• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

5

مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار شد

  • کد خبر : 17239
  • 22 دی 1400 - 16:00
مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار شد
با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ‌ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و جمعی از مسئولين استان، مدیران و کارکنان پالایشگاه اصفهان، مراسم معارفه "محسن قديري" و تكريم "مرتضي ابراهيمي" مديرعامل سابق این شرکت برگزار شد.

مهندس جلیل سالاری در این مراسم ضمن بزرگداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی و با بیان اینکه همگی به برکت خون این عزیزان، همیشه راه رو ولایت خواهیم بود، به نقش مهم شرکت پالایش نفت اصفهان در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهارنمود: با توجه به مشکلات سوخت رسانی درآن دوران، پالایشگاه با تغییرکاربری و افزایش ظرفیت تولید، در حوزه تأمین سوخت کشور جایگاه بسیار مهمی داشت که البته هنوز هم یکی از بهترین شرکت های پالایشی کشور محسوب می شود.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به اینکه پالایشگاه اصفهان در سال ۸۶ به عنوان سودآورترین شرکت پالایشی، نخستین شرکتی بود که در لیست واگذاری قرارگرفت، تصریح کرد: متأسفانه این واگذاری منجر به مغفول ماندن بخشی از پروژه¬های ارزشمند پالایشگاه همانند تبدیل نفت کوره به محصولات باارزش تر شد؛ این درحالی است که پالایشگاه شازند امام خمینی (ره) که سهام آن در اختیار دولت بود، توانسته با اجرای طرح های توسعه¬ای تعریف شده مشابه پالایشگاه اصفهان ضمن کاهش تولید نفت کوره از ۲۸ به ۸ درصد و تأمین خوراک واحدهای پایین دستی مانند پتروشیمی، استانداردهای روز دنیا را پوشش دهد. از شرکت پالایش نفت اصفهان نیز که صنعت راهبردی ملی است انتظار می رود بتواند فرای بحث سهامداری از شرایط سوخت محور به سود محور تبدیل شود و ضمن تأمین نیازهای سوخت کشور، با افزایش کیفیت محصولات وفق استانداردهای روز دنیا، ایجاد ارزش افزوده نموده و در بازارهای منطقه ای حضوری پررنگ تر داشته باشد.
سالاری با اشاره به گام برداشتن شرکت پالایش نفت اصفهان به سمت پتروپالایش شدن افزود: این شرکت با استفاده از ظرفیت های صنایع همجوار و تلفیق وتولید و انتقال تکنولوژی می تواند بسیار تأثیرگذارتر از گذشته باشد.
وی همچنین بر تسریع پروژه های توسعه ای شرکت پالایش نفت اصفهان تأکید کرد و گفت: با توجه به رشد شتابان در حوزه مصرف، ضرورت دارد به موازات اجرای پروژه ها، در جهت احداث پالایشگاه های جدید همسو با نیاز کشور حرکت کنیم و در این راستا خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۱ مقدمات مجوز احداث پالایشگاهی از محل منابع دولتی و توان بخش خصوصی با نام شهید سردارحاج قاسم سلیمانی به ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز انجام شده است.
مدیرعامل شرکت‌ ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در بخش دیگری از سخنان خویش به فعالیت های ارزشمند مهندس مرتضی ابراهیمی در زمان مدیریت پالایشگاه اصفهان اشاره کرده و ابراز امیدواری نمود دکتر قدیری به عنوان مدیرعامل کنونی با توجه به توانمندی ها و تجارب ارزنده شان در صنعت نفت، با همدلی کارکنان و متخصصان در بازه زمانی کوتاه به پروژه های شرکت پالایش نفت اصفهان شتاب دهند و در این مسیر با بهره گیری از ظرفیت های علمی و ایجاد ارزش افزوده بتوانیم فرمایش مقام معظم رهبری را مبنی بر جلوگیری از خام فروشی عملی کنیم.
وی با اشاره به لزوم توجه به مسائل خام فروشی و چالش های مربوط به آن گفت: این موضوع نیازمند اجرای ضرورت هایی است که به تبع آن باید در حوزه های مهندسی، دانش فنی، ساخت داخل، تأمین منابع مالی و روش¬های مربوط به آن توجه خاصی مبذول شود.
سالاری همچنین پدیده جانشین پروری و جانشین محوری و پرورش متخصصان جوان را یک ضرورت دانست و اعلام کرد: انشاا… با حفظ تولید و بهینه سازی مصرف انرژی، چالش های پیش روی شرکت مانند کمبود آب را مرتفع کنیم.
محسن قدیری مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از مدیرعامل سابق شرکت در اجرای پروژه ها و مانا بودن اثرات فعالیت مثمرثمر ایشان، اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی های علمی و راهبردی دقیق انجام گرفته در کنارافزایش انگیزه و توانمندی نیروی انسانی ارزشمند شرکت، پالایشگاه اصفهان چابک تر از گذشته حرکت کرده و سرآمد منطقه گردد.
وی با بیان اینکه ضمن شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود شرکت، برنامه های مطلوبی برای پیشبرد کارها طراحی کرده ایم، ادامه داد: ما با حفظ حقوق سهامداران، با بهره گیری از حمایت های معاون محترم وزیر، طبق طرح های اتاق فکری که ایجاد می کنیم، همگام با کارکنان عزیز هزینه های غیرضروری را کاهش خواهیم داد و با پشتکار سطح بلوغ سازمان را افزایش می دهیم.
در پایان این مراسم از مهندس مرتضی ابراهیمی تجلیل و از تلاشهای بی شائبه ایشان تقدیر به عمل آمد .
زیارت قبور شهدای بی نشان تدفین شده درپالایشگاه اصفهان و گلباران یادمان شهدای این شرکت از برنامه های این روز بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=17239

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.