• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سر تیتر اخبار

گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین»

3

سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان  ۸۳٫۵ درصد  افزایش یافت

  • کد خبر : 17138
  • 30 آبان 1400 - 15:17
سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان  ۸۳٫۵ درصد  افزایش یافت
با تصویب در مجمع عمومی فوق العاده شرکت پالایش نفت اصفهان، سرمايه این شرکت  از 76 هزار میلیارد ریال به حدود 139 هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور بیش از ۶۹/۳۵  درصد از سهامداران و همچنین اعضای هیئت مدیره و نماینده مؤسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و نماینده  سازمان بورس و اوراق بهادار، به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید. پس از احراز حد نصاب قانونی و با توجه به مفاد ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون تجارت بهمن طاهریان مبارکه ( نائب رئیس هیئت مدیره) به عنوان رئیس جلسه و علیرضا خدایی ساخلو (نماینده شرکت آوای پردیس سلامت ) و سیدابوالقاسم توکلی (نماینده شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ) به عنوان ناظرین  و صاحب ارجمند (مدیرمالی شرکت) به عنوان منشی جلسه انتخاب گردیدند. سپس رسمیت جلسه توسط رئیس مجمع اعلام  شد و منشی جلسه دستور جلسه  را مبنی بر ارائه گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی درخصوص افزایش سرمایه شرکت، بررسی و تصویب افزایش سرمایه شرکت  و اصلاح ماده (۵) اساسنامه مرتبط با میزان سرمایه و تعداد سهام قرائت کرد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در این مجمع گفت: مبلغ افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی زمین های آن، ۶۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

مرتضی ابراهیمی، هدف از افزایش سرمایه شرکت را اصلاح ساختار مالی با توجه به مزیت مالیاتی مقرر در ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدمانی کشور و حمایت از کالای ایرانی بیان کرد و افزود: این افزایش سرمایه فاقد جریان ورودی وجه نقد به شرکت بوده و تأثیری بر درآمدهای شرکت نخواهد داشت. وی مجموع زمین های این شرکت را ۹ میلیون و ۵۳۹ هزار ۷۵۳ متر مربع اعلام کرد .

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان این که پالایشگاه اصفهان از سال ۱۳۸۷ مشمول اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی گردید و به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داد: این شرکت از زمان خصوصی شدن تاکنون ۸ بار افزایش سرمایه داشته به طوری که  سرمایه شرکت از  ۱۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۸۷ به حدود ۱۳۹ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

ابراهیمی در ادامه، چشم انداز شرکت پالایش نفت اصفهان را تبدیل به یکی از هلدینگ های موفق پترو پالایش کشور اعلام کرد و افزود: در این رابطه پالایشگاه اصفهان تاکنون ۴۴ درصد سهام شرکت پتروشیمی اصفهان و  ۱۷ درصد نفت سپاهان را خریداری کرده است.

وی با اعلام این که این شرکت در بین شرکت های پالایشی بیشترین فرآورده های نفتی کشور با ظرفیت فرآورش روزانه ۳۷۵ هزار بشکه نفت خام، حدود ۲۳ درصد از فرآورده‏های نفتی مورد نیاز کشور را تولید میکند، تولید حلال ۴۰۲، بوتان، آروماتیک های سنگین و نرمال هگزان را به عنوان محصولات جدید این شرکت معرفی کرد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه با بیان این که طرح زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان ۹۵ درصد پیشرفت داشته و سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می ‌رسد گفت: این طرح از سال ۱۳۹۳ توسط متخصصان کشورمان آغاز شد و برای اجرای آن ۳۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۵۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی تخصیص داده شده است.

ابراهیمی با اشاره به این که براساس مصوبه هیئت دولت گازوئیل تولیدی پالایشگاه ها باید به استاندارد بین المللی یورو ۵ ارتقاء یابد افزود: با بهره برداری از طرح تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان میزان گوگرد گازوئیل تولیدی آن به کمتر از ۵۰ PPM  خواهد رسید.

وی همچنین به طرح گوگرد زدایی از ته‌ مانده برج‌ های تقطیر (RHU)  که با برآورد ۱۵ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال و ۶۸۳ میلیون یورو هزینه در حال اجرا بوده پرداخت و گفت: این طرح با هدف عالی زیست محیطی و اقتصادی در  حال اجرا بوده و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=17138
  • منبع : شرکت پالایش نفت اصفهان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.