• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

4
شهرداری اصفهان:

رونمایی از محصولات جدید گردشگری شهرداری اصفهان

  • کد خبر : 15632
  • 02 مرداد 1400 - 12:59
رونمایی از محصولات جدید گردشگری شهرداری اصفهان
مجموعه فیلم های روایت اصفهان به 10 زبان رونمایی شد.

به گزارش عصرتحلیل از اصفهان، فیلم های بین المللی و ۱۰ زبانه اصفهان، ویدئوهای شهرهای خواهرخوانده و کتاب های تخصصی حوزه گردشگری با حضور شهردار اصفهان، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و تنی چند از فعالان گردشگری به عنوان محصولات جدید گردشگری شهرداری اصفهان رونمایی شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، روایت اصفهان به ١٠ زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، چینی، اسپانیولی، کاتالانی، ارمنی، ایتالیایی و مالایی، ویدیوهای شهرهای خواهرخوانده و کتاب‌های تخصصی حوزه گردشگری شامل: بررسی نقش فضاهای شهری در توسعه گردشگری با تاکید بر خلق فضای شهری گردشگرپذیر، ١١٠ نکته در گردشگری اصفهان، عکس مادی های اصفهان(نیاصرم) و از سرمه سپاهان محصولات جدید گردشگری شهرداری اصفهان است که در این برنامه رونمایی و از عوامل و دست اندرکاران تهیه این محصولات تقدیر شد.

تولید فیلم هایی برای معرفی هنرمندانه اصفهان به کشورهای مختلف دنیا و شهرهای خواهرخوانده به ۱۰ زبان برای اولین بار اتفاق افتاده و چنین اقدام مشابهی برای دیگر شهرهای ایران نیز کم سابقه و حتی بی سابقه است. این آثار توسط بلاگر سفر و گردشگری، مجید عرفانیان ساخته شده است.

*توجه به حوزه گردشگری در کنار اقدامات بزرگ عمرانی

شهردار اصفهان با بیان اینکه طی این دوره مدیریت شهری در راستای بازاریابی شهری، توسعه و تقویت برندینگ شهر اصفهان تلاش های خوبی صورت گرفت، اظهار کرد: کارهایی که در این دوره و در این خصوص انجام شد بخشی از رویاها و علایق ما برای شهر اصفهان بود و از مجموعه همکاران در شهرداری که در این حوزه ها فعالیت های خوبی کردند تشکر می کنم.

قدرت اله نوروزی با بیان اینکه در موضوع گردشگری بیشتر، زیرساخت های قابل مشاهده در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: برای سالن اجلاس سران به دلیل اینکه یک محور مهم برای برگزاری جلسات بین المللی و حضور افرادی از سراسر جهان است بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی اضافه کرد: اگر بسیاری از حرف های ناروا و حرف های غلط را تحمل کردیم و عبور ماشین ها و خودروها را از چهارباغ حذف کرده و پای پیاده راه کردن چهارباغ و خیابان های فرعی آن ایستادیم تا به این شکل زیبا دربیاید در راستای نگاه توسعه ای به گردشگری بود که داشتیم، اگر امروز در حال تعیین تکلیف “سرای خیار” برای تبدیل شدن به موزه هستیم، اگر در حال گفت و گو برای تبدیل “حمام شاهزاده ها” به موزه فرش هستیم و اگر خانه های متعدد تاریخی را بازسازی کردیم همگی با نگاهی ویژه به موضوع گردشگری بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر کرونا وجود نداشت و فضای سیاسی کشور عادی بود و رفت و آمدهای جهانی در اصفهان رونق پیدا می کرد، امروز اقتصاد گردشگری می توانست در اصفهان حرف نخست را بزند، گاهی کارهای بزرگ انجام می شود اما اثربخشی لازم را ندارد و گاهی کارهای کوچک اثربخشی های بزرگی دارد، آثار و تولیداتی که هم اکنون خلق شده نیز نرم افزاری برای زیرساخت هایی است که ما برای آن هزینه های سنگینی انجام داده ایم.

وی تاکید کرد: اگر تولید محتوا نباشد شاید گردشگری آن معنا و مفهوم خود را پیدا نکند، با محتواهای تولید شده بازاریابی شهری خوبی برای شهر اصفهان صورت می گیرد که بزرگترین خدمت است، بازاریابی اصفهان به معنای بازاریابی همه اجزای اصفهان مانند بازار اصفهان، آثار تاریخی، میراث، فرش، صنایع دستی، هویت و فرهنگ اصفهان است. این اقدامات در راستای توسعه گردشگری است و یکی از خدمات ارزشمندی است که نتیجه آن مدیون دغدغه همه تلاشگران این حوزه است.

*برخی درک درستی از روابط بین الملل ندارند

نوروزی تاکید کرد: کسانی که به اینگونه حرکت ها ایراد می گیرند غرض ندارند، بلکه درک درستی نسبت به روابط بین الملل ندارند و نمی دانند در دنیای کنونی نمی توان بدون ارتباطات کاری کرد، در این دنیا هیچکس نمی تواند خود را محصور به یک جزیره کوچک کند.

وی با بیان اینکه امروزه تعاملات با دنیا باید برقرار شود، افزود: طرح شهروند دیپلمات و توسعه دیپلماسی شهری نشان داد می توان دستاوردهای بزرگی در این حوزه برای شهر اصفهان داشت ، ۱۸ ماه است ارتباط فیزیکی شهر ما اصفهان با دنیا به دلیل کرونا قطع است اما خلاقیت ها، نوآوری ها و ابتکاراتی که طی این مدت در حوزه بین الملل شهرداری اصفهان انجام شد باعث شد دستاوردی کمتر از قبل کرونا نداشته باشیم. در این شرایط با توسعه گفت و گوها، استفاده درست از فضای مجازی و حضور به موقع در صحنه از طریق ارتباطات آنلاین توانستیم کاری کنیم که امروز در فرایبورگ آلمان و در شیان چین و … هم به فکر اصفهان هستند و برای خواهرخوانده خود اصفهان، محموله اقلام بهداشتی ارسال می کنند.

شهردار اصفهان ادامه داد: نمایشگاه هایی بدون هزینه در چین با بیشترین اثرگذاری برگزار کردیم، نماینده ای از شهرداری در این نمایشگاه نبود و کنشگران بدون هزینه سفر و … اصفهان را در این نمایشگاه معرفی کردند. با خواهرخوانده ها نمایشگاه هایی برگزار کردیم که اگرچه در آن حضور فیزیکی نداشتیم اما آثار اصفهان را در آن نمایشگاه ها مشاهده می کنیم و این در عرصه فعالیت های فرهنگی نوعی شاهکار است.

وی با بیان اینکه باید پای این کارها ایستاد زیرا مسیر درست همین است، اضافه کرد: بخش خصوصی به ویژه می تواند در این حوزه ها نقش آفرینی خوبی داشته باشد، از وظایف مدیریت شهری برقراری تعاملات و حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری است تا با فراهم شدن زمینه مساعد چرخ گردشگری در شهر بچرخد.

*اقدامات زیربنایی در راستای توسعه گردشگری انجام شد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این آیین با بیان اینکه برخی اقداماتی مانند طرح های شهروند دیپلمات، موضوع خواهرخوانده ها و حرکت هایی از این قبیل را حرکت هایی فانتزی و غیر ضرور برای شهر می دانستند، اظهار کرد: من به این افراد گفتم به خاطر کارهای انجام داده نباید مدیریت شهری را مواخذه کرد بلکه باید مدیریت شهری را به دلیل کارهای انجام نداده در سالهای گذشته مورد انتقاد قرار داد.

علیرضا نصر تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در تمامی حوزه های عمرانی، توسعه حمل و نقلی، اجتماعی، فرهنگی و … در سطح شهر انجام شده و حیات به خوبی در شهر جریان دارد که البته در کنار تمام این کارهای بزرگ و زیربنایی، شهرداری اصفهان اقداماتی مانند توسعه روابط بین الملل و ارتباط با شهرهای خواهرخوانده را نیز در دستور کار خود قرار داد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای ادامه پیدا کردن اینگونه اقدامات برای تحکیم هر چه بیشتر روابط شهر اصفهان با دنیا، ادامه داد: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته هنوز نتوانسته ایم اصفهان را آنگونه که شایسته این شهر است به دنیا بشناسانیم و این وظیفه مدیریت شهری را سنگین تر می کند تا این دُر گرانبها را هر چه بهتر و بیشتر به جهان معرفی کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در بحث معرفی اصفهان کارهای زیادی انجام شده و بیشتر به آثار تاریخی این شهر پرداخته شده است اما لازم است روی بحث مردم شناسی، رفتار، آداب و رسوم، سنن، خلق و خو و گذشته مردم اصفهان نیز کار شده و این رفتارها برجسته شود.

*بازاریابی اصفهان در حوزه بین الملل

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: طی سه تا چهار سال گذشته روابط بسیار خوبی میان حوزه فرهنگی اجتماعی سازمان و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری وجود داشت، تمام تلاشمان در راستای بازاریابی اصفهان در حوزه بین الملل بوده است که این تلاش ها منجر به نتایج خوبی شد.

مرتضی رشیدی تصریح کرد: فیلم های آماده شده به خوبی و به صورت مختصر و مفید دلایل خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای مختلف را توضیح می دهد.

وی ادامه داد: حضور اصفهان در یکی از بزرگترین نمایشگاه های چند منظوره دنیا در چین با استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی در خارج از کشور افتخاری بود که نصیب شهر اصفهان شد، این نمایشگاه با پیام شهردار اصفهان آغاز به کار کرد و به مدت یک ماه برپا بود.

وی اضافه کرد: از تمام فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی به ویژه حوزه گردشگری که در حوزه بین الملل اقدامات خوبی انجام دادند تشکر می کنم.

* توسعه بازاریابی شهر اصفهان، هدف و دغدغه مهم

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه مجموعه تلاش های خود را در زمینه توسعه بازاریابی شهر اصفهان قرار داده بودیم، اظهار کرد: بازاریابی مجموعه فرآیندی است که مشتری را به کسب و کار پیوند می دهد، وقتی قرار است در یک فرآیند اقتصاد شهر را به سمت اقتصاد خلاق ببریم، وقتی قرار است گردشگری را توسعه و رونق دهیم و صنایع دستی را به عنوان یکی از ستون های اقتصاد شهر به دنیا معرفی کنیم به طور حتم شهر هم به بازاریابی نیاز دارد.

ایمان حجتی نقش شهرداری را در موضوع گردشگری نقش حمایتی و فراهم کننده زیرساخت ها ذکر کرد و افزود: شهرداری در بعد کلان، زیرساخت ها را فراهم می کند و ما نیز در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان سعی کردیم در حوزه نرم افزاری این موضوع را دنبال کنیم، افزایش تعداد خواهرخوانده های اصفهان، انتشار مجموعه کتابهای پل برای آشنایی شهروندان و نخبگان با خواهرخوانده ها، انتشار کتاب قلب ایران به زبان انگلیسی، تولید ۱۰ فیلم معرفی اصفهان به ۱۰ زبان اصلی دنیا و … مجموعه تلاش های این اداره کل برای بازاریابی شهر اصفهان به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر است.

*ظرفیت های پنهان طرح شهروند دیپلمات

وی اضافه کرد: طرح شهروند دیپلمات را به عنوان یک چتر حمایتی در شهر اصفهان فعال کردیم و در کنار این طرح پروژه های ارزشمند دیگری نیز پیگیری شد. قرار است در شهریورماه در شهر سنت پترزبورگ روسیه در دو نمایشگاه سطح ویژه شرکت کنیم که نمایشگاه اول با موضوع اصفهان مهد هنر معماری و شکوه کاخ های ایرانی در کاخ موزه تزارها و نمایشگاه دوم با عنوان اصفهان مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان در موزه تاریخ ادیان سنت پترزبورگ روسیه برگزار می شود که فراخوان عکس این دو نمایشگاه با مشارکت عکاسان اصفهانی منتشر می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بطن طرح های شهروند دیپلمات اتفاقات ارزشمندی در قالب پروژه هایی با مشارکت شهروند دیپلمات ها پیگیری می شود، ادامه داد: یکی از این موضوعات ویژه که با همکاری شهروند دیپلمات ها پیش خواهیم برد بحث سامانه زبان آموزی زبان فارسی است.

وی اضافه کرد: پنج شنبه همین هفته میزبان سفیر ایران در سنگال و سفیر سنگال هستیم و قرار است موضوع جذاب احداث یک میدان به نام اصفهان در داکار بررسی شود که همگی در راستای بازاریابی شهر اصفهان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15632
  • منبع : شهرداری اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.