانی اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.