• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

1
در جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

ساماندهی کودک کار اصفهان با مشارکت دولت و بخش خصوصی

  • کد خبر : 19288
  • 15 شهریور 1401 - 11:07
ساماندهی کودک کار اصفهان با مشارکت دولت و بخش خصوصی
عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی خواستار تهیه مدلی مشخص در حوزه ساماندهی کودکان کار استان شد.

به گزارش عصرتحلیل از اصفهان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بر ضرورت پرداختن به موضوع کودکان کار در کمیسیون تاکید کرد و افزود: باید از مدل‌های مشابه و موفق کشوری در این طرح الگوبرداری کرده و با ایجاد تعامل میان دستگاه‌های حاکمیتی، سمن‌ها و بخش خصوصی در این مورد اقدام کرد.

مجتبی کاروان همچنین خواستار برگزاری جلسه‌ای مشترک میان اتاق بازرگانی، شهرداری، سازمان ورزش و جوانان، بهزیستی،کمیته امداد و NGOهای فعال در این حوزه برای تهیه الگویی برای همکاری بخش دولتی و خصوصی به منظور انجام اقدامی موثر در سطح استان در این موضوع شد و گفت: اتاق بازرگانی به موتور محرک ساماندهی این موضوع در سطح استان تبدیل شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست را در شرایط کنونی استان بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: با توجه به بحران خشکسالی، فرونشست زمین و آلودگی هوا لازم است با اداره کل محیط زیست و شهرداری در این زمینه تعامل شود.

کاروان در ادامه با بیان اینکه در شرایط کنونی منابع بانکی کشور برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی محدود شده است افزود: به این دلیل باید به دنبال راه‌های دیگر تامین مالی به ویژه از طریق بازار سرمایه و تسهیل این فرایند باشیم.

ورود بورس‌های تخصصی در اصفهان در راستای کمک به تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان موضوع دیگری بود که در ادامه مطرح و مقرر شد جلسه‌ای با حضور هیات رئیسه سازمان بورس، اوراق بهادار تهران و بورس کالا برگزار شود.

برگزاری دومین رویداد تقدیر از بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی در آذر

ناصر چاووشی مشاور کمیسیون مسئولیت‌ اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه دومین رویداد تقدیر از بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی در آذرماه در  بخش‌های انجمنی و تشکلی، شرکتی، انفرادی و شخصی برگزار خواهد شد افزود: آثار نیز در عرصه‌های قانونی، اخلاقی، محیط زیست، خدمت رسانی و مردم یاری دریافت می‌شوند.

وی افزود: فراخوان ارسال آثار دومین رویداد مسئولیت اجتماعی از اوایل مهرماه از طریق وب سایت اتاق بازرگانی اصفهان انجام می‌شود و پس از داوری و ارزیابی آثار، تقدیر و تجلیل از برگزیدگان این همایش در آذر ماه برگزار می‌شود.

چاووشی همچنین از انتشار کتاب تجارب مسئولیت اجتماعی اعضا اتاق بازرگانی اصفهان در ماه‌های آینده خبر داد.

در ادامه سعید لندران مشاور کمیسیون مسئولیت اجتماعی از انجام اقداماتی در راستای تهیه سندی به روش مدیریت تعالی توسط کمیسیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد سند مذکور در همایش آذرماه رونمایی شود.

همچنین بهنام شاهنگیان عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه ضمن ارایه پیشنهاد راه‌اندازی صندوق نیکوکاری در اصفهان گفت: با این اقدام می‌توان اقدامات خیرخواهانه را به نوعی سرمایه‌گذاری تبدیل کرد. وی با توجه به ظرفیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان خواستار انجام اقدامات لازم برای راه اندازی این صندوق به عنوان پشتیبان خیریه‌ها شد.

بانک نیازمندی‌های پروژه‌های مسئولیت اجتماعی ایجاد می شود.

در ادامه ضمن تشریح اقدامات ۵ ماهه کمیسیون، برگزاری، طرح سالمندی موفق با تعامل شهرداری و ایجاد سایت جمع سپاری پروژه‌های مسئولیت اجتماعی استان با هدف هزینه کردن اثربخش و هدفمند منابع و کمک به جلب مشارکت خیرین و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان در این پروژه‌ها از برنامه‌های آتی کمیسیون بیان شد.

در ادامه این جلسه مقرر شد کمیته بیمه ذیل کمیسیون مسئولیت اجتماعی تشکیل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=19288
  • منبع : اتاق بازرگانی استان اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.