• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

3
سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر برگزار شد

سیدحسن خمینی: میراث امام راحل «جمهوری اسلامی» است نه «حکومت اسلامی»

  • کد خبر : 13999
  • 14 خرداد 1400 - 10:05
سیدحسن خمینی: میراث امام راحل «جمهوری اسلامی» است نه «حکومت اسلامی»
سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر در شب سالگرد رحلت پیرخمین با حضور و سخنرانی شخصیت ها و اندیشمندان داخلی و خارجی در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از ایرنا، به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ، سخنرانان در سمینار بین المللی امام خمینی و دنیای معاصر که پنجشنبه شب با حضور اعضای بیت امام و آحاد مردم و نمایندگان ادیان مختلف و شماری از مقامات کشور برگزار شد در سخنرانی های خود  با تبیین اندیشه ها و اهداف والای امام راحل به جایگاه و نقش اساسی مردم در روند تکاملی و آرمانی انقلاب اسلامی پرداختند و راهبرد مردم یاری و توجه ویژه نظام به استضعاف زدایی و رسیدگی به محرومان و مستضعفان را الهام گرفته از مکتب امام خمینی (ره) توصیف کردند.

امام خمینی (ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد و بدون شک تجلیل و تکریم امام راحل عظیم الشأن ادای دین به همه کسانی است که طی سالیان طولانی در راه تحقق آرمان انقلاب اسلامی جانفشانی نموده اند.

و اکنون در سی و دومین سالگرد و عروج آسمانی معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) و طلوع خورشید دل‌انگیز امامت و رهبری خلف صالح، حاضر، شایسته و ژرف اندیش ایشان، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، انقلاب و نظام اسلامی با عبور از گردنه‌های صعب و پرخطر و فائق آمدن بر زنجیره‌ای از توطئه‌چینی‌ها و فتنه‌آفرینی‌های استکبار جهانی و ارتجاع منطقه، با ایمان به نصرت و وعده الهی، رهبری حکیمانه ولی فقیه زمان، تکیه بر پشتوانه مردمی و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملی و بومی و معماری راهبردهای هوشمند و موفق، توانسته است به قدرتمندترین کشور منطقه و بازیگری مثبت و تعیین‌کننده در عرصه بین‌المللی تبدیل و با دستیابی به سنگرهای کلیدی جهان و ایجاد عطش و موج کنجکاوی جهانی به سمت معرفت اسلام و انقلاب اسلامی، اردوگاه سلطه و صهیونیسم را مقهور و تماشاگر عظمت و اقتدار روزافزون خود سازد.

در چنین ایامی که ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی، مهیای خلق حماسه‌ای عظیم، باشکوه و افتخارآفرین در آزمون تاریخی انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ می‌شود، بیش از هر زمانی مراجعه به سیره و وصیت امام راحل به ویژه در “پشتیبانی از ولایت فقیه” و “حضور در صحنه” برای صیانت کشور از گزند ترفندها و توطئه‌های دشمنان ضروری‌تر بوده و سربلندی و پیشرفت پرشتاب‌تر میهن عزیز اسلامی را تضمین خواهد کرد.

میراث امام راحل «جمهوری اسلامی» است نه «حکومت اسلامی»

حجت الاسلام سید حسن خمینی در سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر اظهار داشت: با رهبر معظم انقلاب صحبت می کردم ایشان تعبیری داشتند. ایشان گفتند، «یکی از نکاتی که همیشه امام در جلسات خصوصی به ما می گفتند این بود که می گفتند هر کاری می کنید مراقب باشید بتوانید صادقانه با مردم در میان بگذارید». پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید. هر چه هست را باید بتوانید به مردم بگویید.

تولیت حرم مطهر امام راحل افزود: در افق ملی، انقلاب یک کار بسیار بزرگی کرد و آن اینکه میخی بر تابوت سلطنت زد و یک تفکر باطل که از نظام های پوسیده باقی مانده بود توسط امام به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگر انقلاب مشروطه سعی داشت سلطنت را مشروط کند، انقلاب اسلامی ایران و شخص امام سلطنت را برای همیشه در افق ملی ایران از بین برد، این کم دستاوردی نبود، در روزگاری که شاه را سایه خدا می دانستند، در بیان پیش از انقلاب شاه، میهن و خدا در امتداد هم قرار می گرفتند.

یادگار امام راحل اضافه کرد: پایان عصر نظام ستمشاهی یک استبداد مبتنی بر وراثت  اولین پیام بزرگی است که انقلاب اسلامی برای مردم ایران به ودیعه آورد و در دومین گام انقلاب به تعبیر امیرالمومنین حضرت علی (ع) جامعه را غربال کرد و قراردادهایی که به باطل تنظیم شده بود را شکست.سید حسن خمینی ادامه داد: کاری کمی نبود که مدیران این جامعه از نسل هایی برآمدند که امکان و تصور اینکه بتوانند در هرم و منزلت اجتماعی رشد کنند را نداشتند.

 

تولیت حرم مطهر امام راحل گفت: روستازادگان دانشمند رشد پیدا کردند. نسل جوانی که با امام آمدند، بعضی از زندان‌ها، بعضی از تبعیدها، آمدند و نسل ها را عوض کردند. تعبیری که در دهه اول انقلاب بود و فراموشش کردیم.

سیدحسن خمینی، «بازگشت به معنویت و اخلاق» را پیام انقلاب برای دنیای معاصر برشمرد و با مرور وضعیت انقلاب ها و جنبش های سیاسی و اجتماعی در کشورهای مختلف در جهان آن روز اظهارداشت: ما باید بدانیم دینی که امام برای ما برای روزگارما آورد دینی بود که بر اندیشه «مردم محور» استوار بود. آنچه میراث امام است، جمهوری اسلامی است نه حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی یعنی مردم باید حاکمان خود را انتخاب کنند.

وی افزود: امام فریادگر رجوع به دینی بود که از درون جامعه برمی خیزد.به همین جهت نه ترور را تشویق کرد، نه به تروریست ها و کودتا بها داد.

سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک پیام برای روزگار ما دارد که این پیام فراتر از زمان و مکان ها است، پیام این است که انسان، جامعه انسانی، به اخلاق، انصاف، صداقت و امانت برگردیم و این چارچوب را در زندگی تان بعدها و امروز اجرا کنید.

وی افزود: اولین نشانه بازگشت به اخلاق ، صداقت است. حاکمان و مردمان باید صادقانه هر آنچه دارند در طبق اخلاص بگذارند.

فرزند یادگار امام (ره) گفت: اگر اصل صداقت باشد طبیعی است که دنباله اش پاکدستی و توجه به حقوق همه است. از منظر دینی، حاکمیت دینی «حاکمیت صادق» است و جامعه دینی شرط اولیه اش جامعه راستگو و صداقت محور است و دومین شرطی که در هر جامعه دین محوری است، امانت است.

شخصیتی نزدیک به انبیا

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران نیز در پنل مقاومت کنفرانس بین المللی امام خمینی (ره ) و دنیای معاصر افزود: در تمام دوران ها امام راحل تنها فردی بودند که به این درجه از تقرب الهی رسیدند.

ابوشریف  خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب جهان اسلام در جاهلیت معاصر زندگی می کرد امام انقلاب باعث شد که مردم رجعتی از جاهلیت به قرن بیستم داشته باشند.

ابوشریف تصریح کرد: امام در آغاز قرن ۲۰ اسلام را زنده کرد، اولین دستاورد آن آزادی مردم ایران بود که منجر به تغییرات اساسی و بنیادین در ایران شد.

وی با اشاره به اینکه نظر امام خمینی برای ایجاد دولت اسلامی بر اساس شایستگی و انتخاب بوده است، خاطرنشان کرد: بر اساس نظر شخصی بنده جمهوری اسلامی تنها کشوری در دنیا است که در مسیر دینی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی می تواند شایستگی رهبری جهان را داشته باشد.

نماینده جهاد اسلامی در ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی فقط مختص مردم ایران نیست بلکه انقلابی برای اسلام و جامعه بشریت است به همین دلیل انقلاب توانست سونامی بزرگی را در منطقه و جهان به خصوص فلسطین ایجاد کند.

وی ادامه داد: محور مقاومت بعد از انقلاب به وجود آمد و توانست تغییرات وسیعی را در جهان رقم بزند.

ابوشریف تاکید کرد: اگر انقلاب اسلامی محور مقاومت را ایجاد نکرده بود امروز آمریکا و اسرائیل در جهان اسلام پیروز شده و به تمامی اهداف خود رسیده بودند، بنابراین باید همه به مبانی انقلاب اسلامی متعهد بمانیم تا بتوانیم انقلاب را حفظ کنیم.

امروز بیش از هرزمان به وحدت در کشور نیاز است

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی هم  در سمینار بین اللملی امام خمینی(ره) و دنیای معاصر ، اظهار داشت: امام راحل با اعتمادی که در میان همه اقوام، ادیان، مذاهب، احزاب و گرایش های مختلف ایجاد کرد توانست به معنای اصلی کلمه امام امت شود.

حجت الاسلام علی یونسی  با بیان اینکه اجماع عمومی حول محور یک شخصیت در تاریخ به ندرت ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: امام (ره) با عدم تبعیض در میان آحاد مختلف مردم و صداقت کلام توانست این امر مهم را ایجاد کند و باید این استراتژی اصلی ایسان در اجماع مردم باید تا ابد باقی بماند.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه اصلی جمهوری اسلامی ایران برخورد بدون تبعیض و با مساوات با تمام ملت است، در قانون اساسی کشور نیز به امر تاکید شده است.یونسی با اشاره به اینکه وحدت کلمه بیشترین کلمه ای است که امام راحل در سخنان خود به آن اشاره کرده است، گفت: امروز نیز باید بیش از هر زمان دیگر به وحدت کلمه در کشور تاکید شود تا شاهد بالندگی روز افزون کشور باشیم.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران و نه حکومت اسلامی وظیفه دارد برمبنای قانون اساسی کشور از حقوق تمامی آحاد مردم حتی افرادی که دین و مذهب مشخصی ندارند به خوبی دفاع کند.

ایران بازیگر اصلی در سیاست‌های مهم منطقه و جهان

سفیر سوریه در تهران نیز  در سمینار بین المللی امام خمینی و دنیای معاصر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل، یکی از مهمترین تحولات منطقه و جهان در نیمه دوم قرن بیستم است که نتایج آن، از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته است.

شفیق دیوب افزود: امروز بازتاب انقلاب اسلامی در منطقه به خوبی دیده می ‌شود و رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم اقنلاب اسلامی، ایران را به عنوان بازیگر اصلی در سیاست‌های مهم منطقه و جهان و نظم جهانی کنونی تبدیل کرده است.

وی یکی از مهمترین نتایج انقلاب اسلامی را ایجاد رابطه مستحکم بین سوریه و جمهوری اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: رابطه بین جمهوری اسلامی و جمهوری عربی سوریه، رابطه‌ای راهبردی و الگویی مناسب برای همکاری کشورها بر مبنای اصل احترام به منافع و ازش‌های مشترک است.

وی افزود: امروز بسیاری از دشمنان این روابط را که از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، هدف قرار داده‌اند و تلاش دارند تا با ایجاد شک و تردید، این مسیر مستحکم را ناپایدار سازند.

سفیر سوریه در تهران تاکید کرد: دوستی بین ایران و سوریه معادلات جدید قدرت را در جهان رقم زده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و یا از آن عبور کرد که مهمترین آن را می‌توان در ایجاد محور مقاومت مشاهده کرد.

شفیق اضافه کرد: حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین و جنبش‌های مقاومت هدف عزیز و مشترکی بین ایرا و سوریه است که از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی سرچشمه می‌گیرد و نشان از پایبندی اصولی ۲ کشور در دفاع از ارزش‌های حق‌طلبانه دارد.

سفیر سوریه در تهران اظهار داشت: شکست اخیر تجاوز اسرائیل، تحول بزرگ و مهمی به شمار می‌رود که نشانه روشنی از این مهم است که محور مقاومت به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سوریه هیچگاه ایستادگی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب در کنار مردم سوریه را فراموش نمی‌کند.

شفیق افزود: مردم سوریه هیچگاه دوستی مردم ایران را در طول ۱۰ سال جنگ ظالمانه دشمنان را از یاد نمی‌برند و سوریه‌ای ها، دوستی‌های برادرانه خود را در خدمت مسائل منطقه و در رأس آن، آرمان فلسطین قرار می‌دهد و تلاش دارند تا این روابط در خدمت ارتباط عربی ایرانی قرار گیرد.

توحید مذهب ما است  ایران کشور ما است و ما ملت واحد هستیم

رهبر کلیمیان ایران هم  در سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر  اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شیعه بودند لهجه گفتار ایشان در همه ادیان باعث شد تا سایر ادیان به باورهای خود نگاه دوباره و بر اساس آن اعتقادات را اصلاح کنند.

خاخام یونس حمامی لاله زار افزود: امام با درس گرفتن از انبیای الهی و اخلاق انسانیت به همه نشان دادند که دین اسلام نشات گرفته از بارگاه الهی است همیشه و جاودانه می ماند.

 

رهبر کلیمیان ایران ادامه داد: تعلیمات دینی نه تنها در یک مقطع خاص بلکه در همه اعصار و ادوار جوابگوی نیازهای بشر خواهد بود انسان از لحاظ مادی ومعنوی با این باورهای الهی به آسایش و تعالی دست می یابد و نه تنها به فکر آسایش خود بلکه به فکر همه مخلوقات خواهد بود.

وی ادامه داد: جمله تعالی ایشان با عنوان اینکه “توحید مذهب ما است” اعتقاد به توحید و خدای یگانه را نشان دادند که ایران کشور ما است و ما ملت واحد هستیم.

حمامی لاله زار بیان داشت: این موضوع آنقدر تاثیر گذار بود که هر ایرانی از هر قومیت و دینی را جذب کرد و بر اساس این وحدت کلمه بود که سختی های قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی و همه فراز و نشیب هایی را که وجود داشته را با همفکری پشت سر گذاشتند.

وی تاکید کرد: تاثیر ما در عصر حاضر از امام راحل چون برگرفته از گفتار انبیای الهی است محدود به یک روز و یک قرن نیست و در همه قرون باقی می ماند و شرط اساسی آن این است که راهکارهای خود را بر اساس گفتار امام بسنجیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=13999

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.