• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

6

شهرک سلامت اصفهان با استانداردهای هدفمند و پیشرفته تر از اروپا

  • کد خبر : 18781
  • 15 تیر 1401 - 17:52
شهرک سلامت اصفهان با استانداردهای هدفمند و پیشرفته تر از اروپا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تمجید از شهرک سلامت تاکید کرد: امروز در این بازدید، استانداردهایی را که مشاهده کردم بسیار بالاتر از استاندارد های کشورهای خارجی و اروپایی است که در سفرهایم دیده بودم.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان ، شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بازدید از این شهرک گفت: اصفهان به عنوان یک استان مهم کشور از همه لحاظ، در حوزه سلامت بخش خصوصی در طول سالیان ضعیف بوده است که علت آن هم قابل تامل و بررسی است که چرا باید اینجا از استان های مجاور مانند فارس و یزد و… ضعیف تر عمل کند. وی ادامه داد: این بخش خصوصی است که یک باری از روی دوش مردم برمی دارد و کمک دولت می کند.
شیرانی در ادامه با اشاره به وظیفه دستگاه دولتی در حوزه بهداشت و درمان افزود: وظیفه ما این است که با سیاست گذاری ها و راهنمایی های مناسب و هدایت صحیح سرمایه ها، نیاز های بخش سلامت را تعیین کنیم و به بخش خصوصی هم اعلام نماییم که سرمایه گذاری آنها نیز هدفمند شود.
وی ادامه داد: ما با توجه به اعلام وزارت بهداشت در بخش تعداد تخت های بستری از میانگین نرمال کشور کمتر هستیم؛ پس وظیفه ما در این سیستم این است عدالت در سلامت را ارتقا بدهیم که یکی از آنها افزایش تعداد تخت های بیمارستانی است.
وی ادامه داد: تعرفه هزینه های این شهرک نیز مطابق همان است که قانون مشخص کرده و با این هزینه ای که مردم پرداخت می کنند از بسیاری از مراکز درمانی خصوصی دیگر، خدمات به مراتب بهتری دریافت می کنند.
دکتر شیرانی از حمایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای تسریع حل مسائل شهرک سلامت سخن گفت و اضافه کرد: لازم می دانم که از جناب آقای صرامی و تیم شان که این زحمت را متقبل شده اند تشکر نمایم. آنها در کنار ساخت این شهرک، یک بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی هم در همین جا در حال ساخت دارند که فاز نخست آن در اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد و ۲۵۰ تخت بیمارستانی وارد چرخه بهداشت و درمان اصفهان می شود و به گفته بنیانگذار این پروژه، ۱۳۷ متر سرانه اختصاص داده شده برای هر تخت در این بیمارستان می باشد .

شاهین شیرانی در پایان صحبت های خود از دیگر مزیت شهرک سلامت گفت: نکته دیگری که وجود دارد این شهرک سلامت سبب می شود که دیگر عزیزان حاضر در بخش خصوصی نیز برای اینکه از میدان رقابت خارج نشوند عملکرد خود را ارتقا دهند و این در گذر زمان باعث می شود که شرایط بهداشت شهر بهبود یابد چرا که مردم به بهترین ارائه دهنده خدمات مراجعه می کنند.
مسعود صرامی در حاشیه این بازدید پیرامون خدمت رسانی به روستاها و تحقق شعار عدالت سلامت، گفت: ما چهار شهرک سلامت کوچک در روستاها ایجاد کردیم. وی ادامه داد: ماشین های سیاری را مجهز به وسایل آزمایشگاهی، سونوگرافی و… کردیم و پزشکان حاذقی را به صورت رایگان پیدا کرده تا با آنها به روستاها برویم و غربالگری کنیم تا از بیماری شان پیشگیری شود.
صرامی پیرامون هزینه درمانی در این مرکز گفت: این هزینه یک دهم دیگر مراکز بخش خصوصی است چرا که خدمات بیشتر انجام می دهیم ولی همان تعرفه را دریافت می کنیم.

بنیانگذار شهرک سلامت اصفهان، در بخش دیگری از صحبت های خود به وجود دستگاه های ups در کنار ژنراتورهای ذخیره برق در شهرک سلامت اشاره کرد و افزود: اگر برق شهر قطع شود هیچ خللی در برق این شهرک ایجاد نمی شود چرا که در زمان تغییر تامین کننده برق از شهر به ژنراتور، این دستگاه های ups قوی هستند که اجازه نمی دهند حتی ثانیه ای جریان برق قطع شود و بیماران هیچ مشکلی را احساس نمی کنند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18781

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.