• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

5
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان تصویب شد

تقسیم ۶۵ تومان سود پالایشگاه به ازای هر سهم + گزارش تصویری

  • کد خبر : 18884
  • 01 مرداد 1401 - 17:30
تقسیم ۶۵ تومان سود پالایشگاه به ازای هر سهم + گزارش تصویری
شرکت پالایش نفت اصفهان به ازاي هر سهم، 650 ريال سود توزيع كرد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و مجمع عمومی فوق العاده شرکت پالایش نفت اصفهان سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ با حضور ۷۵٫۸۴ درصد سهامداران برگزار و پس از تصویب صورت های مالی، به ازای هر سهم ۶۵ تومان به تصویب رسید.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان چشم انداز این شرکت را ارتقاء به یک هلدینگ موفق پتروپالایشی در منطقه با بالاترین ضریب پیچیدگی تا سال ۱۴۰۵ بیان کرد و گفت: ضریب پیچیدگی این شرکت در حال حاضر با احتساب سهم شرکت در  پتروشیمی، اصفهان و نفت سپاهان ۶٫۲  بوده که پیش بینی شده این ضریب تا ۴ سال آینده به بالای ۱۲ برسد.

محسن قدیری دستیابی به مزیت رقابتی پایدار را نیازمند تغییرات در جهت تکنولوژی و توسعه کسب  وکار و زنجیره ارزش دانست و تاکید کرد: این شرکت با حرکت در راستای  توسعه پایدار، توانایی  تولید بیش از  ۴۰۰ فرآورده نفتی را در آینده دارد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ را ۱۶٫۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ضریب حاشیه سود خالص این شرکت ۷٫۸ درصد بوده که بسیار اندک است.

قدیری گفت: این شرکت در حال حاضر از لحاظ حاشیه سود خالص، در رتبه های یکی به آخر و پس از پالایشگاه آبادان قرار دارد که تا سال ۱۴۰۵ پیش بینی می شود با افزایش ضریب پیچیدگی، بیشترین حاشیه سود را در بین شرکت های پالایشی کشور به خود اختصاص دهد.

وی از راه اندازی کامل پروژه واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان تا شهریورماه امسال با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل یورو ۵ خبر داد و گفت: که با بهره برداری این پروژه علاوه بر افزایش سالانه ۶ هزار میلیارد تومانی سود شرکت ۶۹ صدم نیز ضریب پیچیدگی شرکت را نیز افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان از تصویب قرارداد  فاز ساخت  و نصب واحد گوگرد زدایی از ته مانده برج های تقطیر پالایشگاه  اصفهان (RHU) در هیات مدیره این شرکت خبر داد و گفت: این پروژه در سال ۱۴۰۴ راه اندازی می شود و در حال حاضر، فاز مهندسی و خرید آن بیش از ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

قدیری با اشاره به این که طرح واحد  شکست کاتالیستی بستر سیال (RFCC) شرکت پالایش نفت اصفهان و زنجیره های وابسته به آن پس از ۱۵ سال هنوز اجرایی نشده است افزود: واحد (RHU) و (RFCC) مکمل یکدیگر بوده و با راه اندازی این دو واحد تا سال ۱۴۰۵ «وکیوم باتوم» پالایشگاه به محصولات با ارزش افزوده بسیار بالا حدود ۶۰ هزار بشکه بنزین و ۳۰۰ هزار تن پروپیلن تبدیل و حداقل روزانه ۲ میلیون دلار به سود پالایشگاه افزوده می شود.

وی با بیان این که با ایجاد واحدهای «میتیونین» و «اکریلونیتریل» در پالایشگاه علاوه بر تولید مواد اولیه شرکت پلی اکریل اصفهان می توان خوراک دام هم تولید کرد گفت: ارزش افزوده هر بشکه بنزین ۷۰۵ دلار بوده ولی ارزش افزوده میتیونین و آکریلونیتریل بیش از ۳۸۰۰ دلار است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به این که در زنجیره ارزش کروسین و گوگرد پروژه های دیده شده و در حال مطالعه است گفت: در حال حاضر این شرکت روزانه ۳۵ هزار بشکه کروسین مازاد دارد که با ایجاد واحد الکیل بنزن خطی (L.A.B) می توان آن ها انواع شوینده ها، پارافین های دارویی و صنعتی استحصال کرد.

قدیری با بیان این که ساختار سازمانی شرکت پالایش نفت اصفهان تا ۲ ماه آینده به هلدینگ پتروپالایشی ارتقاء خواهد یافت،  افزود: به زودی ۶ شرکت جدید در ذیل این هلدینگ به ثبت می رسد و تمام طرح های توسعه ای هلدینگ توسط این شرکت ها اجرایی خواهند شد.

وی گفت: با ارتقاء این شرکت به یک هلدینگ موفق پتروپالایشی تا سال ۱۴۰۵ پیش بینی می شود سود نیم میلیون دلار کنونی به ۱٫۵ میلیارد دلار افزایش و ضریب پیچیدگی آن نیز بالای ۱۲ شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه مصرف کنونی آب پالایشگاه ۹۰۰ تا هزار متر مکعب در ساعت اعلام کرد و افزود: این شرکت برای تامین آب مورد نیاز خود طرح های زیادی تعریف کرده و با راه اندازی طرح های یاد شده مصرف آب پالایشگاه افزایش پیدا نخواهد کرد.

قدیری گفت: با اجرای ۸۰ کیلومتر خط ریلی تمامی صنایع و کارخانه‌های مستقر در محدوده شاهین شهر همچون پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵ به راه آهن سراسری متصل خواهند شد و این شرکت می تواند محصولات خود را از طریق خطوط ریلی به سراسر کشور حمل کند.

وی در ادامه با بیان این که شرکت پالایش نفت اصفهان در حال ایجاد سامانه برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) برای یکپارچه سازی تمام واحدها و اداره های شرکت بوده تا فرآیند تصمیم ‌گیری در شرکت شفاف، سریع ‌ و هوشمندانه ‌تر انجام شود افزود: نیروی انسانی بالاترین سرمایه یک سازمان بوده و برای بلوغ سازمانی یک سازمان یادگیرنده، ۵ سطح تعریف شده که نیروی انسانی پالایش نفت اصفهان با اجرای برنامه های توسعه سرمایه های انسانی، از سطح ۳ به سطح ۴ ارتقاء می یابد.

اهداف استراتژیک شرکت تا افق ۱۴۰۵توسعه پایدار و متوازن

تبدیل شدن به هلدینگ موفق پتروپالایشی با تحقق بالاترین ضریب پیچیدگی بالای ۱۲ در منطقه.
توسعه زیر ساخت‌های پدافند غیر عامل و مدیریت بحران.
اصلاح و بهبود زیر ساخت‌های و انرژی.
حفظ و تداوم تامین خوراک محصولات.
مدیریت و توسعه زنجیره ارزش (همگون و نیمه همگون).
توسعه ارزش در شرکت‌های زیر مجموعه.
ارتقای توان بازرگانی.
مدیریت بهینه منابع مالی و سر مشارکت و مدیریت سرمایه‌های انسانی.

سرمایه گذاری‌های انجام شده در راستای تبدیل شدن به هلدینگ پتروپالایشی

خرید ۴۸٫۱۶ درصد سهم پتروشیمی اصفهان.
خرید ۱۷٫۳۱ درصد سهم نفت سپاهان.
افزایش ضریب پیچیدگی به میزان ۰٫۶۶ (ضریب پیچیدگی فعلی با احتساب سهم پالایشگاه در این دو شرکت: ۶٫۲)
راه اندازی واحد تصفیه گازوییل در تابستان ۱۴۰۱ با سرمایه گذاری ۵۱۱ میلیون یورو – ۶۷٫۸۴۸ میلیارد ریال و برآورد افزایش سودآوری ۲۶۳٫۱۰۳٫۸۹۶ دلار در سال با بازگشت سرمایه ۴ ساله و سود ۶ همتی از این مجموعه.

اقدامات مهم آتی توسعه پایدار

احداث واحد گوگرد زدایی ته ماند برج‌های تقطیر RHU با هدف کاهش گوگرد موجود در ته ماند برجهی تقطیر با سرمایه گذاری مورد نیاز ۴۷۰ میلیون یورو – ۱۸٫۳۴۳ میلیارد ریال و برآورد افزایش سودآوری ۳۱۵ میلیون دلار در سال.
احداث واحد RFCC و زنجیره ارزش وابسته به آن با هدف جلوگیری از خام فروشی و سرمایه گذاری مورد نیاز ۸۷۳ میلیون یورو و برآورد سود ۳۹۸ میلیون دلار در سال. این واحد از شهریور وارد مدار می‌شود.
ادامه زنجیره ارزش وابسته به RFCC.
احداث واحد KHT با هدف ارتقای کیفیت فرآورده‌ها و افزایش سودآوری با سرمایه گذاری مورد نیاز ۶۷ میلیون یورو و برآورد سود ۱۶ میلیون دلار در سال.
سرمایه گذاری در زنجیره ارزش بنزن و احداث واحد فنل استن.
سرمایه گذاری در زنجیره ارزش بوتان، احداث واحد بوتادین و صنایع وابسته.
سرمایه گذاری در زنجیره ارزش پروپان، اخداث واحد PDH و دستیابی به پروپلین.
سرمایه گذاری در احداث واحد اسید فسفریک (ترجیحا در شهرستان سمیرم).
مجموع سرمایه گذاری‌ها در این ۴ طرح ۴ میلیارد یورو است
بهینه سازی واحد حلال سازی و تولید انواع حلال‌های دارای ارزش افزوده.
تکمیل سرمایه گذاری در صنایع همجوار (۴ هزار میلیارد تومان).
اتصال به راه آهن سراسری.


انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18884
  • منبع : شرکت پالایش نفت اصفهان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.