• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

6
در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد:

نشست پیگیری و رفع مشکلات ارزی فعالان اقتصادی

  • کد خبر : 15688
  • 03 مرداد 1400 - 14:00
نشست پیگیری و رفع مشکلات ارزی فعالان اقتصادی
نشست پیگیری و رفع مشکلات ارزی اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با حضور دبیر کمیته اقدام ارزی کشور، جانشین دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان، معاون دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، قائم مقام رئیس سازمان صمت استان، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

به گزارش عصر تحلیل؛ احسان قمری، دبیر کمیته اقدام ارزی و مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست ضمن تشریح « دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰» تصریح کرد: پیگیری و رفع چالش های صادرکنندگان به ویژه در حوزه قوانین و مقررات مربوط به رفع تعهد ارزی از اولویت های کمیته اقدام ارزی است.

وی با اشاره به رفع تعهد ارزی  بیش از ۹۵ درصدی صادرکنندگان اصفهانی، اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان و سازمان صمت استان اصفهان در حوزه ارزی را بی نظیر و ستودنی دانست.

بهنام ابراهیمی، جانشین دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تشریح اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان در حوزه ارزی، برگزاری اینگونه نشست ها را برای پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی مفید دانست و از همکاری و تعامل سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان صمت استان اصفهان در کمک به اصلاح قوانین و دستورالعمل های ارزی و همچنین رفع مشکلات فعالان اقتصادی تقدیر کرد. وی رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز و همچنین رفع تعهد ارزی واردات را از دغدغه های مهم فعالان اقتصادی استان دانست و از تلاش اتاق اصفهان برای پیگیری و رفع این چالش خبر داد.

ابراهیم جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صمت استان اصفهان نیز در این نشست از آمادگی این سازمان برای حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان جهت رفع مشکلات ارزی خبر داد و تصریح کرد:  موفقیت صادرکنندگان اصفهانی در رفع تعهد ارزی  بیش از ۹۵ درصدی صادرات مرهون تلاش ها و همکاری سازمان صمت و اتاق بازرگانی اصفهان در این حوزه است .

وی عدم استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان را  از مهمترین دغدغه های فعالان اقتصادی استان دانست و  خواستار ورود کمیته اقدام ارزی و سازمان توسعه تجارت به این موضوع و رایزنی با سازمان امور مالیاتی برای رفع این مشکل در استان شد.

زهرا زمانی، مدیر پژوهش و بررسی های اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست احصاء چالش های حوزه های مختلف کسب و کار و  پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی را از مهمترین اهداف و رویکردهای اتاق اصفهان در دوره نهم دانست و افزود: بررسی چالش های موجود فضای کسب و کار و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع آن، برگزاری جلسات با دستگاه های اجرایی مربوطه در سطح ملی و استانی به منظور حل مشکلات فعالان اقتصادی، اطلاع رسانی موثر و هدفمند آخرین قوانین و بخشنامه های مرتبط با حوزه های مختلف کسب و کار و همچنین شناسایی قوانین مخل کسب و کار و تلاش برای اصلاح یا حذف این قوانین به همراه پیگیری رفع مشکلات فعالان اقتصادی برای نخستین بار در کشوراز طریق برنامه گفتگوی ویژه خبری و … از مهمترین اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این حوزه است.

در ادامه این نشست مشکلات تعدادی از فعالان اقتصادی در حوزه صادرات  مطرح و راهکارهای اجرایی رفع آن از سوی دبیر کمیته اقدام ارزی ارائه شد. همچنین مقرر گردید به منظور پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه واردات به ویژه مشکلات ناشی از پرداخت مابه تفاوت نرخ ارز، جلسه مشترکی با حضور دبیر کمیته اقدام ارزی و مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در اتاق اصفهان در هفته های آتی برگزار شود.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15688
  • منبع : اتاق بازرگانی اصفهان

نوشته های مشابه

18آذر
حضور مسئولان نمایشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان در ازمیر/ دستاوردهای سفر چه بود؟
با دعوت رسمی مرکز نمایشگاهی ازمیر ترکیه صورت پذیرفت:

حضور مسئولان نمایشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان در ازمیر/ دستاوردهای سفر چه بود؟

20خرداد
فعالیت ۳۰ درصد صنعت استان در نجف‌آباد
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

فعالیت ۳۰ درصد صنعت استان در نجف‌آباد

16خرداد
اصفهان باید هاب صادرات طلا شود
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

اصفهان باید هاب صادرات طلا شود

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.