• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

0
عضو شورای شهر اصفهان:

سوءمدیریت و نگاه سیاسی موجب تشدید مشکل آب اصفهان شد

  • کد خبر : 19304
  • 16 شهریور 1401 - 15:05
سوءمدیریت و نگاه سیاسی موجب تشدید مشکل آب اصفهان شد
رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئله آب اصفهان از سال ۷۸ که انتقال آب به یزد به تصویب رسید، شروع و به دنبال آن پروژه تونل اول، دوم و تونل سوم و بهشت‌آباد ایجاد شد، اما سوءمدیریت و نگاه سیاسی باعث شد تا مشکل آب اصفهان تشدید شود. سال ۷۸ تصمیم بر این بود که تونل سوم کوهرنگ ایجاد و سد تونل سوم احداث و سپس آب به یزد منتقل شود، اما بدون اینکه تونل و سدی احداث شود آب را به یزد انتقال دادند.

به گزارش عصرتحلیل از اصفهان،رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: حل مسئله آب را تنها در جاری بودن زاینده‌رود و زنده بودن آن می‌دانیم، شورای اسلامی شهر اصفهان و اعضای کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار به اتفاق نظر رسیدند که آب یعنی جاری بودن زاینده‌رود؛ علاوه‌بر اینکه موضوعاتی از جمله آب‌های زیرزمینی، پساب، فضای سبز و صرفه‌جویی نیز حائز اهمیت است، اما تعریف اصلی ما از آب این است که زاینده‌رود جاری باشد.

مجید نادرالاصلی افزود: بر اساس قانون، اولین وظیفه حاکمیت، تأمین آب محیط زیست، سپس شرب، کشاورزی و سایر موارد است، یعنی شرب بر محیط زیست مقدم نیست و امروز تالابی خشک به نام گاوخونی و مسیر ۴۰۰ کیلومتری زاینده‌رود را داریم که محیط زیست آلاینده را برای ما به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: مهم‌تر از همه این موارد به وجود آمدن مشکلات و مسائل بهداشتی به واسطه درست جاری نبودن زاینده‌رود برای مردم، شهر و منطقه است. مشکل آب شرب، اقتصاد، معیشت، اشتغال و جاری بودن زاینده‌رود باید رفع شود، زیرا معتقد هستم اگر زاینده‌رود جریان داشته باشد، بسیاری از مشکلات استان رفع خواهد شد و این نگاه را به عنوان مطالبه در شهر و شورای اسلامی شهر ایجاد کردیم.

نادرالاصلی در خصوص ضرورت صرفه‌جویی و تأمین منابع و مصارف آب، خاطرنشان کرد: اصلاح نوع کشت و آبیاری فضای سبز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما مسئله اصلی ما آب است، آب زاینده‌رود در حالی جریان می‌یابد که سرآب درست باشد.

وی اظهار کرد: لازم است منابع و مصارف آب چه در اصفهان، چه استان همجوار و چه استان بعدی کنترل شود. اگر آب نیست و محدود است باید برای همه این گونه باشد. به طور صریح گفته می‌شود استان شرقی ما کشت‌های جالیزی تولید می‌کند، این در حالی است که کشت‌های جالیزی تنها با آب شیرین انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معتقد هستم اصفهان در حوضه فریدن و جنوب استان ظرفیت خوبی دارد. یکی از نمایندگان گفته است که در جنوب اصفهان حدود ۲.۸ میلیارد مترمکعب آب داریم و به دنبال زنده کردن آن هستیم. همچنین مطالبه‌گری عمومی مردم را نباید از دست بدهیم؛ قصه اصفهان در این دوره مانند سال ۷۸ نیست و مطالبه‌گری را از کانال‌ها و مسیرهای مختلف دنبال می‌کنیم، باید در این راستا ماجرای آب اصفهان حل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=19304
  • منبع : اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان

نوشته های مشابه

25آبان
خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش
در #گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش

23خرداد
 مسابقۀ پایان‌نامۀ سه‌دقیقه‌ای برای زاینده‌رود
دبیر همایش ملی «زاینده‌رود و گاوخونی از بحران تا احیا»:

 مسابقۀ پایان‌نامۀ سه‌دقیقه‌ای برای زاینده‌رود

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.