• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

3
رئیسی در نخستین مناظره انتخاباتی:

نه روزنامه‌نگار بازداشت کردم، نه سایت و روزنامه بستم

  • کد خبر : 14020
  • 16 خرداد 1400 - 11:46
نه روزنامه‌نگار بازداشت کردم، نه سایت و روزنامه بستم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید قاچاق به عنوان یکی از موانع اصلی تولید به حداقل برسد و به صفر برسد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی که با موضوع «اقتصاد» برگزار شد؛ در در پاسخ به این سوال که «یکی از مشکلات اساسی در مسیر رونق و جهش تولید در کشور انحصار، تورم و مقرات، قاچاق کالا و مداخلات دولتی در مسیر بخش خصوصی است؛ به نظر شما علت آن چیست و چه اولویت‌ها و راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید؟»  ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد، گفت: موضوع موانع تولید ازجمله مشکلاتی است که تولیدگران ما با آن مواجه هستند؛ این مساله باعث شده که تولیدکنندگان دچار مشکل شوند ما باید برای رونق تولید، جذابیت برای تولید ایجاد کنیم و در عین حال از جذابیت امور اقتصادی غیرمولد بکاهیم.

وی افزود: ما باید فضایی را ایجاد کنیم که این نقدینگی به جای اینکه برود به سمت ارز و طلا و زمین، این حوزه باید جذابیت سرمایه‌گذاری را از دست بدهد و جذابیت برای تولید ایجاد شود.

رئیسی در ادامه بیان داشت: وقتی می‌گوییم این حوزه‌ها جذابیت نداشته باشد، به معنای ایجاد مانع نیست بلکه ایجاد سازوکارهایی مانند مالیات برای کارهای غیرمولد و کاستن از مالیات تولیدکنندگان می‌تواند کمک‌کننده باشد به عنوان مثال مالیات تولید از عدد ۲۵ درصد به صورت یک شیب ملایم به سمت ۱۰ درصد کاهش شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه مجوزها این سازوکارهای کنونی باید اصلاح شود و پسینی باشد نه پیشینی؛ همچنین باید قاچاق به عنوان یکی از موانع اصلی تولید باید به حداقل برسد و به صفر برسد.

یکی از دغدغه‌های مردم بی‌صداقتی مسئولان است

رئیسی در بخش دوم مناظره انتخاباتی تصریح کرد: در ارتباط با مطالبی که آقایان اشاره کردند من خواهش می‌کنم به یک نظرسنجی نه یک بلکه نظرسنجی‌های بسیاری که شده در میان مردم عنایت کنید. یکی از دغدغه‌های مردم بی‌صداقتی مسئولان است و مردم انتظار دارند که مسئولان در سطوح مختلف با صداقت با آن‌ها صحبت کنند.

وی افزود: کسی در کسوت کاندیدای ریاست جمهوری در اینجا حرف ناروا بزند و بخواهد با حرف ناروا، بی‌احترامی کند که شیوه درستی نیست. اگر این کار نتیجه می‌داد شما دیدید که قبل از شما اینجا خیلی اهانت کردند؛ اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود اشکال ندارد. در سایت‌ها نگاه کنید که جریان معاندین چه اهانت‌هایی به من روا می‌دارند. دوستان شما در محضر خدا هستند چرا این طور رفتار می‌کنید، من با مردم با صداقت حرف می‌زنم.

رئیسی اظهار داشت: چرا به کاندیداها اهانت می‌کنید، اولین بار که در تاریخ سیاسی ایران کسی کاندیدای پوششی بود، کسی بود که دوره قبل آمد در اینجا و گفت که من آمده‌ام از دولت دفاع کنم.

وی افزود: شما دیدید من در قوه قضائیه از روز اول گفتم هر کسی که قوه قضائیه از او شاکی است، رضایت بدهند؛ در دوره حضورم در قوه قضائیه نه روزنامه‌نگار بازداشت کردیم، نه سایت بستیم و نه روزنامه. من در دوره قبل از انتخابات از یک نفر شکایت نکردم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من که نمی‌خواهم به کارخانه‌ها بروم شما‌ها اقتصاد کشور را به اینجا رساندید؛ در این مدت که در قوه قضائیه حضور داشتم ۲ هزار کارخانه در کشور فعال شده‌اند، شما باعث شدید که من به هر استانی می‌روم اول به دیدار کارآفرینان بروم و آن‌ها صدایشان از بی‌توجهی مسئولان دولتی بلند است.

حضور من در انتخابات خواست مردم است

رئیسی در بخش سوم مناظره‌‌های انتخاباتی اظهار داشت: من در مسئولیت ریاست قوه قضائیه با پرونده‌های بسیاری مواجه هستم که این پرونده‌ها در دستگاه اجرایی تولید می‌شود، مردم هم می‌دانند که بنده در رسیدگی تعارف ندارم. یک نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن اینکه امروز باید به سراغ مجموعه‌ای که تولید فساد می‌کند یعنی دولت، رفت.

وی ادامه داد: خدمت در قوه قضائیه برای بنده مغتنم است، اما اینکه اینجا حضور دارم این خواست مردم است؛ اقشار مختلف صدایشان درآمده از مشکلات مختلف از ظلم، فقر و تبعیض. من نیاز به مقام و پست ندارم چه در آستان قدس و خادمی امام رضا و چه امروز در قوه قضائیه هرجا بودم وظیفه‌ام را انجام دادم و مردم نیز شاهد هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: به من می‌گویید چرا به کارخانه‌ها رفتم؟ خب آقایان چهارتا را هم شما می‌رفتید، چرا این کار را نکردید. برخی از شرکت‌ها که من رفتم، شرکت‌هایی هستند که شما در دولت خصوصی‌سازی کردید.

وی افزود: ما برای دولت، برای کسب و کار، برای خانواده و معیشت مردم برنامه داریم؛ مردم معتقدند که مدیریت حلقه مفقوده کشور است.

رئیسی در ادامه ابراز داشت: من می‌توانم بسیاری از اقتصاددان‌ها را برای حل مشکلات کشور به خط کنم، همانطور که امروز در جایگاهی که هستم از اقتصاددان ها استفاده کردم. اکنون مردم به دنبال مدیر مقتدری هستند که برود و مشکلات را با استفاده از ظرفیت های کشور سامان بدهد.

یکی از مشکلات جدی کشور مساله زمین‌خواری است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص پدیده «زمین‌خواری» که با استفاده از نفوذ و روابط با سوءاستفاده از خلاء‌های قانونی و جعل صورت می‌گیرد، بیان کرد: یکی از مشکلات جدی کشور مساله زمین‌خواری است که زمین به جای اینکه برای کشاورزی، سکونت و کاربردهای مفید دیگر باشد؛ تبدیل به موضوعی برای سوداگری شده است و با تغییر کاربری‌ها و جنگل‌خواری‌ها و کوه‌خواری مواجه هستیم؛ اگر دستگاه‌های مسئول و نهادهای مرتبط سازوکارها را اصلاح کنند، این مشکل حل‌شدنی است.

وی افزود: ما شورایی را ایجاد کردیم به عنوان شورای حفظ حقوق بیت‌المال، یکی از رکن‌های مهم در این حوزه این است که باید سندهای عادی را کنار بگذاریم و تنها سند رسمی، رسمیت داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: مساله دیگر حدنگاری و کاداستر است که ما این را شروع کردیم و ان شاء الله تا پایان سال ۱۴۰۰ حل خواهد شد؛ مردم روستا و شهر خودشان باید فعال شوند و نظارت کنند. دولت موظف است که راه قانونی را برای مردم باز کند که مردم به سراغ کار غیرقانونی نروند. الحمدالله با پیگیری‌های دستگاه‌هایی که مرتبط هستند تا حد زیادی این مساله برطرف شده و اطلاعات به روز شده است.

وی اظهار داشت: ما امروز مدیریت جدی در امور می‌خواهیم، مقررات و قوانین وجود دارد اما عمل نمی‌شود؛ اگر درست عمل شود این مقررات موجود می‌تواند از این اتفاقات جلوگیری کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از مناظره‌های انتخاباتی در پاسخ به سوالی درباره مساله «تورم» گفت: متاسفانه یکی از مشکلات جدی که امروز مردم به آن گرفتار شدند تورم است، مسکن ۷ برابر، خودرو ۸ برابر، گوشت و مرغ ۵-۶ برابر شده‌اند و این گرانی مردم را اذیت کرده‌ است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ گفتند اگر فلانی بیاید دلار ۵ هزار تومان می‌شود ما نیامدیم و ۳۰ هزار تومان هم شد، دولت نباید این اندازه با قیمت‌گذاری‌های دستوری در بازار دخالت کند، باید از بازاری برای اداره بازار کمک بگیرد و از تولیدکننده برای مدیریت فضای دولت؛ ارز باید تک نرخی باشد این ارز ۴۲۰۰ تومانی چه فسادی را درست کرد که من در قوه قضائیه پرونده‌های آن را می‌بینیم.

مساله ارز صادراتی با دستور حل نمی‌شود

رئیسی ادامه داد: مساله ارز صادراتی با دستور حل نمی‌شود، یک وقتی می‌گوییم ارز صادراتی وارد کشور نشده قوه قضائیه این را رسیدگی کند. همه چیز اینطور قابل حل نیست. از سوی دیگر ما باید تسهیلات بانکی را مدیریت کنیم اگر در این مسیر نسبت به خلق نقدینگی و پرداخت تسهیلات و ارز صادراتی مدیریت شد. این مشکلات حل می‌شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی مناظره امروز طی سخنانی اظهار داشت: رئیس‌جمهور رئیس همه جمهور است، یعنی همه مردم؛ تمام جناح‌ها، گروه‌ها و دغدغه‌مندان نسبت به مردم و انقلاب، از هر حزب، با هر گویشی، از هر اقلیمی؛ نگاه نگاه خدمتگزاری به همه است از پیر و جوان، زن و مرد با هر نژاد و زبانی.

وی ادامه داد: دولت باید با یک نگاه عمیق به حل مسائل کشور با تعیین اولویت‌های مسائل کشور اقدام کنیم، من وقتی وارد قوه قضائیه شدم، مردم دیدند که با برنامه رفتم و بعد این سند را در اختیار همه اندیشمندان قرار دادم که درباره آن نظر بدهند، بعد از دو سال نگاه مردم و حتی نگاه جناح‌های سیاسی مختلف این بود که اتفاق خوبی در قوه قضائیه رخ داده است.

رئیسی در ادامه بیان کرد: ما وقتی تصمیم به حضور در انتخابات گرفتیم، ۱۲ اندیشکده را در کشور به خط کردیم و این‌ها برنامه‌های خوبی برای بخش‌های مختلف کشور ارائه کردند.

وی با اشاره به مساله فضای مجازی، افزود: در فضای مجازی، ما عقب هستیم؛ زیرساخت‌ها باید کامل شود، نوجوانان وقتی بازی می‌کنند چندبار این بازی قطع می‌شود؟ پژوهشگران ما چقدر اذیت می‌شوند برای یک ارتباط با یک کتابخانه علمی در آن سوی دنیا، همچنین ما در تولید محتوای فضای مجازی مشکل داریم، به همین جهت باید در این زمینه کار بسیاری انجام شود. من خودم در فضای مجازی هستم ۲ میلیون فالوور دارم، بسیاری از مسائل از این طریق به من می‌رسد؛ منتها آقایان به جای اینکه کار خودشان را انجام دهند این جا بحث را به انحراف می‌برند.

رئیسی در پایان گفت: چطور ما نتوانیم بعد از ۴۲ سال یک دولت تراز انقلاب و موردنظر مردم روی کار بیاوریم. ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم، نمی‌شود و نشد، نداریم.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14020
  • منبع : خبرگزاری ایلنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.