• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

6
نویسنده وکارگردان تاتر کمدی گربه شور؛

من کیفیت این نمایش کمدی را برای مخاطبانش تضمین میکنم / تاترکمدی گربه شور از یکم بهمن تا ۳۰ بهمن به روی صحنه می‌رود

  • کد خبر : 17246
  • 02 بهمن 1400 - 10:59
من کیفیت این نمایش کمدی را برای مخاطبانش تضمین میکنم / تاترکمدی گربه شور از یکم بهمن تا ۳۰ بهمن به روی صحنه می‌رود
تئاتر کمدی گربه شور به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز و تهیه‌کنندگی علی ربیعی که پروژه آن در مهر ماه سال ۹۸ کلید خورد و به دلیل شیوع کرونا به مرحله اجرا نرسید، بالاخره بعد از دو سال انتظار در یکم بهمن ماه سالجاری راس ساعت ۱۹ در سالن اصلی استاد فرشچیان با حضور استاد محمد علی میاندار،پیشکسوت تاتر استان اصفهان،بازیگران و هنرمندان صاحب سبک این تاتر کمدی چون حسن جویره، اسماعیل موحدی، جواد مدنی،لیلا شریفی وابراهیم کریمی افتتاح و به روی و صحنه رفت.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، امید نیاز در نشست خبری که با جمعی از خبرنگاران اصفهان واقع در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد ضمن اشاره به متفاوت بودن این تاتر کمدی با تاتر طنز گفت؛ متاسفانه ما در زمینی بازی می‌کنیم که فاقد زیرساخت‌های لازم است، در پشت هر تاتر کمدی اگر هویت یک اندیشه واقعی تعریف شود آن اندیشه مدام در حال زایش خواهد بود. هنگامی که ما تفکر می کنیم یعنی یک اندیشه را دریافت می کنیم. ما هنرمندان جوان دست بوس پیشکسوتان تاتر در دوران‌های گذشته هستیم اما بی انصافی است که هنرمندان امروز را با هنرمندان دیروز مقایسه کنیم چرا که هر کدام ما حتی در اثر انگشت هم با یکدیگر متفاوتیم. همانطور که هنرمندان فردا را نمی توان با هنرمندان امروز مقایسه کرد .
وی یادآور شد: ما در تاتر کمدی به دنبال کشف هستیم و آیندگان نیز قطعاً از ما بهتر خواهند بود و پرداختن به مسائل زیستی یکی از اهداف مهم من برای نوشتن این نمایشنامه بود. بدون شک تئاتر کمدی گربه شور مخاطب را با توجه به مفاهیم به یک مسیر مشخص می برد، ما برای ارتباط بهتر با مخاطب خود از عناصر بصری بسیاری استفاده کردیم و تماشاگر حین تماشا این تاتر ،کلیه هنرمندان را به روی صحنه ،چون یک تن واحد خواهد دید.
امید نیاز با اطمینان گفت: من تاتر کمدی گربه شور را برای مخاطبانش گارانتی می کنم چرا که مطمئن هستم از تماشای آن لذت خواهند برد.
او فرق این تئاتر را با دیگر تاترهای کمدی در این دانست که این نمایش مخاطب را به اندیشیدن وامی دارد و بدون شک علاقمندان هنر که نگاه اندیشه ورزی دارند از آن حمایت خواهند کرد.

امید نیاز با اشاره به مشکلات پشت سر گذاشته شده در خصوص این تاتر کمدی گفت: هنرنمایی هنرمندان این تئاتر روی صحنه به خصوص افرادی چون استاد جویره بی‌نظیر است.

نویسنده و کارگردان تاتر کمدی گربه شور یکی از دغدغه‌های خود را در زمینه هنر نمایش،موسیقی و.. عدم برنامه ریزی و زیر ساخت های مناسب و نبود رنکینگ دادن به آثار چه به لحاظ قیمت فروش بلیط و چه اجرایی آنها دانست و اضافه کرد: باید عیار کار مشخص شود تا هیچ حقی ضایع نگردد اما متاسفانه بعضی از متولیان هنر هر کدام ساز خود را کوک کرده و ملوک طوایفی عمل می‌کنند ودر اعمال سیاست‌گذاری آثار هنری، با هم متفاوت هستند.

جواد مدنی یکی از بازیگران این تئاتر کمدی گفت: ما در این نمایش کمدی، کسی را نمی خندانیم اما مطمئن باشید مردم خواهند خندید وهم گریه می‌کنند

حسن جویره بازیگر پیشکسوت تاتر اصفهان با اشاره به زحمات ۲۷ نفر به عنوان عوامل این کار گفت: سخت است که شما مخاطب مشکل پسند اصفهانی را بخندانی*خندیدنی که از ته دل باشد نه لبخندی از روی تمسخر!و به شما قول میدهم تماشگران با دیدن این کار از ته دل خواهند خندید چون ما تمام تجربه سالیان خود را در اختیار تماشگر عزیزی که سخاوتمندانه بلیط تهیه کرده و متفکرانه میخواهد نمایشی را ببیند و در مورد آن صحبت کند قرار میدهیم .
تاتر کمدی گربه شور مخاطب را به لحاظ توافق بین مفاهیم به یک مسیر هدفمند هدایت خواهد کرد که آن چیزی نیست جز یک دغدغه مندی مشترک.

علی ربیعی تهیه کننده تاتر کمدی گربه شور در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه هیچ نهادی دولتی و خصوص تهیه کنندگی تاتر را به رسمیت نمی‌شناسد در صورتیکه این یک اشکال است و از لحاظ اصولی و حرفه ایی جای سوال دارد.
وی افزود: زمانی که نمایشنامه ایی نوشته می‌شود بعد از گذر مراحل مختلف جهت دریافت مجوز اجرا، مسئولیت قرارداد با بازیگران؛عوامل پشت صحنه،سالن،تبلیغات و نحوه اجرا با تهیه کننده است. این کار که با همکاری جناب امید نیاز که دوست بنده و جدا از آن حق استادی بر گردنم دارد صفر تا صد آن کاملا با یک دیدگاه تخصصی استارت خورد و بیش از ۲۰۰‌میلیون تومان هزینه داشت در صورتیکه با همین مبلغ میتوان یک فیلم کوتاه ساخت اما همه سعی ما با وجود مشکلات بر این بود که کاری با کیفیت به روی صحنه برود ومتاسفانه تا به امروز از تهیه کننده که در بخش خصوصی ورود پیدا میکنند حمایت معنوی و مادی نمی شود.

علی ربیعی در پایان صحبتهای خود گفت :تاتر کمدی گربه شور بدون شک یکی از بهترین اجراهای تاتر کمدی خواهد بود که خاطره آن مدتها با تماشگر همراه و لبخند رضایت مندی را بر لبانشان به یادگار خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=17246
  • نویسنده : داوود شیخ جبلی

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.