• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

3
سخنگوی شورای شهر اصفهان :

عقلانیت و عدالت؛ خواسته ۵ میلیون اصفهانی مطابق گفتمان آبی رئیس دولت مردمی

  • کد خبر : 18583
  • 22 خرداد 1401 - 13:18
عقلانیت و عدالت؛ خواسته ۵ میلیون اصفهانی مطابق گفتمان آبی رئیس دولت مردمی
سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای شهر اصفهان گفت: آقای رئیس جمهور نه برای تفرج و نگاه لوکس به زاینده‌رود بلکه برای نجات این هویت و تمدن عظیم و اعتبار بین‌المللی ایران تلاش کنید.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، علی صالحی با بیان اینکه هفته صنایع دستی است و باید از این فرصت برای پرداختی نوین به این مطلب بسیار مهم استفاده کنم، افزود: اینکه امروز هر شهروند اصفهانی به این شهر افتخار می‌کند، اینکه از اقصی نقاط کره خاکی برای سیاحت به این شهر سفر می‌کنند، اینکه از طرف یونسکو عناوینی همچون شهر خلاق و صنایع دستی به آن تعلق می‌گیرد؛ همه و همه نتیجه تلاش هنرمندانی است که طی چند سده با خلق هزاران اثر تاریخی‌هنری اصفهان را به چنین جایگاهی رسانده‌اند و ما امروز میراث‌دار این سرمایه‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: هر رشته هنری که در این شهر به فراموشی سپرده شود، بخشی از هویت این سرزمین را با خود به زیر خاک می‌برد و بر اساس آنچه اعلام شده تعدادی از رشته‌های صنایع دستی کمتر از انگشتان یک دست هنرمند دارد.

وی ادامه با اشاره به مفهوم مزیت رقابتی تصریح کرد: ما در اقتصاد مفهومی داریم تحت عنوان مزیت رقابتی؛ توضیح ساده آن یعنی اگر می خواهید در رقابت با سایرین جلوتر باشید ببینید در چه بخشی توانمندی بیشتری دارید که بقیه رقبا ندارند. اگر ما به دنبال رشد اقتصادی استان و کشورمان هستیم باید به دنبال مزیت های رقابتی مان باشیم.

صالحی ادامه داد: محصولات فولادی که در حال حاضر ۵۲ درصد محصولات صادراتی استان ماست را ده ها کشور دیگر در دنیا تولید می‌کنند اما هنرِ دست هنرمندان ما در دنیا منحصر به فرد است اما حتی اسمش در رتبه‌های صادراتی نیست. مضاف بر این که ما شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی هستیم یعنی به نوعی علاوه بر مزیت، گاهی انحصار در بازار محصولات هم داریم، اما جای تأسف دارد که گاهی به اسم توسعه در تله جهانی‌سازی می‌افتیم.

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای شهر اصفهان گفت: در کنار بحث صادرات، کاربرد صنایع دستی به عنوان کالایی لوکس در جامعه، نیاز به بازنگری دارد، چرا به جای ظروف چینی و بلور از مینا و خاتم استفاده نشود؟ چرا به جای هنرهای نامأنوس، تابلوهای معرق زینت بخش دیوارهای ایرانیان نباشد؟

وی تصریح کرد: از هر چه بگذریم باید شهادت داد که این هنر و تمدن از سال‌ها قبل در کنار یک رود زاینده به وجود آمده است، رودی که بدون آن نه فرهنگی بود و نه تمدنی که اصفهان پایتخت آن باشد. نه جهانی بود و نه بهشتی ثانی که اصفهان نصف جهان و اردیبهشتش مثال‌زدنی باشد.

صالحی بیان کرد: این روزها درباره سفر رئیس جمهور به دیار زاینده‌رود زیاد صحبت می‌شود اما می‌خواهم فقط به یک نکته بپردازم و آن اتفاقا در اظهارات اخیر دکتر رئیسی در پاسخ به اظهارات غیرکارشناسی و غیرسازنده در سفر اخیر استانی‌شان مطرح شد. «توزیع آب بر اساس طرح جامع با عدالت و عقلانیت…» آقای رییسی شما مرد عدالت هستید و عقلانیت و جامع‌نگری جزیی از منش شما بوده و هست؛ مردم استان اصفهان و یک ایران منتظرند تا به دور از شعار و فرصت سوزی این عدالت و عقلانیت در مدیریت منابع آب در کشور و فلات مرکزی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: خواسته ۵ میلیون اصفهانی دقیقا محور اصلی این گفتمان آبی دولت مردمی است و منتظرند تا در سفر پیش رو بیشتر از حرف، شاهد عمل باشند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان تأکید کرد: شما نه برای تفرج و نگاه لوکس به زاینده‌رود بلکه برای نجات این هویت و تمدن عظیم و اعتبار بین‌المللی ایران تلاش کنید.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18583

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.