• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

2
مهرعلیزاده در نخستین مناظره انتخاباتی:

قریب به ۵۰ درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند

  • کد خبر : 14026
  • 16 خرداد 1400 - 12:48
قریب به ۵۰ درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینک که به هر دلیل از جمله شائبه مهندسی انتخابات با حذف تعدادی از افراد صالح در فرآیند انتخابات روبرو هستیم، تا جایی که از کنار فرمایش رهبری مبنی بر لزوم جبران جفا و ظلمی که بر برخی از آنها رفته است، به راحتی عبور می‌کنند.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، محسن مهرعلیزاده کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی که با موضوع «اقتصاد» برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای جلوگیری از فرار مالیاتی چیست؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه من برنامه مدونی دارم که از دو سال پیش بر روی آن کار کردم، این برنامه را در سه پیوست در سایت خود بارگذاری خواهم کرد. بنابراین اجازه می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و دو نکته اساسی را خدمت مردم عرض کنم؛ اینک که به هر دلیل از جمله شائبه مهندسی انتخابات با حذف تعدادی از افراد صالح در فرآیند انتخابات روبرو هستیم، تا جایی که از کنار فرمایش رهبری مبنی بر لزوم جبران جفا و ظلمی که بر برخی از آنها رفته است، به راحتی عبور می‌کنند، پرسش این است که این امر چگونه از سوی طراحان وضعیت موجود توزیع می‌شود؟ آیا حمایت از یک فرد خاص در دستور کار قرار گرفته است؟

وی افزود: هموطنان عزیز شما می‌دانید که با وجود ظرفیت‌های فراوان و علیرغم تلاش‌های بسیاری که شده است، ایران امروز مشکلات عدیده‌ای دارد. مشکلاتی که رخنه در جان و مال و زندگی روزمره مردم کرده است و سال‌هاست که زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: هموطنان، شما امروز روزگار سختی را می‌گذارنید؛ طبق آمارها قریب به ۵۰ درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

مردم الان مشکل تولید و صادرات دارند

وی گفت: سوالی که من از جناب آقای رییسی دارم این است که آیا جنابعالی حاضر هستید اعضای خانواده خود را در جاده چالوس به دست راننده‌ای که مومن و متدین بسپرید؟ شما از نظر تحصیلات شش کلاس سواد دارید البته من به سواد حوزوی جنابعالی احترام می‌‌گذارم اما با این سواد نمی‌توان کشور را اداره کرد.

مهر علیزاده گفت: آقای رییسی سید هستند و به جد ایشان احترام قائل هستیم اما سوالی که مطرح است این است که شما چقدر با مساله تولید آشنایی دارید؟ ممکن است مطالب کارشناسان را حفظ کنید و‌ عنوان کنید اما اینها به درد مردم نمی‌خورد.

وی ادامه داد: ۴۲ سال از انقلاب گذشته و مردم الان مشکل تولید و صادرات دارند. من از آقای رییسی می‌پرسم که آیا شما می‌توانید سوال اقتصادی مطرح کنید و بدون کمک مشاورانتان پاسخ دهید؟

مهرعلیزاده بیان کرد: شما از کارخانه‌ها بازدید می‌کردید، هر سفری حداقل ۴۰، ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد. شما تاکنون چند کارخانه‌ را بازگشایی کردید؟ دلیل بسته شدن کارخانه‌ها چیست؟ قاضی شما کارخانه‌ها را بسته است. بخشی از مشکلات تولید در قوه قضاییه است؛ اگر شما قوه قضاییه را مدیریت کنید مسائل حل می‌‌شود.

سندروم پست بی‌قرار شدید

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بسیاری می‌گویند جناب آقای رییسی سندروم پست بی‌قرار شدید دارند؛ از دادستانی به آستان قدس، از آستان قدس به قوه قضاییه و از قوه قضاییه کاندیدای ریاست جمهوری شده‌اید. شما پنج سال فرصت کار در قوه قضاییه را دارید. در دنیا حساس‌ترین نهاد، قوه قضاییه است. چه تضمینی هست که شما ریاست جمهوری را هم به سودای یک مقام بالاتر رها نکنید؟

وی با بیان اینکه من مهندس هستم و دکترای مدیریت اقتصادی دارم، افزود: تهمت زدن باب شده و برخی برای این کار ترمز ندارند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص اداره اقتصادی در دولت، گفت: یکی‌ از مشکلات کشور در طول این ۴۲ سال این بود که هیچ وقت یک الگوی صحیح علمی تجربه شده توسعه در کشور حاکم نبوده است. هر دولتی روی کار آمده حسب فکر و ایده خود اقدام کردند.

الگوی حکمرانی اقتصاد اجتماعی

مهرعلیزاده بیان کرد: از آنجایی که من دکترای مهندسی اقتصاد خوانده‌ام، به این نتیجه رسیده‌ام که روشی به نام الگوی حکمرانی اقتصاد اجتماعی الان در کشورهای اروپایی به ویژه در آلمان حاکم است. ما با درآمدهای نفتی ممکن است ۶۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشیم، آلمان هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد.

وی اضافه کرد: در الگویی که من به کار گرفتم مانع‌زدایی از تولید، تسهیل تولید، معافیتی مالیاتی برای تولید، ایجاد کار و گردشگری، افزایش تولید و درآمد سرانه، ایجاد زمینه‌های مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی را اصل گذاشتیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نام دولتم را «زندگی» گذاشتم، گفت: من مهندس مکانیک هستم و از ۲۵ سالگی در کارخانه کار را آغاز کردم؛ در ۲۹ سالگی معاون وزیر شدم. کیش را از صفر به عنوان منطقه آزاد طراحی و ایجاد کردم. سپس به عنوان استاندار بزرگترین استان مسئولیت داشتم. عملاً آنچه را که در دانشگاه خواندم در عمل تجربه کردم.

مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اولویت سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعتی و اقتصادی چیست؟ گفت: انجام طرح‌های بزرگ اقتصادی نیاز به سرمایه دارد و این سرمایه یا باید از داخل تأمین شود یا خارج؛ در داخل که ما شاهد کسری بودجه هستیم؛ امسال از ۱۲۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه، ۱۳۵۰ میلیارد تومان به گفته مجلس شورای اسلامی کسری بودجه داریم.

وی افزود: اصولاً دولت نباید سرمایه‌گذاری کند. دولت باید راه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باز کند. امنیت سرمایه‌گذاری باید تأمین شود و سرمایه‌گذار باید اطمینان کند که راه باز است و مزاحم ندارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: روان بودن کار بروکراسی، نبود رانت و فساد یکی از شروط اصلی کار است و مهم‌تر از این‌ها نداشتن تنش در سطح بین‌المللی و داخل است. ما در منطقه‌ای قرار داریم که سطح دانش علمی و صنعتی‌مان از اغلب کشورهای همسایه بسیار بالاتر است بنابراین ما باید یک بازار ۵۰۰ میلیون نفری در منطقه را در نظر بگیریم.

دولت اصلاحات

مهرعلیزاده در بخش پایانی مناظره اول کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به مردم گفت: مردم ایران آمارهای اقتصادی و شاخص‌های سیاسی، اجتماعی و حافظه تاریخی شما گواه این است که در این کشور دولتی روی کار آمد که توانست شرایط کشور را به نحوی مناسب در جهت توسعه کشور قرار دهد و این دولت، دولت اصلاحات، سیدمحمد خاتمی بود.

وی افزود: در آن دوران شاهد رشد اقتصادی به میزان ۵.۷ درصد بودیم، کاهش تورم از ۵۰ درصد به تک‌رقمی و توسعه نهاده‌های تاثیرگذار اجتماعی و تنش‌زدایی گسترده با دنیا و روابط بین‌المللی بودیم.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: مردم عزیز، ما ۱۶ سال است که در مسیری قرار داریم که تعادل کشور برای حل مشکلات از بین رفته است؛ مسائل سیاسی در صدر و مشکلات مردم در ذیل قرار گرفته است و کوچکترین مساله اجتماعی کشور ظرفیت تبدیل به یک بحران بزرگ را دارد. امروز بحران کم‌آبی داریم و با تورم‌های افسارگسیخته و منابع کم معیشت بخشی از جامعه در خطر افتاده است و مردم ناراضی هستند.

مهرعلیزاده ادامه داد: نارضایتی مردم از مدیران است یا از ساختارها؟ چرا مشکلات مردم حل نمی‌شوند؟ چرا تحصیل کرده‌ های داخل و خارج از کشور نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند؟ پاسخ ساده است چون به آنها اجازه داده نمی‌شود؛ همین رویکرد نیز در سیستم اجرایی کشور مشاهده می‌شود. این می‌شود که امروز کشور با بیش از ۵۰ بحران مواجه شده است و برای حل مشکلات مربوطه اجماع وجود ندارد و تریبون‌های مسئولین به جای حل مشکلات مردم، محلی برای دعوا شده است.

وی با تاکید بر اینکه من برای اجماع‌سازی آمده‌ام، گفت: من از تشکیل دولت اصلاحات یعنی دولت زندگی با مردم صحبت می‌کنم؛ زندگی در مقابل مرگ، زندگی در مقابل جنگ و زندگی در مقابل فقر و زندگی در مقابل تحریم. بیایید شرایط زندگی خوب را فراهم کنیم.

مهرعلیزاده گفت: می‌خواهم با مدیریت منطقی و برنامه‌محور و عملگرایانه بر اساس علم روز با سیاست‌های رفاهی مناسب فعالیت کنم.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14026
  • منبع : خبرگزاری ایلنا

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.