• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

3
ذوب آهن اصفهان خبرداد:

ساخت سازه حفاظتی ذوب آهن اصفهان برای امنیت و فاقد آسیب به فضای سبز

  • کد خبر : 15080
  • 15 تیر 1400 - 10:07
ساخت سازه حفاظتی ذوب آهن اصفهان برای امنیت و فاقد آسیب به فضای سبز
ساخت سازه حفاظتی ذوب آهن اصفهان که برای امنیت منطقه و با هماهنگی سازمان های ذیربط در حال انجام است.

به گزارش عصرتحلیل از اصفهان، ساخت سازه حفاظتی ذوب آهن اصفهان که برای امنیت منطقه و با هماهنگی سازمان های ذیربط در حال انجام است به دلیل عبور از منطقه ای که دارای پوشش گیاهی بادام کوهی است منجر به نشر اخبار و اطلاعات نادرستی شد که جهت تنویر افکار عمومی توضیحات زیر ارائه می شود:

این سازه حفاظتی در جنگل دست کاشت ذوب آهن اصفهان که توسط این شرکت ایجاد شده است در حال ساخت است و مسیری که برای ساخت این دیوار انتخاب شده از تراکم گیاهی بسیار کمی برخوردار است . به دلیل تراکم بسیار کم پوشش گیاهی در این بخش ، حداکثر ۶۰۰ تا ۷۰۰ بادام کوهی قطع خواهد شد که به ازاء هر درختچه یک درختچه و یک نهال شامل بادام کوهی و نهال جونی پروس که متناسب با اقلیم منطقه است در حال کاشت می باشد . این بازکاشت تا کنون مشتمل بر ۷۰۰ بذر بادام کوهی و ۴۵۰ درختچه است ، ضمن این که بادام کوهی های موجود نیز از ریشه کنده نمی شوند و به دلیل عمق بسیار زیاد ریشه ، در فصل آینده با بارش باران رویش مجدد خواهند داشت.

این سازه حفاظتی به طول ۱۳ کیلومتر است که ۲ کیلومتر آن در منطقه بدون پوشش گیاهی می باشد و به منظور حفظ ایمنی منطقه و ساماندهی دپوی ضایعات و سرباره های ذوب آهن اصفهان ساخته می شود.

ذوب آهن اصفهان از بدو تاسیس به دلیل اقلیم منطقه ، گونه های گیاهی متناسب با این اقلیم را برای کاشت انتخاب کرده است که عمده آن ها درختچه هستند و در زمان اجرای پروژه های توسعه با پذیرش هزینه و زمان بر بودن ، نسبت به انتقال این درخت و درختچه ها حتی در داخل فنس کارخانه اقدام می کند . در واقع این شرکت که خود بانی این فضای سبز گسترده است و بسیار فراتر از وظایف و استانداردها نسبت به توسعه پوشش گیاهی عمل کرده است ، جهت حفظ آن نیز حساسیت بسیار بالایی دارد و در موضوع اخیر هیاهو و حواشی ایجاد شده ، تناسبی با اصل موضوع ندارد.

از طرفی این مجتمع عظیم صنعتی سالانه ، پوشش گیاهی منطقه را توسعه می دهد و سال گذشته به میزان ۱۰۰ هکتار بذر بادام کوهی کاشته شده است و این توسعه فضای سبز تداوم خواهد داشت.

شرکت ذوب آهن اصفهان بر اساس خط مشی زیست محیطی و در راستای مسئولیت های اجتماعی ، حفظ و صیانت از محیط زیست را همواره به عنوان یکی از اولویت های اساسی خود در تدوین استراتژی کلان سازمان لحا ظ نموده و این مهم را طریق اجرای برنامه های بهبود زیست محیطی در حوزه های هوا، آب، پساب ، پسماند و مدیریت منابع و انرژی با هزینه های بسیار هنگفت جاری سازی نموده است. از جمله برنامه های بهبود زیست محیطی انجام گرفته توسط این شرکت که در نوع خود بی نظیر می باشد، ایجاد و نگهداری بزرگترین جنگل دست کاشت خاورمیانه با وسعت ۱۶۵۰۰ هکتار و هزینه نگهداری سالانه ۱۵۰ میلیارد ریال می باشد.

مطابق استانداردهای زیست محیطی میزان سطح فضای سبز یک مجتمع صنعتی بایستی معادل ۲۵% کل سایت آن مرکز باشد. این درحالی است که کل مساحت صنعتی این شرکت (داخل فنس) ۷۸۲ هکتار بوده و مساحت فضای سبز احداث شده توسط این شرکت حدود ۸۴ برابر استانداردهای زیست محیطی موجود می باشد. این شرکت با ایجاد ۱۶۵۰۰ هکتار فضای سبز و با صرف هزینه سالانه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال جهت نگهداری از فضای سبز علاوه بر ایجاد یک فضای شاد و مفرح، موجب شده سالانه مقادیر قابل توجهی ازآلاینده های زیست محیطی شرکت و سایر شرکت های صنعتی همجوار کارخانه توسط فضای سبز ایجاد شده جذب گردد. این فضای سبز علاوه بر جذب ذرات گرد وغبار، سالانه مقادیر قابل توجهی ازگازهای آلاینده محیط از جمله CO2 را درطی فرآیندهای فتوسنتز و ترسیب کربن جذب می نماید،که تأثیر شگرف در جذب گازهای گلخانه ای و به تبع آن کاهش عوامل آلاینده زیست محیطی در بخش هوا در گستره ای فراتر از جغرافیای شرکت دارد. بر پایه مطالعه انجام گرفته ارزش ترسیب کربن ۵ گونه گیاهی این فضای سبز به اضافه ترسیب کربن انجام شده توسط خاک مربوط به فضای سبز شرکت، ۵۱۷ میلیون دلار برآورد گردیده است. لازم به ذکر است سرانه فضای سبز ایجاد شده در شرکت ذوب آهن اصفهان بیش از یک هکتار( ۱۰۰۰۰ متر مربع) به ازای هر یک از پرسنل شاغل شرکت می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15080
  • منبع : ذوب آهن اصفهان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.