• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

1
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان:

بیش از ۱۰۰۰ سمن در استان اصفهان دارای مجوز شهرداری هستند/فعالیت ۲۷۰ سمن در حوزه جوانان

  • کد خبر : 19021
  • 22 مرداد 1401 - 16:49
بیش از ۱۰۰۰ سمن در استان اصفهان دارای مجوز شهرداری هستند/فعالیت ۲۷۰ سمن در حوزه جوانان
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهانبیان داشت : فعالیت ۲۷۰ سمن در حوزه جوانان در استان قابل توجه است و بیش از هزار سمن از ۱۸۰۰ مجموعه مردمی فعال در استان اصفهان دارای مجوز از فرمانداری هستند.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، مسعود مهدویان‌فرشنبه بیست‌ودوم مردادماه در نشست خبری به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، اظهار کرد: یکی از افتخارات استان اصفهان فعالیت مجموعه‌های مردم نهاد و خیریه‌ای است که در کشور جایگاه بی‌نظیری دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۸۰۰ سمن فعالیت می‌کند که از این تعداد ۷۵۰ سمن در قالب خیریه و مابقی تشکل‌محور و در سایر بخش‌ها فعالیت‌ها می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: علاوه بر ظرفیت سمن‌ها و خیریه‌ها در استان سه هزار کانون فرهنگی هنری و بالغ بر پنج هزار تشکل دینی مذهبی در استان فعال هستند که عدد قابل توجهی است.

مهدویان‌فر با اشاره به فعالیت سه هزار پایگاه بسیج، دو هزار و پانصد گروه جهادی و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری در استان خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری عموم برای فعالیت سمن‌ها در شورای حمایت و توسعه از تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌شود تا با وجود تنوع و تکثر فعالیت‌ها، سیاست گذاری واحدی دنبال شود.
وی با اشاره به برداشتن گام های موفقیت در راستای کمی وکیفی و ارتقا و توانمندی سازی ها ،گفت : در دوره جدید در استانداری به دنبال توسعه کمی و کیفی متوازن هستیم.

موضوعاتی که درصدور مجوزبه تشکل ها باید مورد توجه قرار گیرد  

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان اضافه کرد: موضوعاتی که در صدور مجوز به تشکل‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آسیب‌های اجتماعی، خانواده، سواد رسانه‌ای، فضای مجازی، اشتغال، دانش بنیان، کارآفرینی و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.
مهدویان‌فر ادامه داد: در دوران گذشته فعالیت ۳۰ درصد تشکل‌های مردم نهاد در استان که دارای مجوز هستند راکد و نیمه‌فعال شده بود که فراخوانی برای فعالیت مجدد آن‌ها داده شد.

مهدویان فر افزود: شهرستان اصفهان با ۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد در رأس فراوانی فعالیت تشکل‌ها قرار دارد و کاشان و نجف‌آباد به ترتیب با داشتن ۱۳۲ و ۱۰۸ تشکل مردم نهاد رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی زمان صدور مجوز فعالیت تشکل ها در دولت ، تصریح کرد: در گذشته فرآیند صدور مجوز حدودا شش ماه طول می‌کشید ولی در دولت جدید این زمان به دو ماه‌ونیم تقلیل یافته است.
وی خاطرنشان کرد: فراخوانی برای دستگاه‌های مختلف ارائه شده است تا ظرفیت راکد مکانی و برنامه‌ای خود را اعلام کنند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ادامه داد: در حمایت از طرح‌ها اولویت با موضوعات جوانان، خانواده و آسیب‌های اجتماعی است، بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بودجه مشارکتی توسط دستگاه‌ها از جمله شهرداری اصفهان برای حمایت و مشارکت از طرح‌های تشکل‌های مردم نهاد اختصاص داده شده است.
مهدویان‌فر خاطر نشان کرد: قانون جامع تشکل‌های اجتماعی طی ۱۲ سال گذشته میان وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی در رفت و برگشت است،
و درحال‌حاضر پیش‌نویس این قانون نهایی شده است و به زودی نخستین قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای ساماندهی تشکل‌های مردم‌نهاد را دارا می شویم.
مهدویان فر گفت: در پیش‌نویس قانون صدور مجوز برای تشکل‌ها که اکنون توسط مراجع متعدد انجام می‌شود به وزارت کشور واگذار شده است.

وی بیان کرد : طبق آمار موجود ۴۵۰ هزار نفر در استان در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنندوبراساس قرارداد و تفاهمنامه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی و بازآفرینی شهری، هماهنگی لازم برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در مناطق حاشیه‌ای بین کنش‌گران، فعالان و گروه‌های جهادی شکل گرفته است.

مهدویان‌فر خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که در آئین‌نامه تشکل‌ها نیز به آن توجه شده، کار شبکه‌ای است؛ درواقع اگر سازمان‌های مردم نهاد به صورت شبکه‌ای فعالیت خود را ثبت کنند شاهد انسجام بیشتریی هستیم .

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: قرار است سامانه تشکل‌های جامع مردم‌نهاد در کشور تشکیل شود، اما تا زمان راه‌اندازی این سامانه، با توجه به مشکلاتی که وجود دارد این کار را به طوری که بانک اطلاعاتی در دست تهیه استدر استان آغاز کردیم .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=19021

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.