• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

3
حسن روحانی:

مردم در رنج هستند البته ما چیزهای دیگری می‌خواستیم/ ما کشور را بدون نفت اداره کردیم

  • کد خبر : 10605
  • 01 اسفند 1399 - 18:07
مردم در رنج هستند البته ما چیزهای دیگری می‌خواستیم/ ما کشور را بدون نفت اداره کردیم
رئیس جمهور گفت: ملت بزرگ ایران در هیچ شرایطی از پا نایستاده است البته که مردم در سختی، رنج و مشکلات هستند البته ما چیزهای دیگری می‌خواستیم.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌‌های ملی وزارت صمت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: فقط امروز ما ۷.۵ میلیون تن تولید گندله آهن را افتتاح کردیم این نشان زنده بودن، فعال بودن کشور و جهش تولید است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران در هیچ شرایطی از پا نایستاده است البته که مردم در سختی، رنج و مشکلات هستند البته ما چیزهای دیگری دلمان می‌خواست. ما در دولت دوازدهم وقتی کار را شروع کردیم تداوم راه دولت یازدهم در ذهنمان بود. ما فکر نمی‌کردیم در آمریکا یک دیوانه سر کار بیاید و جنگ بی نظیر تاریخی را علیه ملت ما راه‌انداخت. ما با نادانی‌اش که فکر می‌کرد اگر فشار را به ملت ایران وارد کند مردم در برابر او، زانو می‌زنند و تسلیم می‌شوند.

روحانی افزود: حالا مردم آمریکا و دولت فعلی آمریکا هم فهمیده او اشتباه می‌کرده است. ما امیدواریم این اشتباهات هر چه سریعتر جبران شود و دولت جدید آمریکا در برابر قانون و قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود. تسلیم در برابر قانون عیب نیست خیلی خجالت نکشند. تسلیم در برابر زور بد است. آدم همیشه در برابر قانون باید تسلیم باشد.

وی اضافه کرد: اینکه در تبلیغات گفته می‌شود ایران اقداماتی اخیراً انجام داده تا آمریکا را تحت فشار قرار دهد این حرف نادرست است؛ ما که نمی‌خواهیم به آمریکا بگوئیم که در برابر فشار ما غیر قانونی عمل کنید، آنچه ما می‌خواهیم قانون است. بنابراین اجرا و احترام به پیمان‌ها و مقررات بین المللی، جزو وظایف انسانی و سیاسی همه دولت‌ها است.

روحانی بیان داشت: ما امیدواریم (آمریکایی‌ها) به قانون برگردند و بتوانیم در شرایط بهتری در جهان مراودات و تعاملات خودمان را مخصوصا در بخش تجاری انجام دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به کارشکنی دشمنان در صادرات نفتی گفت: دشمن همه فشار را آورد که فروش نفت ما را متوقف کند. ما کشور را بدون نفت اداره کردیم و بودجه را بدون نفت بستیم.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت مردم عزیز و میهن‌دوست سرزمین‌مان ایران سلام عرض می‌کنم و اعلام می‌کنم که امروز  پنجاه و یکمین جلسه افتتاح ما در سال ۹۹ است.

از آغاز سال که شرایط کرونا و شرایط بسیار سختی برای ما بود همراه با جنگ اقتصادی، نمی‌دانستیم آیا می‌توانیم در همه‌ هفته‌ها این افتتاح ‌ها را داشته باشیم یا نه. الحمدالله همه پنج‌شنبه‌ها توانستیم این افتتاح را داشته باشیم برخی از روزهای دیگر به مناسبت‌های دیگر این افتتاح‌ بزرگ را داشتیم.

شما می‌بینید که امروز با سرمایه‌گذاری بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌ها و پروژه‌ها افتتاح می‌شود و آمار و ارقامی که در همین سال جدید از آغاز سال تا امروز در تحولاتی که فقط در بخش صنایع معدنی مشاهده می‌کنیم فقط امروز ۷.۵ میلیون تن تولید گندله آهن را افتتاح کردیم ۵ میلیون تن در سیرجان، ۲.۵ میلیون در هرمزگان و این نشان زنده و فعال بودن کشور و جهش تولید در کشور است.

بحمدالله امسال در کل شاهد حرکت در تولید و رونق تولید و حتی جهش تولید بودیم و اینکه در زنجیره فولاد در بخش‌های مختلف موفقیت داریم و داریم این زنجیره را کامل می‌کنیم، از معدن گرفته تا کنستانتره و تا بعد گندله و تا آهن اسفنجی و فولاد. کل این زنجیره بحمدالله زنجیره کاملی است و تقریباً تعادل دارد.

یعنی این محصولات می‌تواند در بخش‌های بعدی خودش را پوشش دهد.

همانطور که اعلام شد ما در طول  ۷.۵  سال این دولت در بخشی از این زنجیره‌ها بیش از ۷۰، و در بخشی بیش از ۸۰ درصد توانستیم رشد و توسعه داشته باشیم آن هم در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی و کرونا. این یکی از معجزات قدرت ملت بزرگ ایران است.

ملت بزرگ ایران در همه شرایط از پا ننشسته است و شرایط سیاسی و اقتصادی را کاملاً احساس می‌کند. البته مردم در سختی، رنج و مشکلات هستند. ما در دولت دوازدهم چیزهایی دلمان می‌خواست وقتی کار را شروع کردیم و تداوم راه دولت یازدهم در ذهن ما بود. فکر نمی‌کردیم دیوانه‌ای در آمریکا سر کار می‌آید و این دیوانه جنگی بی‌نظیر را در تاریخ علیه ملت بزرگ ایران آغاز می‌کند که با نادانی‌اش فکر می‌کرد اگر این فشار را بر ملت ایران وارد کند، مردم زانو می‌زنند و در برابر او تسلیم می‌شوند.

ملت آمریکا فهمید که او اشتباه کرده دولت فعلی هم فهمیده که آن اشتباه کرده. امیدواریم این اشتباهات هر چه سریع‌تر جبران شود و دولت جدید آمریکا در برابر قانون، مقررات و قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود. تسلیم در برابر قانون عیب نیست خجالت نکشند، تسلیم در برابر زور بد است ولی در برابر قانون کار خوبی است آدم باید همیشه در برابر قانون تسلیم باشد.

اینکه در تبلیغات گفته می‌شود ایران اخیرا اقداماتی انجام داده تا آمریکا را تحت فشار قرار دهد این حرف نادرست چون ما نمی‌خواهیم به آمریکا بگوییم که در برابر فشار ما غیرقانونی عمل کنید،آنچه می‌خواهیم قانون است. مقررات و تعهدات و پیمان‌های بین‌المللی، اجرا و احترامش جزو وظایف انسانی و سیاسی همه دولت‌هاست.بنابراین امیدواریم به قانون برگردند و بتوانیم در شرایط بهتری در جهان مراودات و تعاملات خودمان را مخصوصاً در بخش تجاری انجام دهیم.

امروز در ۴ طرحی که افتتاح کردیم، از یک طرف دیدیم که مردم در زمینه صنایع معدنی کاملاً فعال هستند ۲ طرح افتتاحی امروز ما مربوط به بخش فولاد و گندله‌سازی بود و یک بخش ما مربوط می‌شد به پایانه‌های صادراتی و اسکله‌هایی که بتواند پتروشیمی و فولاد و آلومینیوم ما را به خوبی صادر کند.

بحمدالله امروز در جنوب و در یک منطقه بسیار خوب در مرز ۳ استان. هرمزگان، بوشهر و فارس یک طرح بزرگ افتتاح شد و امیدواریم دنبال شود که می‌تواند یک مرکز صادراتی بسیار مهمی در منطقه بسیار استراتژیک پارسیان برای کشور ما باشد.

همچنین در شمال شاهد افتتاح یک پایانه بسیار خوب بودیم برای محصولات کشاورزی، مرکبات و سایر محصولات این پایانه‌ها بسیار مهم است. اولاً محصول کشاورز عزیز به سرعت خریداری و به آنجا منتقل می‌شود از بین نمی‌رود آنجا سردخانه و انبارهای لازم هست که در آنجا بسته‌بندی‌های خوب انجام می‌گیرد می‌تواند هم یک ذخیره خوب برای داخل باشد اگر لازم است و عمدتاً می‌تواند مرکزی برای صادرات محصولات باشد.

یکی از توفیقاتی که در دولت تدبیر و امید به دست آوردیم ورود در اتحادیه اورآسیا بود این اتحادیه در صادرات خیلی کمک کرده است. به طور موقت وارد این اتحادیه شدیم و داریم ادامه می‌دهیم و دائمی می‌کنیم. ورود در اینگونه اتحادیه‌ها بسیار مهم است.

همانطور که اقتصاد مقاومتی می‌گوید که درون‌زا باشد و برون‌گرا. برون‌گرا بودن یکی از راه‌هایش این است که وارد این اتحادیه‌ها شویم و در جمع کشورهایی که در منطقه و خارج از منطقه است حضور فعال داشته باشیم با تعرفه مناسب صادر کنیم با شرایط مناسب صادرات و واردات داشته باشیم و مناطق آزاد تجاری داشته باشیم که همه اینها به ما کمک می‌کند.

خود تولید یک بخش است، بخش نرم‌افزاری‌اش که چطور بازار را تهیه کنیم و چگونه بسته‌بندی کنیم و چگونه بفرستیم و بازاریابی کنیم اینها باید کنار هم قرار بگیرد تا در نقطه مطلوب در صادرات قرار بگیریم الحمدالله شاهد یک پایانه بسیار خوب در مازندران و جویبار بودیم که امیدواریم از اینگونه پایانه‌ها بعد از آن هم شاهدش باشیم.

در مجموع می‌خواهم خدمت مردم عزیز و بزرگوار ایران اعلام کنم که دشمن همه فشار خود را روی ما  آورد که فروش نفت ما را متوقف کند. البته این یکی از افتخارات دولت دوازدهم است که کشور را بدون نفت اداره کردیم و بودجه بدون نفت بستیم. حالا نفت ۴۰ درصد الی ۴۴ درصد نقش داشت. یک وقتی بود در بودجه اثرش ۱۵ الی ۲۰ درصد است.

در واقع بودجه بدون نفت و اداره کشور بدون نفت را تجربه کردیم جای نفت را صادرات غیرنفتی گرفت و بحمدالله صادرات غیرنفتی ما در آغاز دولت یازدهم حدود ۳۱ میلیارد بوده است.آمار امسال یک ماه مانده تا آمار نهایی آن به دست بیاوریم.

پارسال یعنی در سال ۹۸ صادرات ‌ما ۴۳ میلیارد دلار بوده یعنی از ۳۱ تا ۴۳، اینجا می‌بینیم که یک حرکت بسیار خوب در صادرات غیرنفتی شده است. امسال هم کرونا و تحریم برای مشکل درست کرد که امیدواریم صادرات غیرنفتی ما در شرایط مطلوب باشد و مردم بتوانند در سایه تولید، فعالیت و صادرات غیرنفتی شاهد توسعه کشور و در کنارش رفاه مردم بسیار عزیز و خوب‌مان باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=10605

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.