• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

1

میرسلیم دلایل مخالفت با واردات خودرو را اعلام کرد

  • کد خبر : 18130
  • 23 فروردین 1401 - 21:40
میرسلیم دلایل مخالفت با واردات خودرو را اعلام کرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سیدمصطفی میرسلیم، ۵ دلیل برای مخالفت با واردات خودرو اعلام کرد.

به گزارش عصر تحلیل، سیدمصطفی میرسلیم گفت: در چند سال اخیر تبادلات تجاری عادی با خودروسازان خارجی در بخش تولید مشترک، و واردات خودرو به صورت مستقیم و از طریق نمایندگی‌های رسمی داخل کشور، متوقف و غیرممکن شده است و درصورت تصمیم بر واردات خودرو مجبوریم از طریق واردکنندگان غیر رسمی و دلالان دسته چندم کشور‌های همسایه اقدام کنیم که با قیمت‌های گران تمام می‌شود، ضمن اینکه صرفه اقتصادی، خدمات نمایندگی مجاز، ضمانت و ارائه خدمات آن از بین می رود.

وی دلیل دوم را ظرفیت تولیدی خودروسازان داخلی عنوان کرد و افزود: واردات ۷۰ هزار دستگاه تاثیری بر قیمت‌های غیر عادلانه بازار و رفع انحصار در این صنعت نخواهد داشت و در عمل باعث ویژه خواری حدود ۶۰ هزار میلیارد تومانی دلالان و واسطه‌ها می‌شد.

نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: با در نظر گرفتن قیمت ارز در کشور، حقوق گمرکی و تعرفه واردات خودرو، قطعا واردات خودرو‌های اقتصادی و رده متوسط سود سرشاری برای واردکنندگان نخواهد داشت و واردکنندگان به سمت واردات خودرو‌های تجملی و گران قیمت که قابلیت خرید برای عموم مردم ندارند و گروه خاصی استفاده می‌کنند خواهند رفت، که این موضوع علاوه بر گسترش شکاف طبقاتی، احساس بی‌عدالتی اجتماعی و نارضایتی شهروندان را نیز به دنبال دارد.

این نماینده مجلس، دلیل چهارم خود را برای ممنوعیت واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو، ارز بری حدود دو تا سه میلیارد دلاری عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص ارزی کشور و دشواری‌هایی که در زمینه تامین ارز برای تامین مایحتاج اساسی و دارویی وجود دارد، قطعا اولویت تخصیص ارز باید با کالا‌های اساسی و دارویی شهروندان باشد و انتظار ۷۰ هزار متقاضی خودروی تجملی خارجی برای تخصیص ارز به واردات خودروی مطلوب آنها، به جای تامین کالای اساسی و دارویی ۸۰ میلیون نفر، بی عدالتی و اجحاف در حق عموم هموطنان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همکاری با شرکت‌های خارجی برای وارد کردن فناوری‌های نوین صنعت خودرو را ضروری دانست و افزود: منطقی است که منابع ارزی محدودمان برای خرید و وارد کردن فناوری‌های نوین صنعت خودرو مانند فن آوری‌های دوستدار محیط زیست، و… به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18130
  • منبع : تسنیم

نوشته های مشابه

12دی
واردات خودرو قانون است
رئیس مجلس با وزیر صمت اتمام حجت کرد

واردات خودرو قانون است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.