• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

5
دکتر معمارزاده خبر داد:

می توانیم با گردشگری سلامت اشتغالزایی کنیم

  • کد خبر : 17198
  • 07 دی 1400 - 13:19
می توانیم با گردشگری سلامت اشتغالزایی کنیم
رئیس مركز آموزشي درماني كودكان حضرت امام حسين (ع) گفت: بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین(ع) با زیر 50 نفر فوتی، کمترین میزان فوتی نسبت به سایر بیمارستان های کودکان در سطح کشور را دارد.

به گزارش عصر تحلیل، دکتر مهرداد معمارزاده اظهار داشت: قصد داریم با همراهی مردم و خیرین بیمارستان مادر و کودک تاسیس کنیم؛ چراکه چنین چیزی در کشور نداریم و یکی از خلاءهای درمانی است.

معمارزاده ادامه داد: لازم است مراقبت ازنوزاد از رحم مادر شروع شود؛ به ویژه مادران با بیماری زمینه ای که احتمال دارد نوزادی با همان بیماری را به دنیا بیاورند، نیازمند مراقبت قبل از زایمان هستند.

وی یادآور شد: ۸ ماه از سال هوای اصفهان سرد و چهارماه بسیار گرم است و نوزادانی که از شهرستان های نایین، کاشان و شهرستان های اطراف با آمبولانس به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل می شوند، به شدت در معرض آسیب ناشی از سرما و گرما قرار دارند. اگر بتوانیم مرکزمراقبت از مادران پر خطر را ایجاد کنیم تا بیست الی یک ماه قبل از بارداری مهمان ما باشد، می توانیم احتمال و عوارض بیماری نوزاد پس از تولد را بسیار کاهش دهیم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع)  از رسانه خواست تا مردم و خیرین را برای همراهی مدیریت این مرکز آموزشی جهت طرح توسعه ساختمان کودکان سرطانی و مادر و کودک ترغیب کنند. به گفته وی زمین های مورد نیاز طرح توسعه خریداری شده و مشارکت مردم و خیرین می تواند به ساخت این مجموعه ها سرعت ببخشد.

وی با اشاره به انتقال بیمار از ۳۲ استان کشور به اصفهان تصریح کرد: از سال ۱۳۹۱ که این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده، بیش از ۱۵۰ هزار نفر بستری داشتیم که نزدیک به ۴۳ هزارنفر از استان های دیگربه ویژه از استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان  بوده و باعث افتخار است که مردم از استان های دیگر به اینجا می آیند.

استقرار خانواده بیماران

معمار زاده با تایید مشکل اقامت خانواده بیمارانی که از شهر و استان های اطراف به اصفهان می آیند اظهار داشت: برای اسکان این خانواده با همکاری اداره اوقاف، تعدادی از سوئیت های امام زاده سید محمد(ص) خمینی شهر با هزینه شبی ۳۰ هزار تومان در اختیار ما قرار دارد. هتل پارتاک و هتل ستاره، نیز دو هتل نزدیک به بیمارستان امام حسین (ع) هستند که همکاری خوبی با ما برای تخصیص اتاق با تخفیف به والدین کودکان بیمار دارند؛ اما خانواده های زیادی هستند که توان پرداخت سی هزارتومن اجاره سوئیت های امام زاده را هم ندارند. در همین راستا زمینی توسط احمد و مهدی منصوری فرزندان حاج حسن منصوری خیر بیمارستان، برای همراه سرا خریداری کرده اند. جهاد کشاورزی و شهرداری نیز برای تغییر کاربری این زمین با ما همکاری داشته اند؛ با این حال اولویت ما ساخت قسمت های درمانی جدید است.

وی یادآور شد: متاسفانه در تابستان شاهد چادرخوابی و در زمستان ماشین خوابی والدین کودکان بیمار در اطراف بیمارستان هستیم و امیدواریم بتوانیم منابع مالی برای ساخت همراه سرا را نیز فراهم کنیم.

بستری بیش از سه هزار کودک مبتلا به کرونا

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال ۹۸ اظهار داشت: شروع کرونا از اسفند تا پایان اسفند سال ۹۹، ۹۰۰ بیمار زیر ۱۶ سال مبتلا به کرونا و در سال جاری بیش از ۳۰۰۰ نفر بستری کرونا داشتیم.

معمارزاده تاکید کرد: بعضا بچه های مبتلا به کرونا دچارسندروم التهاب چند سیستمی می شوند. این سندروم دو تا سه هفته بعد از کرونا با اختلال در عملکرد مغزو کبد، گرفتاریی به مرابت بیشتر از بالغین مبتلا به کرونا ایجاد می کند. با این حال کادر درمان بیمارستان امام حسین(ع) سعی کرده بدون ایجاد اضطراب در بچه ها و خانواده هایشان مسیر درمان را طی کنند به طوری که  آمار مرگ و میر ما از همه بیمارستان های کودکان سراسر کشور کمتر و تاکنون از پنجاه نفر بیشتر نشده است.

آلودگی اصفهان به همه جا تعمیم دارد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موقعیت جغرافیایی بیمارستان امام حسین(ع) با توجه به نزدیکی بیمارستان به پالایشگاه و نیروگاه اصفهان و آلودگی ناشی از فعالیت این دو بخش صنعتی مناسب است؟ گفت: زمین بیمارستان چهل سال پیش توسط حاج حسن منصوری وقف شده و بحث آلودگی اصفهان هم به همه جا تعمیم دارد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع) یادآور شد: آلودگی هوا در اطراف بیمارستان ما چیزی بیشتر از سایر نقاط شهر نیست؛ البته نوع آلودگی در شرق و جنوب اصفهان متفاوت است. با این حال از زمانی که  سوخت مازوت ممنوع شد، میزان آلودگی بیسار کمتر شد. از طرف دیگر وزش باد به نحوی است که آلودگی پالایشگاه و نیروگاه به سمت ما نمی آید.

وی اضافه کرد: دور تا دور بیمارستان امام حسین(ع) را مزرعه قرار گرفته و تنها ممکن است، مشکل گرد و خاک داشته باشیم که فیلتر های بیمارستان، آن را تعدیل می کند و مرتب شستشو و تعویض می شوند تا در عملکرد شان خللی وارد نشود.

معمار زاده یاد آور شد: آلودگی ما چیزی بیشتر از سایر نقاط شهر نیست و نسبت به جنوب غربی و شرق وضعیت بهتری داریم، چرا که مسیر باد در اصفهان از غرب به شرق است و آلودگی های ایجاد شده به شرق شهر منتهی می شود.

اشتغال زایی با توریسم سلامت کودکان

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع) گفت: در حال حاضر ساختمان منصوری با ۱۹۰ تخت در حال خدمت رسانی است و ساخت بیمارستان سرطان کودکان با ظرفیت ۲۵۰۰۰ متر مربع  زیر بنا، امکان ایجاد ۳۰۰ تخت و سه دستگاه رادیو تراپی؛ جراحی قلب و مغز و اعصاب و مجموعه ای تحت عنوان مرکز نگهداری کودکان سرطانی برای بازتوانی این بیماران را فراهم می کند و از مهم ترین برنامه های ما است که می توانیم امید ایجاد کنیم.

وی افزود: زمین ساختمان کودکان سرطانی و مادر و کودک (مادران پر خطر) خریداری شده و امیدواریم زمینه کمک خیرین فراهم شود تا با جلب مشارکت مردم این دو پروژه مهم را پیش ببریم.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) با اشاره به همراهی مردم برای توسعه خدمات این مرکز آموزشی یادآور شد: موسسه خیریه حامیان کودکان امام حسین (ع) را برای دریافت کمک های مردمی به ثبت رساندیم و خیرین عزیز می توانند از طریق شماره حساب های ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۱۲۵۳۶۶ ، ۵۸۹۴۶۳۷۰۱۱۱۱۱۱۰۸ و ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۱۲۵۳۷۴ به این مرکز آموزشی و بیماران نیازمند به بستری کمک نمایند.

وی با بیان اینکه این دو ساختمان جدید می تواند در اشتغال زایی موثر واقع شود خاطرنشان کرد: در زمانی که آب نیست و با خشکسالی روبرو هستیم، می توانیم با گردشگری سلامت اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کنیم.

معمارزاده ادامه داد: وظیفه ما به عنوان مسئول ایجاد اشتغال و کار شرافتمندانه است؛ نکته مهم  اینکه خود بیمارستان امام حسین ۶۵۰ نیروی کار دارد که زیر ۳۵ سال سن دارند. طبق برنامه بیمارستان منصوری ۱۰۰۰ نفر و بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان ۱۰۰۰ نفر و بیمارستان مادران پرخطر ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند. اگر در ساخت این بیمارستان ها سرمایه گذاری شود، بخشی از دغعدغه اشتغال در اصفهان برطرف می شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=17198
  • نویسنده : سمیه مسرور

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.