• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

3

راهکاری برای خنک‌کردن ساختمان در روزهای گرم

  • کد خبر : 15175
  • 18 تیر 1400 - 12:54
راهکاری برای خنک‌کردن ساختمان در روزهای گرم
هر ساله گرما جان هزاران نفر را می‌گیرد و محققان مرگ بیش از یک میلیون نفر را در اثر گرما تا قرن آینده پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش عصرتحلیل، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغییرات آب‌وهوایی باعث ایجاد موج‌های گرمایی طولانی‌تر، مکرر و شدیدتر از هر زمان دیگری می‌شوند. پیش از این، آژانس‌های هواشناسی کشورها ازجمله کشور هند، موج گرما در سال ۲۰۲۱ را پیش‌بینی کرده و افزایش دما را هشدار داده بود.

بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی شهری که تحت فشار بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ قرار گرفته‌اند، ممکن است توانایی واکنش اضطراری به بیماری‌های مرتبط با گرما را نداشته باشند.

محققان اظهار کردند: گرمای رو به افزایش می‌تواند در سلامتی افراد و به ویژه افرادی که مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ شده‌اند و عوارض تنفسی آن را تجربه کرده‌اند، تاثیر بسیاری داشته باشد. از این‌رو، شهرها می‌توانند از راه‌حل‌هایی مانند سقف‌های خنک برای کاهش گرما و جلوگیری از عوارض احتمالی مرتبط با آن استفاده کنند.

محدودیت خانه‌نشینی برای کنترل موج‌های بیماری بسیار مهم است اما با توجه به عدم تجهیزات تهویه و خنک‌سازی، خانه‌نشینی می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی افراد به دنبال داشته باشد. برای مثال، ۹ خانه از ۱۰ خانه در هند، سیستم تهویه ندارند. گرمای شدید و بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ در بسیاری از کشورها از جمله هند مشکلاتی را به وجود آورده است و باید به سرعت به این بحران‌ها رسیدگی شود.

رویکردهای متعدد در ایجاد مقاومت در برابر گرمای شدید موثر است و کشورها معمولا با سیستم هشدار سریع و برنامه‌های آمادگی و اطلاع‌رسانی می‌توانند در کاهش مشکلات نقش داشته باشند. همچنین، راهبردهایی مانند سقف‌های خنک (سقف‌هایی با رنگ بازتابنده نور خورشید، کاشی‌های سفید یا رنگ سفید) روشی آسان و مقرون‌به‌صرفه برای کاهش دمای داخلی و کمک به رفع چالش جزیره گرمایی است.

سقف‌های خنک نورخورشید را منعکس و گرمای کمتری را جذب می‌کنند و نسبت به سقف‌های سنتی می‌توانند دما را ۲ تا ۵ درجه سانتیگراد پایین نگه دارند. همچنین به دلیل صرفه‌جویی در انرژی به ویژه انرژی مصرفی وسایل خنک‌کننده مانند کولر و تهویه باعث آلودگی هوا کمتری شوند.

این راهبرد می‌تواند در برخی از کشورها ازجمله هند که با بحران بیماری کووید- ۱۹ مقابله می‌کند، موثر باشد. همچنین می‌تواند راه‌حلی برای پاسخ‌گویی به بحران‌های کوتاه‌مدت مانند کروناویروس و طولانی‌مدت مانند امواج گرمای شدید ناشی از تغییرات آب‌وهوایی محسوب شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15175
  • منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.